Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎Analisiak adierazi zuenez, herrialde eta estatuko estereotipoen antolakuntza printzipioak desberdinak ziren hiru identifikazio estrategia desberdinetako taldeentzat. Asimilazio taldeak sorturiko klusterraren estereotipoak hiru dimentsiotanantolatu ziren: gaitasuna, gustukoa izatea eta onestasuna.
2001
‎Hala ere, korrelazio positibo hori gertatzen denean, hau da, estatusaltuko taldea menperatzailea denean eta gehiengo taldea bere egoera mantentzen saiatzen denean, ukipen egoeran dauden taldearteko distantzia handitu egiten da; horixe da euskara eta euskal hiztunen egoera (estatusbaxuko taldea, menperatua, gutxiengoa eta egoera aldatzen saiatzen dena). 3) Lehen aipatu diren analisi eta aplikazio mailak baino orokorragoak direnak: maila sozietala eta politiko territoriala (Azurmendi, 1987, 1988, 1999), edo sozietala eta historiko soziala (Hogg eta Abrams, 1999); ikuspegihorretatik taldeak sortu eta garatzen diren eszenatokiak kontuan hartzendira; emaitza enpirikoen kontraesanak esplikatzeko azken analisi maila hauerabiltzen da askotan.
2002
‎Aurreneko talde kooperatibo horren sorrera aurrekari garrantzitsua izan zen bailaran. Horrela, urte batzuk igarota, lehendik zeuden kooperatiba gehienek antzeko taldeak sortu zituzten.
‎Ataungo irakaslearen magisteritzak1980ra arte iraun zuen, 90 urte zituela. Klaseez gain, Iruñean BarandiaranekEtniker taldeak sortu zituen, eta Unibertsitatearen barneko pertsonak baziren ere, talde haietako gehienak kanpoko ikertzaileak ziren. Lan hori Euskal Herriko AtlasEtnografikoaren hazia izango zen.
‎– Arloka elkartu eta ahal dugun neurrian ikerkuntza taldeak sortzea.
‎Halaber, maiz, unibertsitate batean argitaratuko liburuen berri ez dute izatenbeste unibertsitateetako irakasleek, jakintza arlo berekoak izanda ere. Beraz, informazio truke handiagoa egin behar da, eta liburuak idazteko ere, unibertsitatedesberdinetako irakaslez osatutako autore taldeak sortu lirateke.
‎Aztergai hartu ditugun titulazioak hasi zirenetik, Euskararen Normalizaziorako Plan Unibertsitarioek diotena gauzatzeko asmoz, euskarazko taldeak sortu ziren. Hain zuzen 31 taldea goizez, eta 46 taldea arratsaldez.
‎Premiazkoa da ikerketak euskaraz egitea, horretarako euskaraz lan egitekoikertzaile taldeak sortuz unibertsitate bakoitzean eta euskal unibertsitate desberdinetako ikertzaileen artean; gero ikerketetan agertutako ezaguerak ikasleei zeingizarteari bideratzeko.
‎Antolaketa horri erantzuteko arazoak zeuden, bai udan taldeak sortzeko, baiikasturtean zehar ikasleak taldekatzeko (ordutegia eta maila uztartu).
2003
‎Noski, gero nahiko txapuza egiten dute eta hori hurrengo urteetarako kaltegarri gertatzen da». Hori saihesteko beharrezkoa zen, Karlos Otegi eta Jose Manuel Susperregiren ustez, taldeak sortu eta urtean zehar harreman eta elkarlan gehiago edukitzea. Batzuen iritziz, unibertsitatean jorratzen ez zena eskaini behar zuen UEUk; beste batzuen ustez, aldiz, urtean zehar egindako lan interesgarrienen aurkezte eta eztabaida leku izan behar zuen UEUk.
‎zenbait ikastaro azken unera arte kolokan egon ziren, beste batzuk, Historiakoa esaterako, ez ziren benetako ikastaroak izan, hitzaldi solte gutxi batzuk baizik eta Hizkuntzalaritza Saila antzeko egoeran egon zen, Txillardegik aitortu zuenez. Hurrengo urtean Txillardegiren beraren zuzendaritzapean, Hizkuntzalaritza Saila asko berrindartu zen, fakultate eta herrialde desberdinetako taldeak sortu zituen eta zenbait ikerketa egin eta argitaratu ziren. Bi sail horien, eta beste batzuen arazoa berdinak ziren, azpiegitura egokien eta sailburu arduratsu baten falta, urte batetik bestera gorabehera asko sortzen zuen arazoa, hain zuzen ere.
‎II. UEUren ondoriorik bikainena: «horrelako (lan) taldeak sortzea eta finkatzea, halegia. Geroak erakutsiko du nolako fruitua dakarren taldeko lan honek, datorren urteko Unibertsitaterako eta euskal kulturaren bizitzarako eta hedakuntzarako».63
2007
‎Egin ezin dena da, behin erabakia hartu eta gero, ezer ez egiteahartutako konpromiso hori aurrera ateratzeko. Erabakia hartu eta ez badituzulan taldeak sortzen, ideia horrek porrot egingo du.
‎Diziplina anitzeko taldeak sortu, Irizar etik kanpora atera eta pentsamenduestrategikoak berraztertzen ditugu, aurrekoak ordezkatzeko. Gero, erabakiak batzarorokorrean transmititzen dira.
‎Egitura hori gabe, oso zaila baitu mezuak beharduen lekura heltzea. Guk, EITBn, taldeak sortu ditugu. Ez daude departamentukasailkatuta, talde hauek apurtxo bat txikiagoak dira.
2008
‎Batzar Nagusian iritzi taldeak sortuz edo botoak elkartuz, kooperatiba handietan ere antzeko helburuak lor daitezke.
2009
‎Berehala, oso nabarmen gelditu zen bi bandoen arteko desoreka. Matxinatuekzuten nagusigo militarrari aurre egiteko, errepublikarekiko leialak hala moduzkoeta bat bateko defentsaguneak eta taldeak sortu behar izan zituzten. Aitzitik, EmilioMola eta Camilo Alonso Vegaren aginduetara zeudenek, laster oso, gerrarik latzena aurrera eramateko prest zeudela argi laga zuten.
‎Taldekideen ezaugarriei dagokienez, bi aukera posible ditugu: bata, antzeko ezaugarriakdituzten emakumeen taldeak egitea litzake, alegia, etxekoandreen taldeak, lanmunduko arazoak sentitzen dituztenenak etab.; edota ezaugarri ezberdinak dituztenemakumeen taldeak sor genitzake, nahiz eta hauekin lan egitea zailagoa izandaitekeen esperientziarik ez duen talde gidariarentzat.
‎Aldizkari horiek lan ugari egin zuten euskal nortasunaren kontzientziari eustearen alde. Esate baterako, dantza taldeak sortu ziren Euskal Herri osoan eta haiekin bat garatu zen ikurrinaren hedapena eta ezagutza ere.
2010
‎Hori dela-eta, azken bi hamarkadetan, hobera egin du ikerketen esparruhorrek. Zenbait unibertsitateren babespean ikerketa taldeak sortu dira eta esparruhistoriko hau indartu egin da. Bartzelonako Unibertsitate Autonomoan GEXEL (Grup d. Estudis de l. Exili Literari) deitutakoa, 1993an sortu zen.
2012
‎Eusko Rock Erradikala bere azken urteetan zegoela, trikiti jotzaile batzuek, midiformatua erabiliz, trikiti rock taldeak sortu zituzten 80ko hamarkadaren bukaeran, eta 2000 urtera arte, indartsu aritu ziren diskoak grabatzen eta plazarik plaza jotzen (Markez, www.badok.info).
2014
‎4 laguneko taldeak sortu.
2015
‎Lehenengo saioan moduluaren irekiera gauzatzen da eta ondoren, eragile sozialek beraien erronkakaurkezten dituzte eta parte hartzaileen lehentasunak kontutan hartuta taldeak sortzen dira. Hurrengo bisaioetan lan egiteko erremintak zehaztu ostean, egoeraren inguruko diagnostikoa egiten dute, markoteorikoa osatzen hasten dira eta dinamika ezberdinen laguntzaz prototipatzen dihardute.
2017
‎Ikerketa honen helburu nagusiena taldeak sintetizatu eta funtzionalizatudituen magnetitazko nanopartikula gibel metastasia tratatzeko eraginkorrak diren ikustea izanda. Horretarako RGD peptidoekin funtzionalizatuta dauden magnetitazko nanopartikulakintrarterialki sartu zaizkie arratoiei gibelera eta ikerketa taldeak sortutako gailuelektromagnetikoaren bitartez hipertermiako tratamendua aplikatu zaie laborategiko arratoiei (Garaio et al., 2015). Gero, ikerketa histopatalogikoen bitartez hipertermiaren bidez hildakominbizi ehunak kuantifikatu dira tratamenduaren eraginkortasuna frogatzeko (Arriortua et al., 2016).
‎Ondoren, tenperatura 140 °C tara igotzen da, saretze agentearen disolbagaritasunahanditzeko asmoz, eta proportzio egokia 4,4, diaminodifenil sulfona (DDS) gehitzen da.Nahaste homogeneoa lortutakoan, 120 °C tan desgasifikatu egiten da irabiatzeak sortu ditzakeenaire burbuilak ezabatzeko eta bukatzeko tefloizko moldeetan 180 °C tan labean sartzen dasaretze erreakzioa gerta dadin. Saretzean OH taldeak sortzen dira DGEBA ren eraztunepoxidikoen irekieraren ondorioz. 1.irudian DGEBA eta DDS ren arteko erreakzioaren eskemaikus daiteke:
2019
‎Lan honetan bi corpus erabiltzen dira, biak Stanford unibertsitatean dagoen Center for Computer Assisted Researchin the Humanities (CCARH) taldeak sortuak eta KernScores1 webgunetik eskuratuak. Lan honetan musikaren errepresentazio sinbolikoa erabiliz lan egiten denez gero, bi corpusetako piezak MIDI formatu estandarrean eskuratudira.
‎Alkoxisilanoek urarekin erreakzionatzen dute, silanol taldeak sortuz, ondoren beraien arteankondentsatu dezaketenak. Silanoak polimero kate desberdinetan baldin badaude, hidrolisiarenondoren kondentsazioak kateak saretuko ditu, 1 irudian erakusten den moduan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia