2002
|
|
Radio Rioja Alavesa delakoa Errioxa Arabarreko Manko eta Laudio Irratia, hain zuzen ere. Irrati errioxarrak
|
talde
publikoaren barruan jarraitzen duen arren, emisora laudiotarra bertan behera utzi zuen emisora publimunitateak sortu zuen Biasterin, eta 1989an emititzeko lizentzia lortu zuen; gaur asoziatu moduan dago EITBren barruan. Horiez gain, Hego Euskal Herrian zehar badaude emisora publikoaren programa eskaintzen dutenak, ekoizpen propioaren irratsaioetatik kanpo, udal irrati batzuk eta Iruñeko Euskalerria Irratia, kasu.
|
|
Aipaturiko legearen lehenengo erabaki gehigarri moduan jaso zuten Radio Vitoria izenekoa
|
talde
publikoan sartzea: «. Radio Vitoria, S.A.?
|
2007
|
|
Orokorki begiratuz gero, zeintzuk dira EITB
|
talde
publikoaren irizpideeta printzipioak. Nola erabaki eta zehazten dituzue?
|
|
Azken finean, EITB jendearena da,
|
talde
publiko bat baita. Horregatik, jendeakkomunikabide propio gisa sentitzea eta zertan ari garen ezagutzea nahi genuen.Eta gero, taldeko komunikabideen arteko koherentzia zaintzea eta koherentziahori komunikatzea:
|
2009
|
|
Mende berria hastera zihoan eta, horrekin batera, EITBren aro berria84 Egin beharrekoa oso argia zen: lehen postuetan egongo zen komunikazio
|
talde
publiko euskaldun multimedia bat osatzea(?). Plana, gainera 2007 urteari begira zegoen, hain zuzen ere orduan emango baitzuen erakundeak agertoki digital berrirako jauzia.
|
2011
|
|
Horietan, ikerketa gehienak denborazko diseinusinkroniko batekin edo atalkako diseinu batekin egin direla ikusten da. Hori daikerketa honen kasua ere; denbora eta baliabide mugak direla-eta, atalkako diseinubat aukeratu dugu, EITB euskal komunikabide
|
talde
publikoko hiru komunikabideeklortu duten integrazio eta konbergentzia maila aztertzeko. Azken finean, ikerketarakoestrategia metodologia aplikatzean datza, ikerketa diseinu baten arabera, eta betiere, izaera deskribatzailea eta sinkronikoa duten helburuen arabera.
|
|
Taldearen ezaugarri nagusiak bidira; batetik, titulartasun publikoa du, eta, bestetik, integrazio prozesua paperezkohedabiderik gabe garatzen du. Hau da, ez du prentsarik, eta integrazioa irratiarekineta telebistarekin bakarrik egin du (Europako hedabide
|
talde
publikoen artean, horida erreferentziazko eredua), euskarri digitala gaineratuta (Internet). Ikus ditzagunaplikatutako teknikak, xehetasun gehiagorekin, aztertutako kasuan eta analisi xedediren unitateetan konbergentzia prozesua osatzen duten hiru dimentsioen arabera.
|
|
Kapitulu honetan azaldu bezala, kasu azterketa honen bidez, EITB euskal komunikabide
|
talde
publikoa aztertzeko tresna metodologikoak aplikatu nahi izandira. Ikerketa honek hedabideen konbergentzia prozesuak duen konplexutasunmetodologikoa erakusten du, baliozkotasun zientifikoa duten irizpideekin.
|
|
Hain zuzen, zenbait liburu eta ikerketa osotu argitaratu dira dagoeneko EITBkomunikazio
|
talde
publikoaren inguruan, eta bakoitzak gai eta alor desberdinakgaratzen ditu. Gutxi batzuk aipatzearren:
|
|
1980ko urriaren 3an Ramon Labaienek, orduko kultura sailburuak, eta Arias Salgadok, RTVEko zuzendari nagusiak, hitzarmena sinatu zuten. Beronenbitartez, TVEk Euskal Autonomia Erkidegoaren telebistako emisioen estaldurarakosarea instalatu zuen, euskal erkidegoak bere kasa ustiatu ahal izateko estatukohirugarren katea (aurretik RTVE estatu mailako
|
talde
publikoaren bi kateak ditugu) izango zena (Ibañez, 1993: 44).
|
|
Programa kontratuak komunikazio
|
talde
publikoak zerbitzu publikoarenzenbait balio betetzera (pluraltasuna, inguruko kultura babestea, informazioaren etaentretenimenduaren kalitatea, eta abar) eta legez ezarritako digitalizatzea burutzerabehartzen ditu. Hori guztia, Eusko Jaurlaritzak aldi jakin baterako, kasu honetan, lau urterako, emandako diru-laguntzen ordainetan egin behar da.
|
|
Are zailagoa, enpresa paraleloetan lan egin eta taldearen webguneaelikatzen dutenen kategorien eta kontratuen berri izatea. Ikerketa taldeak gai haufuntsezkotzat jotzen du euskal
|
talde
publikoaren konbergentzia prozesua aztertzekoeta ulertzeko, baina ez du behar bezala dokumentatzeko aukerarik izan. Internetfuntsezko piezatzat jotzen dute makineria editorial eta profesionalean, baina gaihonetan zuzendaritzak ez digu eskatutako informazio guztia eman, eta, ondorioz, ezin izan dugu langile taldeen egoera profesionalaren marrazki garbia osatu.
|
|
Arrakasta handienduten telesail batzuen kasuan, aurrestreinaldiak ere egin izan dira webgunearenbidez. Interneten presentzia marka bakar batekin (Eitb.com) aldatuta, 2008kourrian, euskal komunikabide
|
talde
publikoak atari handi bat zabaldu zuen. Atarihorrek elkarreragina, partaidetza eta edukien zabaltasuna ditu xede.
|
2015
|
|
Aukera estrategiko horien balioa begi bistan geratu da, bereziki, Europako ikus entzunezkoen
|
talde
publikoen kasuan (BBC Scotland: A History of Scotland), Espainiako Estatu mailakoak barne.
|
|
Webdoc eta transmedia kazetaritzaren ekintzen ekoizpenari dagokionez, Europa osoko ikus entzunezko
|
talde
publikoen lana azpimarratu litzateke. Horiek ere zentzu horretan mugitzen saiatzen ari dira, eta gusturago dirudite izaera sozial edota formaziorakoa erakusten duten transmedia proiektuekin.
|
|
Bada beste adibide bat
|
talde
publikoek ageri duten transmedia inguruko formatu berriak garatzeko interesa erakusten duena: Ibil2d, ETB1ek ibilbideei buruz abiatutako programa.
|