2002
|
|
2015 urtetik aurrera, 18
|
urte
bitarteko gazteen kopuruak berriz erepixkanaka gehitzera joko du, eta 2025 urtean handiagotu egingo da, 2000 2005urteetarako aurreikusten diren jaiotzen kopuruak 17.500 direlako. Aurreragojoanda, 2010 urterako aurreikusitako proiekzioen arabera jaioko direnak kontuanizanda, hau da, 2028 urtean 18 urte izango dituztenak eta beraz, unibertsitatekoohizko ikasle potentzialak?, guztira 19.600 izango dira.
|
|
– 18
|
urte
bitarteko gazteak, Euskal Autonomia Erkidegoa, NafarroakoKomunitate Forala eta Frantziako Pyrenees Atlantiques DepartamendukoEuskal lurraldeak kontuan izanik. Helduak unibertsitatera gero eta gehiagojoango direla onartu arren, aztertutako urteetan multzorik handiena osatukodute gazte hauek.
|
|
18
|
urte
bitarteko gazteak
|
|
Euskadi Gaztea: 15 eta 25
|
urte
bitarteko gazteei zuzendutako programazioa.
|
|
Euskarazko irrati formula musikal gazte bakarra bilakatu zen orduan Euskadi Gaztea, eta, horrekin batera, besteekiko ezberdintasuna eta arrakasta lortu zuen. Hizkuntza eta hurbiltasuna ziren beste Top zerrendek eskaintzen ez zutena, eta horrek erakarri zuen 16 eta 20
|
urte
bitarteko gazte multzo euskaldun bat, ez euskaldunen artean ere zaleak lortuz, oso erraz jarraitu ahal duten taxuera baita.
|
2009
|
|
Bestetik, so egin behar diogu Diez eta Guisasolaren (2002) lanari, Gipuzkoanhamabi eta hemezortzi
|
urte
bitarteko gazteek kirola uztearen arrazoien inguruanikerketa egin baitzuten. Izaera kualitatiboa duen lan horretarako 121 elkarrizketaegin zituzten, horien artean honako taldeak erabiliz:
|
2011
|
|
Italian 35 urtez beherako gazteen% 41ek ikusten du telebista ohiko pantailatik kanpora, Espainian% 36k eta Frantzian beste horrenbeste. Itsasoz bestaldera, Estatu Batuetan, 18
|
urte
bitarteko gazteen% 46k ikusten ditu telebistako eduki klasikoak dispositibo eramangarrien pantailetan (ordenagailuan nahiz telefonoan).
|
|
Frantzian, 15
|
urte
bitarteko gazteen% 13k ikusten du telebista ordenagailuaren, telefono mugikorraren edo irakurgailu multimediaren pantailetan. Azken urteotan, gazte frantziarra ATAWAD delako kontsumo eredura hurbildu da:
|
|
Euskal Herriko eskola gazteak, hamalau eta hamazortzi
|
urte
bitarteko gazteak eta nerabeak, ikus entzunezko teknologien eta beroriek garraiatzen dituzten eduki sinbolikoen kontsumitzaile handiak dira oro har. Euskal Herriko neska mutilek denbora asko eta diru dezente eskaintzen dizkiete teknologia komunikatzaile berriei.
|
|
Gure ikerketaren arabera, 18
|
urte
bitarteko gazte helduak dira teknologia ataletan nahikoa kalifikazio ona eskuratuko luketenak. Gainerako helduek ez dute oinarrizko kontrol manual ezta programatzailerik ere komunikazioaren eta informazioaren teknologiek garraiatzen dutena berenganatzeko.
|
|
Liburuaren kapitulu honetan, gure esperientzia bat kontatu nahi dugu. 14 eta 18
|
urte
bitarteko gazteekin burutu genuen esperientzia hori. Taldeka bildu genituen gazteak, filmaren lehen sekuentzia ikus eta interpreta zezaten.
|
|
eta bideo jolasak. 1418
|
urte
bitarteko gazteen artean (hortik gorakoen artean ere, jakina) bideo jolasen kontsumoa oso handia da. Denbora pasa hauei eskaintzen zaien tartea, arazoiturri gertatzen da etxe askotan, giroa petraltzeraino.
|
2012
|
|
Batez bestekoak ezkutatzen du EHkoaberastasunaren kontzentrazio handia, EBko edozein herrialdetakoa baino askozere handiagoa. Horren ondorioa da 18 eta 44
|
urte
bitarteko gazteen% 34, 4%20 ezindela gurasoengandik independizatu, baliabide ekonomikorik ez duelako.
|
2015
|
|
Audientzia ikerketa honetan gazteengan zentratu gura izan dugu eurak direlako erabiltzaileaurreratuenak paradigma berrian. EAEko datuei erreparatuz gero, Eustaten 2014ko InformazioarenGizartearen Inkestaren arabera, EAEko internet erabiltzaile nagusiak (eta, beraz, edukiak gehienpartekatu eta sareratu ditzaketenak), 15
|
urte
bitarteko gazteak dira (tarte horretan %98 da interneterabiltzaile).
|
|
Arestian aipatutako Pavonen ikerketak (2014) 12 urte bitarteko nerabeak izan zituen aztergai, etaikerketa honetan 18
|
urte
bitarteko gazteak aztertu ditugu. Mondragon Unibertsitateko gradu etadiziplina desberdinetako ikasleen kasu azterketa izanik, emaitzak ez dira populazio zabalago batenadierazgarri, baina argibideak eman ditzakete ezagutzeko zein neurritan aldatzen ari diren gazteenikus entzunezkoen kontsumo ohiturak, eta zenbateraino duten jarrera aktiboa gustuko duten edukiekin.
|
2017
|
|
Analisi fasera iritsi diren 463 erantzun horietatik, 254 (%54, 8) emakumezkoenak dira, eta 208 (%44, 9) gizonezkoenak, eta galdetegi batean (%0, 2) partaideak ez du generoari buruzko informaziorik eman. Adinari dagokionez, gehienak (%94), 18 eta 24
|
urte
bitarteko gazteak dira.
|