Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 108

2013
‎b) Zertarako izan zaie baliagarria elkartruke esperientzia Altsasuko gazteei? Saia zaitez identifikatzen elkartruke esperientziaren balioari buruz eman dituzten iritziak.
‎Ariketa horiek zenbat eta gehiago egin, orduan eta trebeagoa izango zara, ahoko muskuluak garatuagoak izango baitituzu. Etxean ariketak egitea erabakitzen baduzu, jar zaitez ispiluaren aurrean, ondo egiten ote duzun ikusteko.
‎etor zaitez hil zen
‎Ez zaitez badaezpada ondoan jar
‎1 Fitxa batean jasoko duzu zer sentimendurekin esnatu eta jaiki zaren, eta zer sentimendurekin oheratu. Ausar zaitez sentimendu horien zergatia idazten; eta gogoratu zer egitura erabil ditzakezun zergatiak adierazteko.
‎3 Honaino iritsita, ez al zaizu iruditzen hautatu duzun testua eraldatzeko adina izen badituzula? Ausartu zaitez , eta adierazi, poetikoki, nolakoa den zure bihotz hori.
‎Ikus dezagun nola antolatzen den eta nola bilatzen den informazioa webgune batean. Sar zaitez Ikasnews webgunean.
‎a) Koka zaitez Ikasnews webgunearen sarrera orrian, eta erantzun honako galdera hauei, gunea gainbegiratuz eta hitz beroei erreparatuz.
‎1 Saia zaitez zu biziko zinatekeen herriari buruz argibideak ematen, proposatzen zaizun ereduari jarraituz.
‎3 Taulako zerrendan, hainbat faktorek kliman nola eragiten duten agertzen da. Saia zaitez eragin horiek ezarri dituzun faktoreekin elkartzen. Behar izanez gero, ikus ezazu berriro bideoa.
‎1 Saia zaitez klima moten diagrama hau osatzen, klimen izenak antolatuz.
‎3 Saia zaitez honako denbora lerro hauek egiten.
‎1 Laburbil ezazu lau esalditan atal honetan ikasitakoa, honako kontzeptu hauek oinarri hartuta. Saia zaitez hitz guztiak behin behintzat erabiltzen. Egina eskaintzen zaizu bat, adibide gisa.
‎Bete honako taula hau, datu horietan oinarritu eta ereduari jarraituta. Saia zaitez irudia zer izan daitekeen labur deskribatzen.
‎Irudi txikienak okupatzen du gutxien? Saia zaitez horren arrazoiak topatzen.
‎Anima zaitez !
‎Ohar zaitez , bi kasuetan, emaitzari dagokion unitatea eragiketen unitateen sinplifikatuz lortzen dela.
‎d) Osa ezazu poliedroen ezaugarrien zerrenda aurreko zereginean eraikitako poliedroak aztertuta. Ondoren, saia zaitez aurpegi, ertz eta erpin kopurua erlazionatzen dituen Euler en formula idazten.
‎Eta, ostadarrak? Orain, saia zaitez horiek guztiak irudikatzen& Horretarako, objektu horien alegiazko ereduak baliatu
‎Eman dezagun beste urrats bat gure aurrezagutzak identifikatzen jarraitzeko; hau da, ikus dezagun zer gehiago dakigun gaiari buruz. Horretarako, saia zaitez honako ariketa hauek egiten.
‎Saia zaitez egin berri ditugun galdera horiei erantzuna ematen, eta, honako informazioa arretaz aztertu ondoren, erantzun iezaiezu ondorengo galdera hauei.
‎2 Bilatu informazioa han eta hemen (liburuak, entziklopediak, sarea&); saia zaitez Zenbat planeta daude, galderari erantzuten informazio hori erabiliz.
‎Gainera, gogoa izango duzu gaiaren inguruan zure jakin mina pizten duen hainbat galdera argitzen saiatzeko. Has zaitez , bada, gaia arakatzen, pixkanaka bada ere.
‎Agian ez dakizu oso ondo nola den kontu hori. Has zaitez , bada, kanpoko eragile geologikoen berezitasunak aztertzen.
‎2 Aurreko txostena betetzen ahalegindu zara, baina zer diote adituek gai horretaz? Ahalegin zaitez handik eta hemendik informazioa biltzen. Arkeoak, bakterioak eta protistak artikuluak informazio oso baliagarria eskainiko dizu.
‎b) Gai izango zinateke adierazteko nola lortzen duen pertsona batek beharrezko duen energia? Saia zaitez pausoz pauso azaltzen, eta jar itzazu adibideak azalpena ilun samarra dagoela iruditzen zaizunean.
‎Beraz, anima zaitez ariketa fisikoa egitera! Ez dizu kalterik egingo!
‎Eman ezazu beste urrats bat gaiari buruz dakizuna gogoratzeko: saia zaitez honako ariketa hauek egiten.
‎Jo dezagun, lantalde batek ikerketa bat egin behar duela laborategian, eta taldeko kideak adosten ari direla eman beharreko pausoak. Dagoeneko gai horri buruz hainbat gauza dakizunez, saia zaitez aholkuak ematen.
‎komeni zaizu ondo jakitea zer den hori. Beraz, informa zaitez eta, gero, erantzun galderei. Badituzu bideoak (Bizidunen dibertsitatea) eta informazio gehigarria (Dibertsitatean eragina duten faktoreak).
‎1 Saia zaitez galdera hauei erantzuten.
‎Erronka berri baten aurrean zauden bakoitzean, saia zaitez galdera hauei erantzuten: " Zer?"," Nor?"," Zergatik?"," Nola?"," Non?" eta" Noiz?".
‎Bozetoak dira marrazketa teknikoaren barruan zehaztasun gutxien duten marrazkiak, hasi zaitez marrazten.
2014
‎Idazleak, musikariak eta aktoreak solasean ikusi dituzu. Saia zaitez literatura solasaldiko partaideen azalean jartzen, berehalaxe tokatuko baitzaizue egoera horretan egotea!
‎Ireki iezaiezu atea irakurritako liburuen inguruan eratu dituzun iritziei, eta plazara itzazu. Idatz itzazu literatura ohar kritikoak, eta izan zaitez literaturan eragile, hurbilekoei eta ez hain hurbilekoei liburuak gomendatuz, idazleari
‎1 Eleberrian aurrera egin aurretik, treba zaitez hipotesiak adierazten; horretarako, irakurri honako informazio hau, eta erantzun galderari.
‎Bideoen kasuan, aukera egokia izan daiteke" Erreprodukzio zerrenda" bat egitea erregistratu nahi diren bideo guztiekin. Anima zaitez zure lehen zerrenda osatzera!
‎Ez duzu krispetarik eskura, ez ditugu argiak itzaliko, pantaila ez da nahi bezain handia izango& baina jar zaitez ahalik eta erosoen, eta animaziozko film labur bat ikusiko duzu:
‎Erdi Aroaren amaierako giroan, Errekonkista eta erlijioeta kultura aniztasuna eta jazarpena aintzat hartuta, jar zaitez Fatimah bint Muza-ren larruan (Calatayuden, 1516 urtean bizi zen emakume musulmana). Tuteran bizi den Hen Almonahar lehengusinak gutun bat idatzi dizu gomendio eske.
‎JOANES: Maiestate hori, ez zaitez horrela penatu: herriak, beso zabal hartu ditu zuk emandako guztiak eta belauniko duzu zeure aurrera.
‎Sailkatu itzazu matxinadak kausa moten arabera, hurrengo informazioaz baliatuz. Saia zaitez mota bakoitzeko azalpena edo adibide bat jartzen.
‎6 Estamentu bakoitzaren ezaugarriak errepasatzeko, saia zaitez testuko hutsuneetan hitz egokia jartzen:
‎2 Gertaera batek kausa ugari izaten ditu, eta baita ondorio ugari ere; beraz, garai hartako testuinguruaz ongi jabetzeko, interesgarria da horiek identifikatzeaz gainera, ongi sailkatzea. Saia zaitez hori egiten.
‎* ohar zaitez bihurketa faktorea alderantziz ipiniko bazenu unitatea zenukeela sinplifikatu eta, hortaz, eragiketa ez litzatekeela zuzena izango.
‎Paper horren orri handi samar bat duzu eskuartean, egunkari baten orriaren tamainakoa. Bada, has zaitez orri hori erditik tolesten.
‎Baina, instrumentuak erabiliz soilik sor daitezke uhinak? Galdera hori argitzeko sar zaitez Uhinak non, simulazioan.
‎Denak iristen al dira behar den tokira? Gai hau aztertzeko sar zaitez Uhinak nondik, simulaziora.
‎Eguneroko bizitzan, objektu ugari erabiltzen ditugu. Egin begiratutxo bat ingurura, eta ohartu zaitez zer objektu dauden. Zerez osaturik daude?
‎1 Energiaren kontserbazioaren printzipioa fisikako ideiarik garrantzizkoenetakoa da. Saia zaitez galderei erantzuten, informazio testua irakurri ondoren.
‎Une honetan, esaterako, gelan zaude, eta zenbait aldaketa gertatzen ari dira, etengabe. Saia zaitez une honetan aldaketak eragiten dituzten bi elementu gutxienez identifikatzen, eta azaldu zer aldaketa eragiten dituzten.
2016
‎Egin dezagun beste urrats bat gure aurrezagutzak identifikatzen jarraitzeko, hau da, ikus dezagun zer gehiago dakizun bizidunak bizi diren habitatei buruz. Horretarako, saia zaitez honako ariketa hauek egiten.
‎Egin dezagun beste urrats bat aurrezagutzak identifikatzen jarraitzeko, hau da, ikus dezagun zer gehiago dakizun izaki bizidunen funtzioei eta gizakion aparatu eta sistemei buruz. Horretarako, saia zaitez honako ariketa hauek egiten.
‎Herri horren ezaugarriak kontuan hartuta, adierazi proposamenik egokienak eta eman arrazoiak. Horretarako, hainbat iturri erabiliz zehaztu duzun Lurzoruaren degradazioa ikerketa dokumentuan oinarritu zaitez .
‎Has zaitez ideia bila: zure barnean, egunerokoan, ingurukoen ahotan, albistegietan, ametsetan, beldurretan, gatazketan, etab. Istorioz inguratuta zaude; zeurea bilatzea da kontua, hortxe zain duzun horrekin topo egitea!
‎7 Urrun zaitez Arbizuko petrikilotik.
‎b) Fikzioan ez ezik, errealitatean ere harrituko zaitu inguruko jendeak inoiz, ezta? Saia zaitez tankerako esaldiak osatzen, zure lagun, ikaskide edo senitartekoekin pentsatuz.
‎oker, zuzen, trabes ala artez? Trebakuntza gehiagoren premian zaudela baderitzozu, sar zaitez EHUTSI euskara ongi erabiltzen laguntzeko aplikazioan. Bertan topatuko dituzu on line aritzeko hainbat ariketa.
‎Hurrengo orriko fitxan dituzu jorratzen dituen azpigaiak eta ikasle batek bere irakurketa gidatzeko pentsatu dituen galderak. Irakur itzazu, eta saia zaitez lehen ikustaldira orduko loturak egiten. Ea zenbat kokatzen dituzun ondo dagokien azpigaian!
‎Gero zure kotxea ezin nun topatu& Baina hementxe nago ta ez zaitez kezkatu! Gutxienez etorri naiz.
‎Gutxienez etorri naiz. Ez zaitez kexatu! (bis)
‎Gero zure kotxea ezin nun topatu& Baina hementxe nago ta ez zaitez kezkatu! Gutxienez etorri naiz.
‎Gutxienez etorri naiz. Ez zaitez kexatu! (bis)
‎3 Saia zaitez argazkian ikusten diren substantzien eta objektuen materialak
‎Horiei buruz gogoeta egiteko, saia zaitez honako galdera hauei erantzuten.
‎1 Saia zaitez marrazki baten bidez presio atmosferikoak gure gorputzaren gainean nola eragiten duen irudikatzen, aireak planetako gorputzak alde guztietatik inguratzen dituela kontuan hartuta.
‎1 Saia zaitez , honako gidoi honi jarraituz, eta testuan falta direnak osatuz, proba arin baten bitartez planteatutakoa ikusten.
‎Ondoren, sar itzazu bi lasto ahoan. Lastoetako bat edalontzian sartu gabe utzirik, saia zaitez ura edaten. Konpara ezazu gertatu dena lehenengo saiakeran gertatukoarekin.
‎1 Informa zaitez presio atmosferikoaren existentzia nola frogatu zen, Torricelliren esperimentua animazioa erabiliz.
‎2 Aurreko informazioa kontuan hartuz, saia zaitez hurrengo ikerketa fitxako hutsuneak osatzen, ikerketa hura arretaz analizatzeko.
‎Kimikoak ala fisikoak? Saia zaitez gutxienez 5 aldaketa fisiko eta 5 aldaketa kimiko adierazten.
‎b) Nola irudikatuko zenuke maila nanoskopikoan gertatzen dena? Marrazteko, oinarritu zaitez teoria zinetiko molekularrean.
‎a) Saia zaitez aurreko ariketa azaltzen, irakurri berri duzun teoria zientifikoaren bidez. Irudika ezazu.
‎3 Hurrengo zerrendan oso ohikoak diren aldaketak daude. Identifikatu aldaketa horien artetik aldaketa kimikoak eta saia zaitez gertatu dena azaltzen, hasieran eta bukaeran dauden substantziak adieraziz.
‎1 Saia zaitez artelanetan erabiltzen diren pigmentuen zerrenda bat egiten, ikastetxean egindako margolanetan edo, orokorrean, artistek egindakoetan informazioa bilatuz, eta bereizi bertan dauden elementu kimikoen eta konposatu kimikoen izenak.
‎Saia zaitez idazten, aurreko esaldietan oinarrituta, substantzia horiekin kimikoki zer gertatzen den. Erreakzio kimikoa, alegia.
