Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2011
‎Familia bakoitzak bere arauak ezartzen ditu, hura osatzen duten kideek familiaren garapenean lagundu dezaten. Hala, haurren gizarte ikaskuntzan erabakiak hartzeko prozesuaren garrantzia azpimarratu behar da, nahiz eta gizarte kontrolak taldeko kide helduei ere eragin.
‎Beste batzuetan, ezkontidea norberaren taldearen barruan hautatzera behartzen dute (endogamia), baina betiere familiatik kanpo, intzestua saihesteko. Adibidez, ijitoen komunitateko kideek nahiago izaten dute beren seme alabak beren taldeko kideren batekin ezkontzea.
‎Batzuetan, bikoteak edukitzen du aitona edo izebaren bat ere haiekin bizitzen. Elkarbizitza nukleo bat osatzen duten pertsonak irudikatzeko, lerro eten bat marrazten da taldeko kideen inguruan. Loturaren iraupen denbora ere adieraz daiteke.
‎ZHPa indarrean dagoen araudiaren arabera egin behar da, eta profesionalen taldeko kide guztiek eta, oro har, adingabeekin lan egiten duten pertsona guztiek hartu behar dute parte eta egin behar dituzte ekarpenak. Sektoreen proposamenak behin betiko dokumentuan sartuz, gehienek onartutako baliozkotasuna eta adostasuna izango ditu dokumentuak, eta haren printzipioak bat etorriko dira esku hartzean parte hartzen duten eragile gehienen itxaropenekin.
‎Elkarrizketa eta errespetu giroan taldeko kide bakoitzaren hezkuntza lana ebaluatzeko, hari buruz hausnartzeko eta hari laguntza emateko balioko duen gune bat ahalbidetzea.
‎Horietatik, ez dute huts egin behar: tutoreak, gizarte ongizateko edo horren baliokide den saileko edo kontseilaritzako erreferenteak, haur eta nerabeei arreta emateko taldeko kideek edo kasua daraman talde teknikoak, zentroko zuzendaritzak, zerbitzuko medikuak edo erizainak (edukiz gero), eta beste profesional batzuek.
2012
‎– Gizarte taldea erreferentziazko taldea da; taldeko kideek badakite hori eta erreferentziatzat hartzen dute beren ekintzetarako. –
‎Elkarrekiko harremanak gutxi asko normalizatuak izaten dira. Hortaz, taldeko kideek informazioak eta esperientziak partekatzen dituzte. –
‎– Elkarrekiko harremanek taldeko kideen portaeran eragiten dute. Marketinaren ikuspegitik, ondorio hori da garrantzitsuena, batez ere taldean eragiteko ahalmenik handiena duten kideak, liderrak alegia, identifika daitezkeenean.
‎– Taldeak onar ditzan, gizabanakoek taldeko kideen portaerarik ohikoena izatea.
‎Lanean ari diren pertsonen taldeek ez dute beti lantaldea osatzen. Horretarako, beharrezkoa da taldeko kideek taldearen zati direla eta lankideak laguntzeko prest daudela sentitzea.
‎Etapa horretan, hainbat interakzio egoera sor daitezke: gelako edo taldeko kideen artean, adin desberdinen arteko egituran eta adin desberdinen arteko hiru egituren artean.
‎Abestien, jolasen eta keinuen bidez taldeko kideen izenak ikasiko ditugu.
‎Haurrekin eta haien familiekin, dagokion taldeko kideekin eta bestelako profesionalekin harreman arinak izatea: gizarte trebetasunak eta kultura aniztasuna kudeatzeko gaitasuna erakustea, eta sortzen diren gatazketarako konponbideak ekartzea.
‎Larrialdi orokorra bada, eraikin edo lokal osoa ebakuatu behar da. Alarma eta ebakuazio taldeko kideek topagunera gidatuko dituzte eraikinean dauden pertsona guztiak.
‎Berezitasun psikikoa pertsona guztiek komunak dituzten alderdi orokorrek, taldeko alderdiek eta subjektu bakoitzak besterik ez dituen beste alderdi batzuek ezartzen dute. Pertsona baten berezitasunak tarteko bidea hartu behar du, alde batetik, masifikazioa (hau da, desberdintasun ezean subjektuak murgilduko dituen nortasun galera) saihestearen eta, bestetik, gehiegizko desberdintasuna (gizarteratzeko eta taldeko kide izateko arazoak sorrarazten ditu) saihestearen artean. Zinder eta Fromkin, 1980.
‎– Azkenik, berebiziko garrantzia dute osasun taldeko kideen arteko komunikazioak eta babesak.
2013
‎Akats hauek medikamentuen egiaztapena behar bezala egin ez delako edota osasun taldeko kideen arteko komunikazio zuzena ez delako gertatzen dira.
‎Begiratu esteka hori non dagoen, eta ikusi zer prozedurari jarraitu behar zaion taldeko kide izateko.
‎ikertzaile taldeko kide da.
2016
‎Haurrak adin honetan irakaslearekin zein dinamizatzailearekin duen harremana gurasoekin duen harremanaren isla izango da. Honela, poliki poliki haiekiko arreta gutxitu eta eskola/ kale/ taldeko kideekiko interesa handiagoa izango du.
‎– Pertsona horietako bat bestearen enpresaren zuzendaritza taldeko kide edo administrazio kontseiluko kide bada, edo alderantziz.
‎Taldeak liderra errespetatuko du, eta liderrak bere taldeko kideen ekimenetan, sormen prozesuetan eta garapenean lagunduko du. Erantzukizuna, talde lana, pertsonen garapena eta partaidetza sustatuko ditu liderrak.
‎3.5 Salmenta taldeko kideei salmenta helburuak esleitzea
‎Salmenta taldeko kideei salmenta helburuak esleitzeko faseak
‎Soziograma egiteko, gainerako kideei buruz galdetuko zaio salmenta taldeko kide bakoitzari; horrela jakin daiteke zein diren haien ospe maila, harremanak, afinitateak, afinitate ezak, bai eta zertan nabarmentzen diren ere.
‎Salmenta taldeko kideei salmenta helburuak esleitzea 61
‎Salmenta taldeko kideek 8 orduz egiten dute lan astelehenetik ostiralera. Ostiralak administrazio lanetarako erabiltzen dituzte, hau da, lanaldiaren% 15 administrazio lanetarako erabiltzen dute.
2017
‎Komunitatea. Talde askotan, komunitateak familia zabal baten moduan funtzionatzen du, eta taldeko kideak elkar babesten dute.
‎Babes taldeen eta autolaguntza taldeen teknikak ohiko bilerak dira, non taldeko kideek, antzeko arazoak izanik, elkarri babesa, orientabidea eta estimulua eskaintzen dieten.
2018
‎Haserrearen aurrean ihesbide emozional bat eskaintzeaz gain, gure taldeko kideon autoestimua susta dezakete baztertzen ditugun taldeek edo, besterik gabe, gurea ez diren taldeek.
‎Adibidez, beste kultura eta arraza bateko kideak errealitatean baino berdinagoak iruditzen zaizkigu, iruditzen zaigu berdin jokatzen dutela eta jarrera berdinak dituztela(, txinatar guztiak berdin berdinka dira fisikoki? edo, musulman guztiak dira intoleranteak?).., baina noski gure taldeko kideok guztiok gara desberdinak! Gure taldean dauden desberdintasunekiko oso sentikorrak gara, eta gutxiago beste taldeetan izaten diren desberdintasunekiko.
‎Komunitate batekoa izateko sentimendua indartzea, erabiltzaileak taldeko kide senti daitezen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia