Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2023
‎Zenbateko horiek oker egotzi badira, zehapenaren oinarria izango da bi kopuruen arteko alde positiboa (diferentzia negatiboak konpentsatu gabe): bazkide edo partaide bakoitzari egotzi litzaiokeen kopurua eta benetan egotzi zaiona .
‎Zehapenaren oinarria izango da bi kopuruen arteko alde positiboa (diferentzia negatiboak konpentsatu gabe): bazkide edo partaide bakoitzari egotzi litzaiokeen kopurua eta benetan egotzi zaiona .
‎Osagaiei dagokienez, lehendabizi zehaztu genuke subjektu urratzaileak nor izan daitezkeen. Subjektu urratzailea da, oro har, legeen arabera tributu betebeharren bat betetzeko agindu zaiona , betebeharra materiala nahiz formala izan. TFAOen 186.1 artikuluak (eta TLOren 181.1 artikuluak) urratzaileen zerrenda jaso du.
‎Eskubide horien artean administrazio prozedura gehienetan garrantzi berezia du betebeharpekoak esan beharrekoa derrigorrean entzuteko izapideak, ebazpenaren proposamena eman aurretik. Modu horretara, interesdunak eskubidez komeni zaiona alega dezake; dena den, izapide hori bazter utz daiteke baldin eta prozedura jakinean proposamena jakinarazi ostean antzeko izapiderik bada, eta, beste alde batetik, halako izapidea izan ohi da gehienetan.
‎Kontrara, likidazio prozedura ofizioz hasi bada, edota betebeharpekoak aitortu edo autolikidatu duenetik aldenduz behin behineko likidazioa eman behar bada, ordaintzeko nahiz itzultzeko emaitzarekin, orduan, aurretiaz likidazio proposamena eman behar da. Proposamen hori betebeharpekoari bidali behar zaio, eskubidez komeni zaiona alega dezan. Nolanahi den ere, proposamena ez da jakinarazi behar, eta ondorioz, likidazioa zuzenean jakinaraz daiteke, besteak beste, baldin eta aitorpen edo autolikidazioak formazko akatsak edo akats aritmetikoak baditu, datu aitortuak bat ez badatoz betebeharpekoak berak aurkeztutako beste aitorpen edo autolikidazio batzuetan sartutako datuekin edo hirugarrenek emandako informazio betebeharretik lortu eta Administrazioaren esku dauden datuekin, indarreko arauketa bidegabe aplikatu bada, edota likidazioa egiaztapen murriztuko prozedura batean oinarritzen bada.
‎Gainera jakinaraziko zaio txosten hori organo eskudunari bidaliko zaiola, tributu egoera erregularizatzeko administrazio egintzak burutu ditzan; betebeharpekoak hamabost eguneko epea dauka egoki deritzon alegazioak egin ditzan aipatutako organoaren aurrean. Bizkaian, txostenaren ondoriozko likidazio proposamena komunikatzean, betebeharpekoak hamabost eguneko epea du eskubidez komeni zaiona alegatzeko, likidazioaren administrazio egintza emateko eskumen duen organoari, lehen esan bezala.
‎Helburu horretarako interesdunari eska diezaioke informazio osagarria eta agiriak eramatera, edo hirugarrenei eska diezaieke oro har eman behar duten informazioa edota emandakoa berrestea ziurtagiri egokiak aurkeztuz. Ebazpena eman aurretik, ebazpen proposamena egingo da eta interesdunari bidaliko zaio hamabost egunetan eskubidez komeni zaiona alegatzeko. Dena den, izapide hauek bazter utz daitezke eta itzultzeko erabakia jakinarazi baldin eta eskatutako kopurua itzulketarekin bat badator.
‎Haatik, A eta Bk sozietatea eratzen badute bakoitzak berea ekarrita (Ak ondasuna, eta Bk dirua), Sozietate Eragiketen gaineko Zerga aplikatu litzateke baina salbuetsita dago. Jarraian, sozietatea desegin, eta bakoitzak berari interesatzen zaiona hartuko luke (Ak dirua, eta Bk ondasun higiezina); modu horretara, Sozietate Eragiketen gaineko Zerga ordainduko dute bakoitzak jasotakoaren gainean (karga tasa: % 1).
‎Kuotatik hurrengo zenbatekoak kendu behar ditu: konturako atxiki zaiona , konturako egin zaizkion sarrerak, eta subjektuak berak zatikako ordainketen bidez egin dituenak. Diferentzia positiboa izanez gero, Administrazioari ordaindu zaio.
‎Enplegua Malgutzeko eta Egonkortzeko RED Funtsa eratu da. Nortasun juridikorik gabeko funtsa da, Lanaren eta Gizarte Ekonomiaren Ministerioari atxiki zaiona (ikusi LELTBren 47bis artikulua eta 608/ 2023 Errege Dekretua).
‎Obedientzia funtzionala da hori, zuzenean lotzen zaiona enpresaburuaren zuzendaritza ahalmenari.
‎Teoria horren sortzailearekin (Alarcon CARACUELekin) eta teoria hori jaso duen jurisprudentzia ugariarekin bat etorriz, inorentasuna merkatuan izateak esan nahi du zuzenean ondasun bat egiten edo zerbitzu bat ematen duen langilearen eta hori jasotzen duen kontsumitzailearen artean, juridikoki hirugarren bat tartekatzen dela (enpresaburua), eta hirugarren horrek ondasun edo zerbitzu horregatik prezio bat kobratu ahal izango duela, langileari alokairua ordaindu diola eta onura lortzeko aukera izango duela. Langilearen eta horren lanaren ondoriozko produktuaren (ondasunaren nahiz zerbitzuaren) azken jasotzailearen arteko deskonexioak bereizten ditu lana esangura hertsian (lan zuzenbideari interesatzen zaiona ) eta lana esangura zabalean. Langilearen eta merkatuaren artean tartekatzen den enpresaburua da, lehenengo eta behin, ekoizpen prozesuko emaitzen (ondasunen nahiz zerbitzuen) titularra, eta, geroago, bere titulartasuneko ondasunak edo zerbitzuak saltzeagatik ondare onura eskuratzen duen subjektua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia