2008
|
|
Joskera apala erabiltzen dute ikasleek bai euskaraz bai gaztelaniaz,
|
zer
esanik ez ingelesezko ariketetan. Gainera, ahozko ariketetan, MINTZA 1 eta 2an, gaztelaniaren eragina nabarmena da euskarazko ariketan eta, alderantziz, euskararen eragina gaztelaniazko ariketetan.
|
|
Zenbaki horretan,
|
zer
esanik ez, hainbat eta hainbat xehetasun irakurriko dituzu aurreko egunetan bizi izandakoaz, dela inguruetan kokatu ahala 5.000 lagun zeudelarik Donibane Lohizuneko elizan bedeinkaturiko, le drapeau de la fédération basque, delakoaz, dela Barkoxeko gazteriak jokatu zuen Abraham pastoral maluruski eguraldi txarrak trabatuaz, zein, euskara ikasten edo hasi zen Serbiako Natalia erreginak ikusi Andoaingo dantzarien erakustaldiaz, eta abar.
|
|
programaturiko ekitaldiei buruzko xehetasun batzuk aipatzen ditu. Hurrengo zenbakian73,
|
zer
esanik ez, nabarmen zabaldu da jaiei eskainitako tokia. Astekariaren arabera arrakasta handikoak izan dira jendearen aldetik:
|
2009
|
|
d. Garrantzitsua da adierazpen zientifikoak euskarazko diskurtsoan integratzeko moduak zehatz aztertzea, jadanik sorturiko erabilera ohiturak kontuan hartuz, horien zehaztapenak eginez, ondoren proposamen bateratuak egin ahal izateko. Eta,
|
zer
esanik ez, funtsezkoa da proposamen horiek gizarteratzea, feed-back edo berrelikadura baten bidez, berriro ere informazio bateratu hori erabiltzaileei helaraziz. Ziur asko gomendioen bidez abiatu da prozesua, ohitura bateratuak eginez joateko, azkenean estilo estandar baten finkapenean laguntzeko.
|
2011
|
|
–Euskaraz ulertu ez, baina euskararen alderdi adierazkorraren indar berezia antzemateko gai direnek izen horrek
|
zer
dioen ez dute jakingo, bai euskara dela eta euskarak duen eginkizun identitario edo estetikoa zein den.
|
|
globala, konektatua eta konexiobidea). Euskal aldea(
|
zer
esanik ez, euskalduntasuna) etxerako den bitartean, erdal aldea mundu fluxuekiko konexio bide azkarra da. Horrenbeste, auzia ez da hibridotasuna, ezta purutasuna ere, kontua da nola egiten diren mestizajeak, nola egiten diren hibridoak eta horietan nola islatzen eta sumatzen ahal diren «hierarkiak» eta «azpi/ gainordenak»; hitz batean:
|
|
Vértice 360 enpresak orain dela gutxi Erpin 360 itzulpena hautatu du Euskal Herrira etorrita, Euskaltel ek Viva Mobile aukeratu zuen EAEtik kanpo operatzeko. Kasu horietan hitzak berak
|
zer
dioen ez du axola, aldatzen dena interpretazio kodea da eta kodearen erabilerarekin batera doan identifikazioa. Mezuaren harrera baldintzak eta interpretazio kodea aztertzen dituzte enpresa aditu horiek.
|
2017
|
|
Horrek baldintzatzen eta moldatzen du. Egun, haatik, Europa moduko errealitate berriak etorri datoz eta
|
zer
esanik ez, nazioarteko Zuzenbidean ere biziberritze oso batean bizi da.
|
2019
|
|
Atsolorrahitza iluna edo, gutxienez, misteriotsua da erabiltzaileentzat;
|
zer
esanik ez, lehen aldiz entzun dutenentzat. Lehenengo kolpean, ez da hitz atsegina, are gehiago, askorentzat hitz «itsusia» ere bada, batez ere, atso lehenengo osagaiari erreparatuz gero.
|
|
Bateko eta besteko ideiak dituzte. Eragile aktiboak izan behar ote duten talde kutsua mantentzen, belaunaldi berrien ideologizazioa dela-eta; eta,
|
zer
esanik ez, beldurra ere bai, teorizazioak ez ote duen bertsogintzaren kalitatea estaliko.
|
2020
|
|
gaztetxo eta helduen artean alde handiak antzematen dira, helduek gehiago egiten baitute hika. Eta alde horiek biderkatu egiten dira sexufaktorea tartean sartzen bada, emakumeek, eta
|
zer
esanik ez emakume gazteek, askoz gutxiago erabiltzen dutelako hitanoa. Bestetik, Azpeitiko Euskara Patronatuak (2012) egindako ikerketak eta gureak oso zenbaki antzekoak eman dituzte, eta beraz indartuta ateratzen dira erakutsitako joerak.
|
2022
|
|
Bakarka hartuta ere hauetako aldaketa bakoitzak (Europar Batasunean sartzeak, euskara zientifikoa izateak edo digitalizazioak) unibertsitatea eta herrigintza birpentsatzea eskatuko luke. Guztiak batera hartuta,
|
zer
esanik ez.
|
|
Estatuek eta beren politikek baldintzatu dute, beraz, Hezkuntzaren Historia jakintza arloa. Hezkuntzaren Historia,
|
zer
esanik ez, estatuak izan ez diren beste marko batzuen inguruan ere landu daiteke (eta landu izan da), adibidez Euskal Herri mailan. Izatez, azken hamarkadetan horren inguruko ikerketa oparoak egin dira1 Edonola ere, estatuen marko orokorra izan da Hezkuntzaren Historia, bai ikergai gisa bai irakasgai gisa, gehien baldintzatu duena, eta marko nagusi hori izango da artikulu honetan aztertuko duguna.
|