‎zergatik gertatzen dira horrelako ezbeharrak? Saia zaitez zure ezagutza zientifikoa kontuan izaten azalpena ematean.
‎a) Saia zaitez gertakari harrigarri horren funtsa idatziz azaltzen bi lagun horiei, jarduera honetako informazioa irakurriz eta unitatean ikasitakoa kontuan hartuz.
‎Lehen elektroskopioa 1600 urtekoa da, gaur egun, ordea, digitalak erabiltzen dira. Elektroskopioaren funtzionamenduari buruzko informazioan oinarrituta, ahalegindu zaitez irudian agertzen den pertsona honi gertatu zaiona kargen ikuspuntutik irudikatzen.
‎Dakizunez, jarduera ekonomikoei buruz gehiago jakiteko bide baliagarria da horiekin lotutako argazkiak aztertzea eta deskribatzea. Saia zaitez nekazaritzari buruz ikasi duzuna hemen aplikatzen.
‎2 Jar zaitez egokitu zaizun pisukidearen lekuan, eta kalkulatu hilabete amaierara iristeko gai izango zaren, zure diru sarrerak ikerketak proposatu bezala banatuz.
‎Izan zaitez munduan ikusi nahi duzun aldaketa
‎Kurba horri buruz gehiago jakin nahi baduzu, sar zaitez Ekigunean, eta ikusi bertan proposatzen den bideoa.
‎3 Abia zaitez y= ax2 erako parabola batetik, eta mugitu a parametroari dagokion irristailua. Zer eragin dauka funtzio horietan a koefizientearen balioak parabolaren forman eta erpinean?
‎5 Orain, abia zaitez y= ax2+ bx+ c erako funtzio batetik, eta mugi ezazu b parametroari dagokion irristailua. Zer gertatzen da?
‎6 Amaitzeko, abia zaitez y= ax2+ bx+ c erako funtzio batetik, eta mugi ezazu c parametroari dagokion irristailua. Zer gertatzen da?
2017
‎1 Saia zaitez analogia egiten, eta lot itzazu saiakuntzan erabilitako elementuak Lurreko osagaiekin:
‎Aurreko jardueretan, DNA, proteinen sintesia eta kode genetikoa aztertu dituzu. Orain, Ekiguneko simulazioa erabiliz, saia zaitez kode genetikoa osatzeko urratsak zehazten.
‎Arakatze jardueretan, hainbat ariketa egin dituzu unitatean zehar landuko dituzun gaiei buruz, eta horien aurrean sentipen jakin batzuk izango dituzu& Beraz, hausnarketa egitea proposatzen dizugu. Saia zaitez taula honetako galderei erantzuten eta hutsuneak betetzen.
‎batzuk, gutun guztietarako baliagarriak, eta, beste batzuk, gutunaren komunikazio asmoaren edota hizkuntza funtzioaren arabera hautatzekoak. Joan zaitez denak dokumentu batean jasoz.
‎1 Hitzak konbinatuz, saia zaitez ahalik eta hitz elkartu gehien sortzen. Zenbat hitz elkartu sortu dituzu?
‎c) Noiz esan genezake objektu bat mugitzen ari dela? Saia zaitez te binaka higidura kontzeptua definitzen.
‎b) Saia zaitez abiadura aldaketa hori grafikoki adierazten, v eta t kontuan izanik.
‎c) Saia zaitez abiaduraren aldaketa hori matematikoki idazten formula bat erabiliz, v eta t kontuan hartuta.
‎a) Dakizunetik abiatuta, saia zaitez irudikatzen eta zure hitzekin azaltzen nola eragiten duten presio atmosferikoaren aldaketek gure belarrietako tinpanoetan.
‎a) Nola adieraz ditzakegu 1 atm eta 760 mmHg indar/ gainazal eran? Saia zaitez galderari ereduari jarraituz erantzuten.
‎4 Irakurri duzunez, Galileo Galileiren garairako bazekiten ura ezin zitekeela 10,33 metrotik gora igo ponpa xurgatzaile batekin. Saia zaitez azaltzen zergatik gertatzen den hori. Erantzuna pentsatzeko, gogoratu:
‎2 Behatu azterketa batean lortutako Oin zolaren aztarna digitala irudiari, eta saia zaitez interpretatzen.
‎c) Saia zaitez irudi horretan eragin duten indarrak marrazten.
‎4 Presioa informazio testua irakurri ondoren, saia zaitez behar beste aldiz honako testu honetako hutsuneak egoki betetzen, txikitu eta handitu hitzak konbinatuz.
‎3 Saia zaitez azaltzen zergatik zorroztu behar diren labanak errazago mozteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia