2000
|
|
Hizkuntzak ezinbestekoa du kulturaren (etniaren) sostengua, oinarri etnokulturalik ez duen herriak tradizioaren unibertsoarekin etendura bortitza dakarrelakogainerakoan. Halaber, etniak noraezekoa du nazioaren sostengua, abertzaletasunarenbarne kohesiorik gabe historian barrena datorren oinarri etnokulturalak nazionalismoaren aroan
|
zer
eginik ez daukalako. Eta, azkenik, baina ez azken, nazioak behar beharrezkoa du estatuaren sostengua, nazio identitatearen elementuak gizarte harremanen sarean Estatuaren esku bakarrik dauden botere eskumenei esker hezurmamitzen direlako.
|
2001
|
|
Galdetegieierantzunak eman ondoren, ondorio orriak banatu eta elkarri aholkuak egiteko eskatu genien. Helburua ez zen, inola ere, ikas estiloak ikertzea, ezta antzekorik ere (aitortu behar da, dena den, tentazio hori izan genuela hasiera batean), zer egitenduten eta
|
zer
egiten ez duten agerian jartzea eta bestelako aukerak egon bazeudelaikusaraztea baizik.
|
2002
|
|
(?) noraezean dabiltza, sortu duten zerbitzuarekin
|
zer
egin ez dakiten udal gobernuen pasibitatearen menera, hil artean bizi, hutsaren hurrengo oihartzun sozial eta entzulego mailak dituztela, aurrera gabe atzera, mirarian edo atea behin betirako itxiko duen udal aginduaren zain9.
|
|
Egun asko alferreko lanetan galdu ondoren artega zebilen Mario alferrik zela eta egindakoa utzi ala sarri lagungarri gertatu zitzaion zoriari itxaron
|
zer
egin ez zekielarik.
|
2007
|
|
Ikusten denez, ekintza/ subjektua ardatza apurtzeko ezpatak aho bi dauzka; alde batera mozten du, bai eta bestera ere. Batzuetan, nahiago izaten dugu inor ezaugarritzeko
|
zer
egiten ez duen kontuan hartu:
|
|
ordea, eta ahapaldi sendoa beharbada otoitxo deboto txepel bihurtzen duena, alemanez esaldi horretan durundiatzen duen Schiller-en «Die Burgschaft» da, poesia oso popularra Alemanian, adiskidetasun totalaren parabola, eta gure garai beltzon gaineko Heidegger-en esaldiari zentzua berak ematen diona: nola gizon batek, laguna heriotzatik salbatzearren, bere bizia arriskurik handienetan jartzen duen itsasoan, mandil basoetan, ekaitz uholetan; eta jada dena galdua denean eta
|
zer
eginik ez dagoela ematen duenean, «baten bat Jainkoak erruki du» harentzat («ein Gott hat Erbarmen») bere leialtasun absolutuagatik adiskidearenganako. Bere laguna eta bera tiranoaren urkabetik salbatuak izango dira, «eta Jainko salbatzaileari, edo baten bat salbatzaile Jainkoari, esker iezaiozue» («und danket dem rettenden Gott») 1307 Hitza, esaldia, hizkuntzaren osoan bildua bizi da, handik inguratzen du bere zentzu betea.
|
|
ez, ni ez naiz pesimista, mundu hau da pesimoa; nik ez dut ikusi baino egiten. Elkarrizketaria (itzultzailea aldi berean) xake mate gelditu da,
|
zer
egin ez dakiela. Isilune deseroso bat, eta gero, zalantzabalantzaka:
|
|
Zaborrarekin
|
zer
egin ez da oraindik erabaki
|
2014
|
|
AGNHa dutenek atzerapena dute bulkaden kontrolaren garapenean, eta, ondorioz, ez dute beren portaera inhibitzen, normalek egingo luketen moduan. AGNHa duenaren arazoa ez da
|
zer
egin ez jakitea, dakiena egitea baizik. Borondate kontua da.
|
2017
|
|
Filosofoarentzat, irudia ez da errealitatearen erreflexu; ostera, hura da mundua irakurtzeko tankera batinposatzen diguna, eta horrenbestez, izan edo existituarazi egiten duena. Programa batijarraiki sortutako irudi hori, guretzako garapena dakarren errealitate bat eraikitzenlaguntzen du, askotan harekin
|
zer
egin ez dakigun harren, noizean behin programagainditua izaten da, puntualki, mundua eta guk harekiko dugun begirada berreratuz.Honela, obra honek, errepresentaziorako gailuek dituzten mekanismoak eta ezagutzalortzeko, aurkezteko eta helarazteko duten era ezberdinen inguruan hausnarketa egin nahidu. Datuak hartu eta eratzeko orduan daukagun ohiko ikuspegiaren inguruan aukeraberriak proposatuz, barneratuta ditugun estrategia ohien harira errealitatea nola ulertu etaeraikitzen dugun pentsatzeko.
|