Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎2015 urtetik aurrera, 18 urte bitarteko gazteen kopuruak berriz erepixkanaka gehitzera joko du, eta 2025 urtean handiagotu egingo da, 2000 2005urteetarako aurreikusten diren jaiotzen kopuruak 17.500 direlako. Aurreragojoanda, 2010 urterako aurreikusitako proiekzioen arabera jaioko direnak kontuanizanda, hau da, 2028 urtean 18 urte izango dituztenak eta beraz, unibertsitatekoohizko ikasle potentzialak?, guztira 19.600 izango dira.
‎– 18 urte bitarteko gazteak, Euskal Autonomia Erkidegoa, NafarroakoKomunitate Forala eta Frantziako Pyrenees Atlantiques DepartamendukoEuskal lurraldeak kontuan izanik. Helduak unibertsitatera gero eta gehiagojoango direla onartu arren, aztertutako urteetan multzorik handiena osatukodute gazte hauek.
‎18 urte bitarteko gazteak
‎Euskadi Gaztea: 15 eta 25 urte bitarteko gazteei zuzendutako programazioa.
‎Euskarazko irrati formula musikal gazte bakarra bilakatu zen orduan Euskadi Gaztea, eta, horrekin batera, besteekiko ezberdintasuna eta arrakasta lortu zuen. Hizkuntza eta hurbiltasuna ziren beste Top zerrendek eskaintzen ez zutena, eta horrek erakarri zuen 16 eta 20 urte bitarteko gazte multzo euskaldun bat, ez euskaldunen artean ere zaleak lortuz, oso erraz jarraitu ahal duten taxuera baita.
2009
‎Bestetik, so egin behar diogu Diez eta Guisasolaren (2002) lanari, Gipuzkoanhamabi eta hemezortzi urte bitarteko gazteek kirola uztearen arrazoien inguruanikerketa egin baitzuten. Izaera kualitatiboa duen lan horretarako 121 elkarrizketaegin zituzten, horien artean honako taldeak erabiliz:
2011
‎Italian 35 urtez beherako gazteen% 41ek ikusten du telebista ohiko pantailatik kanpora, Espainian% 36k eta Frantzian beste horrenbeste. Itsasoz bestaldera, Estatu Batuetan, 18 urte bitarteko gazteen% 46k ikusten ditu telebistako eduki klasikoak dispositibo eramangarrien pantailetan (ordenagailuan nahiz telefonoan).
‎Frantzian, 15 urte bitarteko gazteen% 13k ikusten du telebista ordenagailuaren, telefono mugikorraren edo irakurgailu multimediaren pantailetan. Azken urteotan, gazte frantziarra ATAWAD delako kontsumo eredura hurbildu da:
‎Euskal Herriko eskola gazteak, hamalau eta hamazortzi urte bitarteko gazteak eta nerabeak, ikus entzunezko teknologien eta beroriek garraiatzen dituzten eduki sinbolikoen kontsumitzaile handiak dira oro har. Euskal Herriko neska mutilek denbora asko eta diru dezente eskaintzen dizkiete teknologia komunikatzaile berriei.
‎Gure ikerketaren arabera, 18 urte bitarteko gazte helduak dira teknologia ataletan nahikoa kalifikazio ona eskuratuko luketenak. Gainerako helduek ez dute oinarrizko kontrol manual ezta programatzailerik ere komunikazioaren eta informazioaren teknologiek garraiatzen dutena berenganatzeko.
‎Liburuaren kapitulu honetan, gure esperientzia bat kontatu nahi dugu. 14 eta 18 urte bitarteko gazteekin burutu genuen esperientzia hori. Taldeka bildu genituen gazteak, filmaren lehen sekuentzia ikus eta interpreta zezaten.
‎eta bideo jolasak. 1418 urte bitarteko gazteen artean (hortik gorakoen artean ere, jakina) bideo jolasen kontsumoa oso handia da. Denbora pasa hauei eskaintzen zaien tartea, arazoiturri gertatzen da etxe askotan, giroa petraltzeraino.
2012
‎Batez bestekoak ezkutatzen du EHkoaberastasunaren kontzentrazio handia, EBko edozein herrialdetakoa baino askozere handiagoa. Horren ondorioa da 18 eta 44 urte bitarteko gazteen% 34, 4%20 ezindela gurasoengandik independizatu, baliabide ekonomikorik ez duelako.
2015
‎Audientzia ikerketa honetan gazteengan zentratu gura izan dugu eurak direlako erabiltzaileaurreratuenak paradigma berrian. EAEko datuei erreparatuz gero, Eustaten 2014ko InformazioarenGizartearen Inkestaren arabera, EAEko internet erabiltzaile nagusiak (eta, beraz, edukiak gehienpartekatu eta sareratu ditzaketenak), 15 urte bitarteko gazteak dira (tarte horretan %98 da interneterabiltzaile).
‎Arestian aipatutako Pavonen ikerketak (2014) 12 urte bitarteko nerabeak izan zituen aztergai, etaikerketa honetan 18 urte bitarteko gazteak aztertu ditugu. Mondragon Unibertsitateko gradu etadiziplina desberdinetako ikasleen kasu azterketa izanik, emaitzak ez dira populazio zabalago batenadierazgarri, baina argibideak eman ditzakete ezagutzeko zein neurritan aldatzen ari diren gazteenikus entzunezkoen kontsumo ohiturak, eta zenbateraino duten jarrera aktiboa gustuko duten edukiekin.
2017
‎Analisi fasera iritsi diren 463 erantzun horietatik, 254 (%54, 8) emakumezkoenak dira, eta 208 (%44, 9) gizonezkoenak, eta galdetegi batean (%0, 2) partaideak ez du generoari buruzko informaziorik eman. Adinari dagokionez, gehienak (%94), 18 eta 24 urte bitarteko gazteak dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia