2000
|
|
Ez inkorpora daitezen, hori agian GernikakoEstatutuaren hutsetako bat izan da, eta noski, nafar batek, ziurrenik arrazoi handiz, esan dezake: inkorpora
|
zaitez
zu nigana, ni naizelako lehenengoa eta jatorrizkoa, ez??. Orduan, gure planteamenduan, Euskal Herri osoarentzat egiten da proiektupolitikoa, eta gero atxikimendu prozesua dator, ezin duzulako inor behartu prozesuan parte hartzera, eta ezin da eskubide kolektibo bat bermatu eskubide indibiduala zapalduz; aitzitik, biak lotu behar dira.
|
|
horiek(, tramposos? ematen du ia), beren erreprodukzioak errepika ez ditzaten gurean.Anima
|
zaitez
zu ere zelulatxo hori, eta Euskal Herriaren bizitza bizi ezazu, euskalkulturari atxikia.
|
|
Ez erabili zenbaki zerrendarik. Albiste bakoitzean, saia
|
zaitez
ahalik eta zenbaki gutxien idazten. Albiste baten barruan batzuk badaude, guztiak pilatu eta esan, baina beren arteko diferentzia emanez edo batuketa aipatuz.
|
2001
|
|
Gure aldetik bihar arte izango da.Ez
|
zaitez
alferra izan eta idatzi.
|
|
Izan
|
zaitez
errelebantea.
|
|
«. Ongietorria izan
|
zaitez
nire jauretxera! Sar zaitez zeure borondatez etainolako beldurrik gabe, eta uztazu atarian zurekin dakarzun zorion zatiñoren bat».
|
|
«. Ongietorria izan zaitez nire jauretxera! Sar
|
zaitez
zeure borondatez etainolako beldurrik gabe, eta uztazu atarian zurekin dakarzun zorion zatiñoren bat».
|
|
Badirudi, mintzairaarruntean bezala, errealista hitza ilusioaren soinekoak erantzi dituenari bakarrikerants dakiokeela. Ez al da esaten izan
|
zaitez
errealista. Errealismo literarioakbaduke harremanik desilusioarekin, nobleak ez diren gauza eta balioen azalpenarekin.
|
2002
|
|
Horrez gain, Eusko Jaurlaritzak baditu informatika bultzatzeko ekimenbatzuk: Euskadi Informazioaren Gizartean, Konekta
|
zaitez
, etab.
|
|
Goikoa esperimentatzeko, zailtasunaren lekuko izateko, ariketa moduan besterik ez bada ere, ahalegindu
|
zaitez
berbarik gabeko komunikazioa ezartzen zeure alboko bategaz. Antzerki mutua eginez, zelan esango zenioke lagun bati, gose naiz, ehiza dezagun??
|
|
Ba dakit nori nagon; zure gogo ta biotza ezagunak ditut. Alegin
|
zaitez
zure buruaz obeki uste izateko: ezautu zenbateraiñokoa zeran eta besteek ezautuko dute ere.
|
|
Suetoni nire adiskide miñak, zure lagunetako batek salgei omen daukan lur txiki bat erosi nai du. Alegin
|
zaitez
, arren, bidezko sariz eros dezan, erosteaz atsegin dedin. Eroste txarra nekagarri baita beti, yabeari bere ergelkeria aurpegira ematen diola dirudilako, batez ere.
|
|
Epigramak, VIII, 44. Bizi
|
zaitez
daukazunaren plazerrean?. (Itz.:
|
|
Titulus, entzun nire kontseilua: bizi
|
zaitez
!, bizi!
|
|
Biharamonean, berriz, ez duzu agindurik betetzen. Polio, ari
|
zaitez
edaten goizetik!
|
|
Bizi
|
zaitez
errobikoaz eta ortuko lanaz maiteminduta, baserritar moduan,
|
|
Eta zu ez
|
zaitez
inora joan,
|
|
Gera
|
zaitez
etxean eta gerta zaitez
|
|
Gera zaitez etxean eta gerta
|
zaitez
|
|
izan
|
zaitez
argia, iragazi zure ardoak,
|
|
Ez
|
zaitez
saia, Leuconoe, Jainkoek ezarri diguten etorkizuna Asmatzen, debekaturik dago, ez itzazu Babiloniar numeroak kontsulta. Hobe da Jupiterrek negu asko eman, Nahiz eta hauxe izan azkena, Tirreno itsasoa oraintxe arroketan Haustera darabilena.
|
|
Hobe da Jupiterrek negu asko eman, Nahiz eta hauxe izan azkena, Tirreno itsasoa oraintxe arroketan Haustera darabilena. Ez
|
zaitez
Eroa izan. Edan ezazu zeure ardaua.
|
|
Bizi ezazu gaurko eguna. Harrapa ezazu, Eta ez
|
zaitez
balizko biharraz fida.
|
|
Zer ari zara? Bihurtu
|
zaitez
zuzen zuzenki portu aldera.
|
2004
|
|
Has
|
zaitez
balio erantsiaren esparrua egituratzen, bere burua kudeatzeko ahalmenaduten unitate zentzudunetan. Unitate horiek ahalik eta prozesu osoenen jabeak izanbehar dute.
|
|
– Nahilaezkoa cz bada behintzat. ahalegin
|
zaitez
substantiboak. adjektiboak, iz.cnlagunak eta adilzak gehicgi ez errepikatzen.
|
|
Ohar
|
zaitez
baieztatzen dena (datuak, baieztapenak) kontrastagarria den, edokontrastatzeko bideak ematen ote dituen, batez ere errefercntziak, bibliografia orokorra eta beste iturri batzuk. Behatu ea terminologia eta itzulpenak behar direnbezala erabiltzen diren ere.
|
2005
|
|
Arnasa hartu poliki poliki eta bidal ezazu airea saihetsen aldera. Ohar
|
zaitez
nola ari diren aldentzen eskuak elkarrengandik kutxa torazikoa zabaldu ahala. Jarraian, bota ezazu arnasa sudurretik, hori ere motel motel, eta ikusi nola elkartzen diren esku biak.
|
|
Zenbait taldetako adituen iritziz, kopuru horiek benetan bizi diren espezie guztien zati txiki bat izan litezke, soil soilik; aieru hori bereziki egiazkoa dela dirudi nematodo, intsektu eta akaroei dagokiela. Ohar
|
zaitez
artropodo eta kordatuen kasuan subphylumak kontsideratu direla, eta bai protozooak denak batera zenbatu direla.
|
|
erlazio induktiboen froga. Goiko taulari eta zelula lerroketaren diagramari dagokienez, ohar
|
zaitez
: begiak 1a eta 1c zeluletatik eratorririko elementuez eratzen dira; maskor guruina 2d zelularen ondorengoez eratzen da.
|
2006
|
|
15.5.4.6. Geldi
|
zaitez
etapentsa ezazu, programa
|
|
Zoaz Mikel, eta joan
|
zaitez
betirako
|
2007
|
|
Urteko balorazioa egiteko komunikabideakprentsaurrekora deitzean, beti esaten da «balorazio positiboa egiten dugu...». Ez dut ezagutzen «balorazio negatiboa egiten dugu» esanez atera den inor. Izanzaitez zintzoa, bada, ausartu
|
zaitez
, hori baita kultura hau benetan muturreraeramatea.
|
|
Hala ere, Modernitatearen printzipioakindarrean dirau, hor ari zaigu esaka: zu zeu izan
|
zaitez
edo zeure burua ezagut etagida ezazu. Autokategorizazioa da printzipio nagusia.
|
|
Baina euskal identitatea euskalkulturari datxekio, hau da, euskal identitatea ez da identitate politiko legala (soilikera subordinatuan, EAEn eta Nafarroa Garaian bizi garen hiritar espainolentzat). Ondorioa: euskal herritar osoa izan nahi baduzu, has
|
zaitez
euskal kulturapolitizatzen, nazio kultura dela aldarrikatzen.
|
|
euskaldun burugutxituek gutxituta eta baztertuta zegoen identitate hura, euskal nazio berriarenzentrora eraman zuten. Hala izan zen, behintzat, Modernitatearen autonomiarenaldarria(, zeure buruaren jabe izan
|
zaitez
–) bere eginez, euskaldunak ere bereburuaren jabe izan behar zuelakoan, euzkotarraren irudia horretarako baliatuzutenentzat. XIX. mendeko euskaldun baztertuarengandik, bere burua kulturelkargo politiko baten zentroan irudikatzen duen XX.eko euskalduna bereiztenduena hiritartasuna deritzon modernitatea da.
|
|
2 Saia
|
zaitez
laburbiltzen garapen soziokognitiboa delako ikerketa eremuarenhistoria, hurrengo orrialdean agertzen den taulan.
|
|
Demagun haur bat ikaskide batekinborrokan ibili ondoren, negarrez etxeratzen dela eta gurasoek hauxe esaten diotela:. Jo bazaitu, jo zeuk ere?. Horrelako egoeretan, haurrek beregana ditzakete araukonbentzionalak(. Eskerrik asko esari?), arau moralak(. Ez da inor jo behar?), genero estereotipoak(. Panpinak neskentzat dira?), aurreiritziak(. Ez
|
zaitez
umehorrekin jolastu, hau edo beste da eta?) eta politikari(. Gobernukoek diruabesterik ez dute nahi?), jabegoari(. Emaiozu hori Joni, harena da eta?) eta gizartemundua osatzen duten beste hainbat edukiri buruzko ezagutzak. Gehienetan, haurrek, esperientziak aurkakoa irakatsi ezean, ezagutza horiek onartu eta bizizikloan izango duten uste sisteman sartzen dituzte (Hoffman, Paris eta Hall, 1994).
|
|
l.Saia
|
zaitez
jasotzen sozializazio estiloek gizarte ezagutzaren garapeneandituzten ondorioak honako taula honetan:
|
|
6 Saia
|
zaitez
aztertzen zure familia inguruak zure gizarte ezagutzan izanduen eragina.
|
|
4 Saia
|
zaitez
beste pertsonen ulermenaren garapena honako taula honetanlaburbiltzen: Beste pertsonen ezagutzaAURRERAPAUSOAKADIBIDEAKLEHEN H.HAURTZAROAGOIZTIARRATARTEKOANERABEZAROA
|
|
l.Saia
|
zaitez
laburtzen, honako taula honetan, nola garatzen den adiskidetasun harremanen ulermena nerabezarora arte.
|
|
1 Saia
|
zaitez
aurkitzen politikaren inguruan duzun ikusmoldearen garapeneaneragina izan duen bizipen goiztiarraren bat.
|
|
2 Saia
|
zaitez
laburbiltzen Connell ek proposatu zituen 4 estadioak honakotaula honetan: POLITIKARI BURUZKO EZAGUTZAREN GARAPENA CONNELL EN ARABERAESTADIOAESTADIOAREN EZAUGARRINAGUSIAKADIBIDEAK
|
|
Instantzia horrek agindu bat eta debeku bat ematenditu: agindua, izan
|
zaitez
aita bezala; debekua, ez zaitez aita bezala izan. Aginduaeta debekua elkarren aurka jarriak daude, beraz.
|
|
Instantzia horrek agindu bat eta debeku bat ematenditu: agindua, izan zaitez aita bezala; debekua, ez
|
zaitez
aita bezala izan. Aginduaeta debekua elkarren aurka jarriak daude, beraz.
|
|
2 Saia
|
zaitez
horietako materialaren bat haur talde batekin erabiltzen.
|
|
Ez da nahikoa izango hori, baina hasteko moduan gaude, baldin eta idatzi duzunarekin bat. Hartara, isiltzekotan, isildu
|
zaitez
arrazoirik ez duzunean, ez besteek arrazoia ematen ez dizutenean.
|
|
Ez makurtu zeure burua besteen arrazoien aurrean. Jar
|
zaitez
eskuak gurutzatuta eta entzun atentzioz besteek zer dioten. Txiste bat egin badute, egin barre, ona bada.
|
|
Simetriaren arauak badu bere lekua eztabaida arruntean ere, hau esaten dugunean: Jarri
|
zaitez
nire lekuan.
|
2008
|
|
– Ez
|
zaitez
kezkatu, hori adinagatik da-eta. Orduan, zaharrak erantzuten dio:
|
|
Bakarrik otzen zaizkit bi honen moduko. Etor
|
zaitez
nirekin ta ez egin uko horrela larrosarik ez da zimelduko.
|
|
Senti ezazu gorputzaren zati bakoitza ongi bermatuta lastairan, eta senti ezazu oraindik gehiago erlaxatzen direla giharrak. Saia
|
zaitez
gorputzeko tentsioguneak bilatzen, oinetatik hasi eta bururaino. Tentsio motaren bat sentitzen baduzu nonbait, kontzentra ezazu arreta horretan, eta saia zaitez tentsioa desagerrarazten airea botatzean.
|
|
Saia zaitez gorputzeko tentsioguneak bilatzen, oinetatik hasi eta bururaino. Tentsio motaren bat sentitzen baduzu nonbait, kontzentra ezazu arreta horretan, eta saia
|
zaitez
tentsioa desagerrarazten airea botatzean.
|
|
Lasaitze saioa amaitzeko prest zaudenean, ireki begiak eta jaiki
|
zaitez
astiro. Har ezazu arnasa sakon, behin edo birritan.
|
|
Bistaratze bidez lasaitzea: etzan
|
zaitez
, itxi begiak eta irudika ezazu zure gorputza koloretako argiz beteta. Tentsioa eta mina daukazun lekuan kolore gorriak ikusten dituzu eta, lasai zauden guneetan kolore urdinak ikusten dituzu.
|
|
rjc) Ez
|
zaitez
joan
|
|
– Heldu fuerte fuerte/ lot
|
zaitez
azkar
|
2009
|
|
«Zerbait handia gertatuko da hemen. Zujoan
|
zaitez
Amezketara umeekin. Han hobeto egongo zarete».
|
|
2 Adierazpen bidezko kazetaritza huts hutsa baztertu. Saia zaitezadierazpen bidezko kazetaritza egitera ez mugatzen, prentsaurrekoetan politikarienhitzak jasotzera mugatzen den grabagailu ez bihurtzen, eta gertaerei adierazpeneibaino arreta gehiago jartzen (ez ahaztu, hala ere, borroka politikoa neurri handibatean hitzezko eztabaidan gauzatzen dela, eta izan
|
zaitez
gauza zerbait berriaesaten dutenean konturatzeko, eta zure hedabidean nabarmentzeko).
|
|
3 Ordutegirik ez. Egon
|
zaitez
prest eguneko plana edozein mementotanhankaz gora botatzeko, baita egun osoan egindako lana zakarrontzira botatzekoere, beharrezkoa bada. Ez auzitegiek, ez Guardia Zibilak, ez ETAk eta ez inork ezdu zure lan ordutegia errespetatuko, eta edozein unetan eguneko albistea leherdaiteke, eta tokia egin diozu, lehen tokirik ez zegoen lekuan.
|
|
5 Zeure buruaz fidatu. Gertaera bat edo ekitaldi bat bertatik bertara jarraitubaduzu, idaztean gehiago fidatu
|
zaitez
zeure buruarekin, berri agentziek edotabestelako iturriek diotenarekin baino. Iturri fidagarriena zu zeu zara.
|
|
Saia
|
zaitez
sarrera gisa teklatutik prezioa jaso eta produktua behar bezala etiketatuko duen programa idazten.
|
|
Hor duzu ariketaren abiapuntua. Saia
|
zaitez
eskema orokorra garatzen kodea idazten hasi aurretik.
|
|
Aurrera segi aurretik, saia
|
zaitez
zure aldetik programaren bi egitekoak zehazten edo fintzen.
|
|
Tarte bat hartu eta ahalegindu
|
zaitez
programa idazten. Ondoren konparatu zure soluzioa guk emandakoarekin.
|
|
Tarte bat hartu eta saia
|
zaitez
aurreko pausoei jarraituz programa idazten, ea zer moduz moldatzen zaren.
|
|
Gure aholkua badakizu zein den: anima
|
zaitez
Perl lengoaia ikasten.
|
|
Ez
|
zaitez
beldurtu irakurle, programazio lengoaia, script eta Perl terminoak, besteak beste, guztiz arrotzak bazaizkizu. Liburu honek ez du programazioari buruzko aurrezagutzarik eskatzen; aitzitik, hutsetik abiatuko gara Perl lengoaiaren ikasketan.
|
|
Hartu behar duzun denbora eta saia
|
zaitez
lehenbizi programaren algoritmoa edo portaera zehazten.
|
|
Saia
|
zaitez
programa idazten, eta ondoren, nahi baduzu, begiratu gure soluzioari.
|
|
Programa hau ez da aurrekoa bezala di da batean idaztekoa, eta komeni da aurretik algoritmoa ondo zehaztea. Saiatu
|
zaitez
fitxategiko hitz guztiak aztertuko dituen programaren pausoak idazten.
|
|
Baina akatsez jabetzeko, ez dago kodea norberak idaztea bezalakorik. Saia
|
zaitez
beraz eskemari jarraitu (zurea edo guk proposatua) eta programa idazten.
|
|
Aipatutako datu egitura erabiliz, hona idatzi dugun programa. Baina kodeari begiratu baino lehen, saia
|
zaitez
zeure kasa problema ebazten, eta konparatu ondoren guk proposatutakoarekin.
|
|
Gure kasuan, Text:: Ngrams modulua instalatu nahi dugunez, TextNgrams paketea bilatu behar dugu. Ohar
|
zaitez
moduluaren izena aldatu dela, alegia,:: bi puntuen bikotea marra batez ordezkatu dugula.
|
|
ADOS eta jarraian kopuru zehaztugabeko karaktere sorta (ez string), asko jota 1496 karakterekoa. Ohar
|
zaitez
datu sorta Ethernet trama bakar batean kabitzen dela.
|
|
Zerbitzari horiek telefono bidezko konexioetarako asmatu ziren, baina gaur egun Internetetik datozen konexioetarako ere erabiltzen dira. Ohar
|
zaitez
urrutiko konexio horiek 5.1 irudiko eskemarako salbuespentzat har daitezkeela.
|
2010
|
|
3 esaldia: «Ez
|
zaitez
hara joan».
|
|
5 esaldia: «Ez
|
zaitez
mugitu bizarra kentzen dizudan bitartean».
|
2011
|
|
Identifika itzazu eta konparatu EAEn, Nafarroan eta Iparraldean hezkuntzaren esparruan emandako pausoak edo aurrera eramandako ekimenak. Halaber, saiatu
|
zaitez
pauso eta ekimen horiek Fishmanen GIDS eskalan kokatzen, eta hortik abiatuta, eztabaida ezazu pauso eta ekimen horien ekarpena euskara indarberritzeko prozesuan.
|
|
azal ezazu batere irakasten den ala ez; ea soilik hizkuntza ikasgai modura irakasten den ala gainerako ikasgaiak irakasteko ere erabiltzen den. Azkenik, hizkuntza horren inguruan ematen den informazio guztia kontuan hartuta, saiatu
|
zaitez
asmatzen zer nolako irakaskuntza ereduak dauden hizkuntza horrentzat (murgilketa, mantentzea, azpiratzea?).
|
2014
|
|
Noski, egunero mahaia atonduta eta bazkaria prest dituzunez!! Kendu
|
zaitez
nire begi bistatikzoritxarreko halakoa! Ez zaitut gehiago ikusi nahi!
|
|
Atzo gauean gehiegi edan nuen eta ez nengoen sasoian, baina orainbai. Etor
|
zaitez
segituan ohera. (...) Segituan esan dut!
|
|
Ez, jan dezakegu baratzakoarboletako fruituetarik. Baratza erdian dagoen zuhaitzaz bakarrik esan digu Jainkoak«Ez jan horretatik, ezta ukitu ere, hil nahi ez baduzue» (51) Ingura
|
zaitez
niregana, Marie. Seguru maitasuna ondo egiten duzula.
|
|
Horren guztiaren kontziente izan deitzean. Informa
|
zaitez
emisio urriagoak dituzten gailuen inguruan, desberdintasunak daude. Haurrek eskuetan ez dezatela mugikorrik ibili.
|
|
Helduaroarekin zerikusia duten zenbait galdera azalduko dira ondoren, alde batetik, helduaroan, oro har, gertatzen diren aldaketak, eta, bestetik, aldaketa fisikoak eta kognitiboak. Saia
|
zaitez
honako galderei erantzuten.
|
|
Hona hemen zahartzeari buruzko galdera batzuk. Saia
|
zaitez
atal bakoitzeko galderei erantzuten:
|
|
Egin itzazu hurrengo ariketa praktikoak. Lehenengoz, sei urtetik beherako zenbait haurrekin eta adin horretatik gorako hainbat haurrekin harremanetan jar
|
zaitez
. Jarrera bertikalean arkatz bat erakutsi.
|
|
Fase horretan, dortokaren jarrerak sortzen duen egonezinari irtenbidea emateko erlaxazioan trebatzen da haurra: «Zure oskol barnean zaudenean, erlaxa
|
zaitez
, aska itzazu gihar guztiak, utzi erortzen besoak, ez egin indarrik sabelaz, har ezazu arnasa astiro eta sakonki, aska ezazu gorputz guztia, eta zure haserrea desagertu egingo da. Pentsa ezazu gauza eder eta atseginetan erlaxatua zaudenean».
|
2015
|
|
Ohar
|
zaitez
barioaren kasuan, jatorrizko formula Ba2 (O2) 2 dela. Kasu horretan oxigenoaren sinplifika daiteke (parentesitik kanpo dagoena sinplifika daitekeelako).
|
|
Izendatzean, hidroxido hitza erabiltzen da nomenklatura sistema guztietan. Ohar
|
zaitez
metalaren balentzia 1 ez denean, hidroxilo ioia parentesien artean idatzi behar dela.
|
|
Ohar
|
zaitez
badela izenak ikasteko arau mnemotekniko interesgarri bat; izan ere, HClO azido hipoklorosoa da, eta formulari oxigeno bat gehituta hurrengo atzizkia duen izena lortzen da. Arau hori talde guztietan betetzen da.
|
|
Aztertu jarraian azaltzen den taulan jasotako adibideak. Ohar
|
zaitez
amonio taldearen (NH4) berri ere ematen dela taulan.
|
|
Garrantzitsuenak aurrerago aipatuko dira. Ohar
|
zaitez
metal alkalino guztiek+ 1 oxidazio zenbakia dutela, eta lurralkalinoek, aldiz,+ 2 Baldintza arruntetan gas nobleak ez dira beste elementuekin konbinatzen eta, hortaz, haien oxidazio zenbakia 0 da. Trantsizio metal garrantzitsuenen kasuan, hauek dira oxidazio zenbaki arruntenak:
|
|
Ohar
|
zaitez
elementu batzuek latinezko izena hartzen dutela aurrizki eta atzizkiak gehitzean: sufrea (sulfur), kobrea (kupr), urrea (aur), zilarra (argent), burdina (ferr), beruna (plunb).
|
|
Substantzia sinpleak elementu kimiko beraren atomoz osatuta dauden substantzia puruak dira. Ohar
|
zaitez
substantzia sinpleak ez daudela beti atomo bakar batez osatuta. Nomenklatura sistematikoan molekula osatzen duten atomo kopurua aurrizkien bidez adierazten da.
|
|
Formulatzean, egitura orokorrari jarraitu behar zaio. Ohar
|
zaitez
ahal denean sinplifikatu egin behar direla, beraz, metalak azpiindizerik ez badu, sinplifikatuta dagoela kontuan izan behar da metalaren balentzia ondorioztatzeko.
|
|
Disolbagarritasun biderkadura, edozein oreka konstante bezala, tenperaturaren mende dago bakarrik. Bestalde, ohar
|
zaitez
erreakzio zatidura ere kalkula daitekeela,
|
|
Ohar
|
zaitez
konposatu bakoitzaren egoera jarri dela parentesien artean, eta gezi horren bidez erreakzioa itzulezina dela adierazi dela. Beraz, disoziazioaren ondoren hauek izango dira konposatuen kontzentrazioak (gogoratu, solidoen eta likido puruen kontzentrazioak ez direla kontuan hartzen):
|
|
NaOH a base sendoa denez, guztiz disoziatuta dago. Ohar
|
zaitez
hidroxidoen kasuan Arrheniusen erreakzioa idatzi ohi dela:
|