Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2002
‎2002ko maiatzaren 30ean hedabideek zorigaiztoko amaiera baten berri eman zuten: hamaika urteko haur bat hil egin zen, ustez, elikadura alergia baten ondorioz. Txangoan zerbitzatutako tortilla ogitartekoa izan zitekeen gertaeraren" erruduna", eta mokadu bat nahikoa izan zen okerrenerako.
‎Hala ere, batzuetan ustekabeko egoerak gerta daitezke deslotura tragikoekin. Hiru urteko haur bat hil zuen gozoki bat irentsi zuten. Duela aste gutxi, albistea komunikabideetara zabaldu zen, Auzitegi Gorenaren epai bat argitaratzeagatik.
2007
‎hamabostaldi bat karabanan Ertaina 379 386 1 kategoria 426 432 2 kategoria 372 380 3 kategoria 272 275(*) Zenbatekoak eurotan. 2007ko udako denboraldiko batez besteko prezioak, bost urteko haur batekin ezkontzeko. Ikusi txosten osoa
2008
‎Kolonbian ludotekara joaten ziren haurrek postal bana bidali zieten festan parte hartu zuten haur guztiei. " Opariak eta opari gehiago nahi dituen zazpi urteko haur batentzat Romerok nabarmentzen du, egun hartako oparirik handiena Kolonbian lagunak egitea izan zen". Kateko laguntza Edozein adin eta baldintzatako pertsonak imitatu ditzake haur horiek.
‎Medikuak adierazi zuen, gainera, haurren birika funtzioa murriztea arrisku faktore ezaguna dela asma garatzeko eta okerrera egiteko eta, ondoren, BGBK garatzeko. Arnas eritasun kronikoak Birikiak ez daude jaiotzean garatuta, ezta zortzi urteko haur batean ere, eta 18 urte ingurura arte osatzen dira. Hori dela eta, organo horren osasuna bereziki alda dezakete haurtzaroan arnas ondorio larriak eragiten dituzten aireko faktore kutsatzaileek, helduaroan arnas gaixotasun kronikoak eragin baititzakete.
‎Biak dira lehenengo kasua sortu zenetik egoera larriagoa izan duten pazienteak. Ospitale bereko solairuan bi emakume, 16 eta 47 urtekoak, eta hiru urteko haur bat daude ingresaturik, denak eboluzio onuragarriarekin. Meningitis meningokozikoak jota daudenen zerrenda Nafarroako Ospitalean ingresaturik dagoen 19 urteko emakumearekin ixten da.
2009
‎Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino.
‎Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera,... Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme alaben lagunak izan behar dute. Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez ez beti onak, gainera, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek, baina horrek ez du esan nahi haiek nahi duten guztia egiten utzi behar dietenikZuk baduzu seme alabarik. Hiru alaba dauzkat, eta izugarri maite ditut.Esaten duzun hori egiten duzu haiekin. Egiten dut, eta zenbaitetan nire hutsegiteak onartu behar izaten ditut, barkamena eskatu... nahi dudalako nire alabek uler dezaten zer den pertsona heldu izatea:
‎Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme alaben lagunak izan behar dute. Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez ez beti onak, gainera, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera,... bere hutsegiteak onartzen dituena.Duela urte batzuk, alaba zaharrenak aurpegiratu zidan jende asko hartzen nuela kontsultan, hitzaldi asko ematen nituela, baina azkenaldian ez nuela denborarik berekin hitz egiteko.Begietara begiratu nion, besarkatu eta esan naion:
‎Erantzukizuna gurasoena da, haiek eskaintzen baitizkiete elikagaiak seme alabei. Bi urteko haur bat ez da gai halako zaporeak bere kabuz bilatzeko. Gurasoek probatzeko aukera ematen diote, beren zapore eta kolore erakargarriei esker, haurra ondo portatzen saiatzeko.
2011
‎Abakoarekin ikastea 547.232+ 369.789+ 432.821 Kalkulagailu batekin, batez beste 15 segundo behar dira eragiketa hori egiteko. Hala ere, 8 urteko haur bat gai da 10 segundu baino lehen ebazteko. Zenbait programaren “magia” da, hala nola Aritmetika Mentaleko Sistemaren Kontzeptu Unibertsala (UCMAS) eta ALOHA Mental Arithmetic.
2012
‎Haurraren adina Heriotza ez da hitz egiteko gai alaiena, eta zaila izan daiteke haur bati azaltzea, baina harekin hitz egiteak lagunduko dio txakurraren gainbeheraren eta desagerpenaren egoera saihestezina ulertzen. Bost urteko haur batek ez du ulertuko egoera hamabietako batek bezala, beraz, azalpenaren testuingurua bere adimen heldutasunera egokitu behar da. Garrantzitsua da ekintza sinboliko batekin, ehorzketa baten antzera, txakurra agurtzea, haurrak uler dezan bere laguna betiko joan dela.
‎Edozein kasutan, ziurtatu egin behar da ez dagoela ur gelditurik, objektu ebakitzailerik (kristalak edo latak, esaterako) edo elementu arrotzik haurrak estropezu egin edo min egin ahal izateko. 3 Haur desberdinak, eremu desberdinak Bi urteko haur batek ez du hamarreko batek bezala jokatzen; ez du indar bera, ezta tamaina bera ere. Hori, hain nabarmena dirudien arren, ez da kontuan hartzen haur parke guztietan, askotan ez baitute adin bateko haurrentzako jolas eremu bereizirik, eta ez dute zehazten zein adinetarako dauden pentsatuta haien instalazioak.
‎Hamar urteko haur bati bi oinak berrezarri dizkiote Manisesko ospitalean
‎Pedro Cavadas doktoreak bi oinak arrakastaz ezarri dizkio hamar urteko haur bati Manisesko ospitalean (Valentzia). Valentziako Generalitateak esku hartze horren berezitasuna nabarmendu zuen, “ezohiko kasua” delako, bi kideak beste traumatismorik izan gabe ebakitzen baitira, eta horrek biktimarentzat heriotza eragin baitezake; baina, era berean, berrezarpenak egin beharrean protesiak erabiltzea izan ohi delako nabarmendu zuen, mota horretako esku hartzea oso konplexua baita teknikaren eta gizakiaren aldetik.
2013
‎Gure teknikariak 5 urteko haur baten guraso izango balira bezala aurkeztu dira ostatu horietan, eta larunbatean bazkaltzera joateko asmoa zutela adierazi diete arduradunei.
‎Irudia: Geoff Livingstona Txakurrak 165 hitz eta giza keinu ulertzen ditu Txakur batek bi urteko haur batek baino ia hitz berdinak bereizten ditu British Columbiako Unibertsitateko Stanley Coren ikertzaileak, Vancouver-en (Kanada), 165 hitz eta giza keinu inguru ulertzen ditu, eta Psikologiako Amerikako Elkarteko kide da. Batez besteko txakur batek bereizten dituen 165 hitzak bi urte inguruko haur batek garatutako adimenarekin parekatzen dira.
‎Subjektuaren eta predikatuaren egitura jarraitzen dute, ia fonema guztiak ahoskatzen dituzte eta elkarrizketan txandak errespetatzen dituzte. Hiru urteko haur batek 900 hitz maneiatzen ditu Izenordainak, preposizioak, galdera sinpleak erabiltzen dituzte, kontuetarako intonazio zuzena erabiltzen dute, eta pluralak eta zenbait aditz konjugazio erabiltzen dituzte. 900 hitz inguru ditu hiztegi horrek.
‎Hala, harburuetan aditua den psikologoak dio can batek 165 hitz eta giza keinu bereizten dituela. Bi urteko haur batenaren oso antzekoa. Gainera, haur eskoletan txakurrak egoteak lagundu egin diezaieke eskolaurreko adinean dauden ikasleei beren lanetan kontzentratzen, Nancy Gee kantxan aditua den psikologoak egindako beste azterketa baten arabera.
2014
‎Carlos González pediatrak gogoeta interesgarri bat egin du azken liburuan, ‘Crecijuntos’, eta merezi du ondorio hauek ateratzea: «Atleta profesional bati domina ken diezaiokeen gizarte batean gaude, korrikaldi gehiago egiteko pilula bat hartu duelako, baina sei urteko haur bati pilula bat emateko gai da, eskolan arreta handiagoa izateko».
2015
‎Elikagai horiek guztiek, beraz, noizean behin egon lukete dietan, eta beste elikagai osasungarriagoak ere indartu. Adibidez, 7 urteko haur batek, lau galleta dituen jogurt likido azukretsu bat normalean askatzen duenak, aukera osasungarriagoak eskain litzake eta azukre gutxiago, aukera hauetakoren bat hartzen badu: Gazta fresko mokadutxoa, etxeko limonarekin.
‎Web gunean atal berezi bat du, eskualde bakoitzaren berezitasunak kontsultatzeko. Difteria eta Espainian berriro agertzea Sei urteko haur bat hil zen Oloten (Girona), eta, aurtengo ekainean, immunizazio modu horren garrantzi handia piztu zen. Haurrak (difteriaren lehen biktimak Espainian 1986 urteaz geroztik) ez zuen jaso gaixotasun horren aurkako txertoa, gurasoek hala erabakita, «mugimendu antivakunak» deritzonak «engainatuak» direla esan baitzuen, haurrei txertoak ez ematea sustatzen duena.
2016
‎Hamar urteko haur bat ez da gai izango arriskuez jabetzeko; hori dela eta, oso egoera jakinetan erabili luke mugikorra eta oso erabilera jakina eman behar lioke.
2017
‎Nolanahi ere, saiatu behar da portaera jakin batzuk ez eskatzen (beste adingabe batzuekiko elkarreragina, jostailuak partekatzea, etab.). haientzat oraindik ez daude prestatuta. Bi urteko haur batek ez badu zerbait partekatu nahi, ez da etorkizunean berekoia izango denik, baizik eta oraindik ez dela iritsi partekatu nahi duen unera, hau da, modu horretan sozializatu nahi duen unera.
‎igorr1 6 Txakurrek 200 hitz dakizkite Harburuek ez dute hitz egiten, baina 200 hitz eta giza keinu ulertzen dituzte. British Columbiako Unibertsitateko Stanley Coren ikerlariaren arabera (Kanada), txakur batek 165 bat hitz onartzen ditu batez beste, bi urteko haur batek hizkuntza aitortzaren antzeko gaitasuna duela. Baina hori ez da bere ikaskuntzaren muga.
2019
‎Gainera, edari alkoholdunak ezin dira guztiek kontsumitu populazio zerrendak. “Baina egin beharra dago ahal den guztia horrela izan ez dadin, opil bat egin daiteke lau urteko haur batek eta 80 pertsona heldu, baina edari alkoholdun bat, ez”, bi adituak ahots bakarrera agertzen dira. Neurriz kontsumitzeko aholkuak Hala ere, Marques eta Menalek ohartarazi dute ez dela inola ere kontsumoa justifikatu behar.
2020
‎Nahiz eta adin, sexu eta egoera fisiologiko bakoitzerako (haurdunaldia eta bularra ematea) eguneroko nutrizio eskakizun ertain batzuk onartu diren, merezi du gogoratzea zenbatespen horiek oso zalantzazkoak direla eta aldakortasun handia dutela. Adibidez, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzaren (EFSA) arabera, 4 urteko haur batek 1.250 kcal eta 1.970 kcal bitartean eska ditzake egunean. Bi irensteak guztiz normalak eta nabarmen desberdinak izango lirateke, batez ere bi muturretan kokatutako indibiduoak alderatuko bagenitu.
2021
‎Bere bizitzan gertatuko diren aldaketetarako prestatu behar dugu, eta, beraz, haurdunalditik seme alaba zaharrenari informazioa ematea ezinbestekoa dela uste dugu. Baina ez da gauza bera bi edo hiru urteko haur bati edo sei edo zazpi urte dituen beste haur bati azaltzea. Egiteko modua erabat desberdina izango da, ondoren azalduko dizugun moduan.
‎Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) azukre horien gehieneko muga 25 g da egunean. Errazio horrek 131 kcal ematen ditu, hau da, jarduera fisiko neurritsua duen eta batez besteko altuera eta pisua duen 10 urteko haur batek hartu lukeen eguneko energiaren %10 baino gehiago, edo haur batek sedentarioa balitz lukeen energiaren %15 Erosketa bultzatzen duten marrazki bizidunak Marrazki bizidunak marketin limurtzaileko teknika bat dira, familiakoak diren edo haurrentzat interes berezia duten pertsonaiak erabiltzen dituena, eta horrek erosteko presioa eragiten du. Tosta Rica Cuétara Adam Foods enpresarena da.
‎Hori bai, gaiek adinerako egokiak izan behar dute. “6 urteko haur batekin ez duzu politikaz hitz egingo, baina zalantzan jar dezakezu zergatik hitz egin behar zaien ondo lagunei edo zer egiteko baimena eskatu behar zaien”, azaldu du. Gainera, eskolak eginkizun garrantzitsua du pentsamendu kritikoa sustatzeko.
‎Elkar ulertzea nahi badugu, beren testuinguruan jarri behar dugu geure burua. Ez da gauza bera bost urteko haur bati edo 10 edo 15 segundoko bati hitz egitea. Noiz ez da nahikoa familiaren laguntza?
2022
‎Hau ziurtatzen du: sei eta zazpi urteko haur bati jarraibideak eman diezazkiokezu, baina nerabe bati jada ez. . Iritzi berekoa da Jordi Jubany, antropologoa eta psikologian eta familian aditua, eta hauxe dio:
‎Horregatik, bizitzako lehen urteetan, haurrek REM loaren ehuneko handiagoa dute helduek baino, loak “ikaskuntza eta interkonexio neuronalak” errazten baitizkie, Gonzalo Pin doktoreak azaldu duenez, Espainiako Pediatria Elkarteko (AEP) kidea da Loaren Elkarte Medikoen Espainiako Federazioan (FESMES). Hala, bi urteko haur batek 13 hilabete igaro ditu lotan 24 hilabetez. Nerabe baten kasuan, bere bizitzaren %50 lo denborakoa izan luke. Hainbeste ordu behar izateak agerian uzten du garrantzitsua dela etengabe hazten eta garatzen den etapa kaltebera honetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia