2011
|
|
Familia bakoitzak bere arauak ezartzen ditu, hura osatzen duten kideek familiaren garapenean lagundu dezaten. Hala, haurren gizarte ikaskuntzan erabakiak hartzeko prozesuaren garrantzia azpimarratu behar da, nahiz eta gizarte kontrolak
|
taldeko
kide helduei ere eragin.
|
|
Beste batzuetan, ezkontidea norberaren taldearen barruan hautatzera behartzen dute (endogamia), baina betiere familiatik kanpo, intzestua saihesteko. Adibidez, ijitoen komunitateko kideek nahiago izaten dute beren seme alabak beren
|
taldeko
kideren batekin ezkontzea.
|
|
Batzuetan, bikoteak edukitzen du aitona edo izebaren bat ere haiekin bizitzen. Elkarbizitza nukleo bat osatzen duten pertsonak irudikatzeko, lerro eten bat marrazten da
|
taldeko
kideen inguruan. Loturaren iraupen denbora ere adieraz daiteke.
|
|
ZHPa indarrean dagoen araudiaren arabera egin behar da, eta profesionalen
|
taldeko
kide guztiek eta, oro har, adingabeekin lan egiten duten pertsona guztiek hartu behar dute parte eta egin behar dituzte ekarpenak. Sektoreen proposamenak behin betiko dokumentuan sartuz, gehienek onartutako baliozkotasuna eta adostasuna izango ditu dokumentuak, eta haren printzipioak bat etorriko dira esku hartzean parte hartzen duten eragile gehienen itxaropenekin.
|
|
Elkarrizketa eta errespetu giroan
|
taldeko
kide bakoitzaren hezkuntza lana ebaluatzeko, hari buruz hausnartzeko eta hari laguntza emateko balioko duen gune bat ahalbidetzea.
|
|
Horietatik, ez dute huts egin behar: tutoreak, gizarte ongizateko edo horren baliokide den saileko edo kontseilaritzako erreferenteak, haur eta nerabeei arreta emateko
|
taldeko
kideek edo kasua daraman talde teknikoak, zentroko zuzendaritzak, zerbitzuko medikuak edo erizainak (edukiz gero), eta beste profesional batzuek.
|
2012
|
|
– Gizarte taldea erreferentziazko taldea da;
|
taldeko
kideek badakite hori eta erreferentziatzat hartzen dute beren ekintzetarako. –
|
|
Elkarrekiko harremanak gutxi asko normalizatuak izaten dira. Hortaz,
|
taldeko
kideek informazioak eta esperientziak partekatzen dituzte. –
|
|
– Elkarrekiko harremanek
|
taldeko
kideen portaeran eragiten dute. Marketinaren ikuspegitik, ondorio hori da garrantzitsuena, batez ere taldean eragiteko ahalmenik handiena duten kideak, liderrak alegia, identifika daitezkeenean.
|
|
– Taldeak onar ditzan, gizabanakoek
|
taldeko
kideen portaerarik ohikoena izatea.
|
|
Lanean ari diren pertsonen taldeek ez dute beti lantaldea osatzen. Horretarako, beharrezkoa da
|
taldeko
kideek taldearen zati direla eta lankideak laguntzeko prest daudela sentitzea.
|
|
Etapa horretan, hainbat interakzio egoera sor daitezke: gelako edo
|
taldeko
kideen artean, adin desberdinen arteko egituran eta adin desberdinen arteko hiru egituren artean.
|
|
Abestien, jolasen eta keinuen bidez
|
taldeko
kideen izenak ikasiko ditugu.
|
|
Haurrekin eta haien familiekin, dagokion
|
taldeko
kideekin eta bestelako profesionalekin harreman arinak izatea: gizarte trebetasunak eta kultura aniztasuna kudeatzeko gaitasuna erakustea, eta sortzen diren gatazketarako konponbideak ekartzea.
|
|
Larrialdi orokorra bada, eraikin edo lokal osoa ebakuatu behar da. Alarma eta ebakuazio
|
taldeko
kideek topagunera gidatuko dituzte eraikinean dauden pertsona guztiak.
|
|
Berezitasun psikikoa pertsona guztiek komunak dituzten alderdi orokorrek, taldeko alderdiek eta subjektu bakoitzak besterik ez dituen beste alderdi batzuek ezartzen dute. Pertsona baten berezitasunak tarteko bidea hartu behar du, alde batetik, masifikazioa (hau da, desberdintasun ezean subjektuak murgilduko dituen nortasun galera) saihestearen eta, bestetik, gehiegizko desberdintasuna (gizarteratzeko eta
|
taldeko
kide izateko arazoak sorrarazten ditu) saihestearen artean. Zinder eta Fromkin, 1980.
|
|
– Azkenik, berebiziko garrantzia dute osasun
|
taldeko
kideen arteko komunikazioak eta babesak.
|
2013
|
|
Akats hauek medikamentuen egiaztapena behar bezala egin ez delako edota osasun
|
taldeko
kideen arteko komunikazio zuzena ez delako gertatzen dira.
|
|
Begiratu esteka hori non dagoen, eta ikusi zer prozedurari jarraitu behar zaion
|
taldeko
kide izateko.
|
|
ikertzaile
|
taldeko
kide da.
|
2016
|
|
Haurrak adin honetan irakaslearekin zein dinamizatzailearekin duen harremana gurasoekin duen harremanaren isla izango da. Honela, poliki poliki haiekiko arreta gutxitu eta eskola/ kale/
|
taldeko
kideekiko interesa handiagoa izango du.
|
|
– Pertsona horietako bat bestearen enpresaren zuzendaritza
|
taldeko
kide edo administrazio kontseiluko kide bada, edo alderantziz.
|
|
Taldeak liderra errespetatuko du, eta liderrak bere
|
taldeko
kideen ekimenetan, sormen prozesuetan eta garapenean lagunduko du. Erantzukizuna, talde lana, pertsonen garapena eta partaidetza sustatuko ditu liderrak.
|
|
3.5 Salmenta
|
taldeko
kideei salmenta helburuak esleitzea
|
|
Salmenta
|
taldeko
kideei salmenta helburuak esleitzeko faseak
|
|
Soziograma egiteko, gainerako kideei buruz galdetuko zaio salmenta
|
taldeko
kide bakoitzari; horrela jakin daiteke zein diren haien ospe maila, harremanak, afinitateak, afinitate ezak, bai eta zertan nabarmentzen diren ere.
|
|
Salmenta
|
taldeko
kideei salmenta helburuak esleitzea 61
|
|
Salmenta
|
taldeko
kideek 8 orduz egiten dute lan astelehenetik ostiralera. Ostiralak administrazio lanetarako erabiltzen dituzte, hau da, lanaldiaren% 15 administrazio lanetarako erabiltzen dute.
|
2017
|
|
Komunitatea. Talde askotan, komunitateak familia zabal baten moduan funtzionatzen du, eta
|
taldeko
kideak elkar babesten dute.
|
|
Babes taldeen eta autolaguntza taldeen teknikak ohiko bilerak dira, non
|
taldeko
kideek, antzeko arazoak izanik, elkarri babesa, orientabidea eta estimulua eskaintzen dieten.
|
2018
|
|
Haserrearen aurrean ihesbide emozional bat eskaintzeaz gain, gure
|
taldeko
kideon autoestimua susta dezakete baztertzen ditugun taldeek edo, besterik gabe, gurea ez diren taldeek.
|
|
Adibidez, beste kultura eta arraza bateko kideak errealitatean baino berdinagoak iruditzen zaizkigu, iruditzen zaigu berdin jokatzen dutela eta jarrera berdinak dituztela(, txinatar guztiak berdin berdinka dira fisikoki? edo, musulman guztiak dira intoleranteak?).., baina noski gure
|
taldeko
kideok guztiok gara desberdinak! Gure taldean dauden desberdintasunekiko oso sentikorrak gara, eta gutxiago beste taldeetan izaten diren desberdintasunekiko.
|
|
Komunitate batekoa izateko sentimendua indartzea, erabiltzaileak
|
taldeko
kide senti daitezen.
|