2000
|
|
Kode Zibila eta Zuzenbide idatzia, horra hor legelariok azken berrehun urteotan Europan zehar (Britainiako uharteak salbu) izan dugun lelo ezin baztertuzkoa. Lelo ezaguna, errepikatua, geureganatua, eta,
|
zer
esanik ez, Europatik kanpora ere zabaldua eta barreiatua.
|
|
Legegileak jurisprudentziaren kezka behar du izan; hortaz, jurisprudentziak harena ongi dezake eta,
|
zer
esanik ez, legegileak berak ere jurisprudentzia zuzendu.
|
|
Legegileak jurisprudentziaren kezka behar du izan; hortaz, jurisprudentziak harena ongi dezake eta,
|
zer
esanik ez, legegileak berak ere jurisprudentzia zuzendu. Beharrezkoa da horretarako jurisprudentzia bat izatea.
|
2001
|
|
Koribanteak, zehazki beraiek hartu dituen jainkoaren abestiez soilik jabetzen diren moduan eta, gainerako abestiei inolako jaramonik egin gabe, abesti horietaz hitzen eta formen bidez erraztasunez aritzen diren moduan, zu, lon, era berean, norbaitek Homero aipatzean aberatsa zara, baina gainerakoei buruz
|
zer
esan ez dakizula egoten zara. Hauxe da zure galderaren zergatia, Homerori buruzko zure jakituria oso aberatsa delako besteei buruzkoa kaxkarra den bitartean, ez baitzara Homerori buruzko jakituna arteren bati esker, dohain jainkotiar bati esker baizik. lon.
|
2004
|
|
Baina har dezagun argudioa modu zabalago batean eta begira diezaiogun Jainkoaren sorkuntza lanari bere osotasunean. Hemen,
|
zer
esanik ez, naturaren adigaia etorriko zaigu berehala burura, ideia horretan biltzen baitu Descartesek ez Jainkoa bera, baina bai Jainkoaren sorkuntza lanaren osotasuna. Gure egilearen hastapenei jarraiki onartu genuke natura honek perfektua izan duela, ez dagoelako Jainkoaren lanean hutsegiterako lekurik.
|
|
Ematen du nahikoa beharleku handia izango genukeela horretarako), eta gehiago oraindik bere existentzia materiala baieztatzean edo horren antzerako zerbait mundu materialean zertzen ahaleginduz gero. Zaila bada (ezinezkoa, hobe esanda) bene benetako hirukia edo laukia edo zirkulua marraztea arbelean,
|
zer
esanik ez kiliogonoari buruz badihardugu.
|
2010
|
|
Horien artean,
|
zer
esanik ez, azpimarragarriena da, gure kasuan, De legibus izenekoa, horrek biltzen baitu haren pentsamendua, legearen eta zuzenbidearen inguruan. Horra, bada, hautu baten arrazoia eta sustraia.
|
2012
|
|
Badiou tesi horrek suposatzen duenaz oso kontziente da,
|
zer
esanik ez Foucaultek testuinguru askotan egiaren kontzeptuaren aldarrikapenak duen kutsu ideologikoaren inguruan egindako azterketek duten eragina hain handia den testuinguru batean gaudela aintzat hartuta. Baina, Badiouren lana ideologikotzat deuseztatzetik urrun, egungo filosofiak hain gustuko dituen gisa horretako ideiekin duen aurkaritzak Badiouren lanari Foucaulten ondorengoaren lekua esleituko dion izaera kritikoagoa ematen dio.
|
2016
|
|
Ilustrazioaren Natura, XVIII. mendean, razional filosofikoa zen (teologikoa, nahi bada), ‘giza eskubide natural besterenezinen’ iturria; eta zientziarentzat Descartes eta Newtonen makina perfektua, egonean egonekoa eta matematikoa. XIX. mende filosofiko nahiz zientifikoarentzat (erromantizismoarentzat
|
zer
esanik ez) Natura bizia da oroz gain eta bizi indarren iturri, etengabe aldakorra geologiatik biologiaraino. Erlijioaren autoritate absolutua gutxitua da, zientzietan batez ere.
|
|
H. d., moralik estuena (tribuaren barruan) moralgabezia totalarekin (tribukoak ez direnekin) bategina ikusten da. Hain ere bategina, ezen ez baitago morala izaterik immorala izan gabe.93 Arrotzarekin,
|
zer
esanik ez arerioarekin, ez sinpatiarik, errukirik, ez egia esan beharrik edo gaixoa artatu beharrik dago: moralak ez du hura barnebiltzen.
|
2021
|
|
gure ongizate erregimen familiaristan, nagusiki subjektu sexualizatu eta arrazializatuen bizkar dago bizitzen sostengua, inolako aitortza ekonomiko, sozial eta sinbolikorik gabe. Erakunde publikoen pribatizazio prozesuaren eskutik ezarritako merkantilizazio eta familiarizazio politiken ondoren,
|
zer
esanik ez (Goikoetxea et al. 2019). Ikerketan bertan azaltzen denez, aipatutako erantzukizuna ez (in) dugunez erabaki, aipatutako ardura era publiko eta komunitarioan denona egin, aitortu, duindu, arautu, ezarri eta birbanatu egin da, ondasunen eta bizitzen produkzio modua errotik irauliz.25 Azkenik, amaraun komun hori osatzen eta sostengatzen duten espezieen aniztasuna eta horien arteko jarraitutasuna kontuan izanik, espezie kideen artera ez ezik, beste espezieekiko ere zabaldu da erantzun kizun hori.26 Espezieen aniztasunean espezie guztien eta bakoitzaren (tartean gizabereon) bizitzak daude jokoan:
|
|
4 Gaztelako Erreinutik Espainiako Inperiora, ordena berria ezartzeko prozesu horien baitan ulertu behar ditugu, besteak beste, 1492tik aurrerako kolonialismoa, baliabide naturalen ustiaketa mugagabea(
|
zer
esanik ez 1545ean Potosiko meatzea ‘deskubritu’ ondoren), Nafarroako Erreinuaren konkista (1512), euskararen bueltako zigor eta debekuak, juduen eta musulmanen kanporaketa (1492 eta 1501, hurrenez hurren), komunero gaztelauen aurkako gerra(), ijitoen aurkako jazarpen jarraitua (1499an ezarritako lehen legeetatik 1749an denak atxilotzeko agintzera), sorgin ehizak (1498an egin zuten lehen... Frantziako Errepublikan ere ezagunak dira saio uniformatzaileak.
|