2010
|
|
Gabezia horrek ez du pertsona horren eguneroko bizitza tragedia bihurtzen, baina" erdalduna" izatea marka nabaria da Leitzan, euskararen bizitasunaren seinale gure ustez. Errelebantea da datua, herriko eguneroko bizitzan euskara ere errelebantea delako; denok gaztelaniaz jakin arren, eta denok erdaldunak izan arren, euskaraz ez dakitenek multzo edo
|
talde
bat osatzen dutelako, sozialki hautematen dena eta ez jakite horren ondorioak nolabait nozitzen dituena.
|
2012
|
|
Ahal dela, populazio elebiduna bi taldetan banatuta dago:
|
talde
bat osatzen dute elebidunak direla ezkutuan gordetzeko erabaki estrategikoa hartzen dutenek, eta bestea, elebidunak direla adierazten dutenek; hori dela eta, elebidunak direla ezkutuan gordetzea erabakitzen dutenen taldeko kideek A erabiltzen dute interakzioetan, gutxiengoaren hizkuntza erabiltzeko koordinazioan huts egiten baitute jokalari elebidunek. Era berean, ikusiko dugu estrategia mistoaren Nash oreka oso egonkorra dela:
|
|
Populazio elebiduna bi taldetan banatuta egotea da oreka:
|
talde
bat osatzen dute elebidunak direla isilean gordetzen dutenek, eta bestea, zenbat informazio edo zer nolako informazioa duten gorabehera, B aukeratzen dutenek eta, hartara, elebidunak direla adierazten dutenek.
|
2017
|
|
Beraz, hizkuntza gutxituak ikasi dituzten hiztunak dira ardatz eta aztergai. Izan ere, hizkuntzen biziraupenerako, eta are gehiago hizkuntza gutxituen biziraupenerako, berebiziko garrantzia duen
|
talde
bat osatzen dute hiztun berriek.
|
2021
|
|
Aurretik ezagutzen ez ziren unibertsitateikasleekin
|
talde
bat osatu genuen, beren beregi eurekin batera euskararen erabileraren inguruan hausnarketa egiteko, ezagutza eraikitzeko eta gehiago erabiltzeko saiakerak egiteko.
|
|
Metodologia horretan ikertzaileek aktiboki parte hartzen dute ikertu nahi dituzten fenomenoetan, eta partaideek (ikertzailekide deiturikoak) ikertzaile rolean, beren praktikak behatuz, haien gainean hausnartuz, praktikak aldatzeko erronkak edo aldaketak planteatuz eta beren subjektibotasunetan eraginik dagoen aztertuz. Gure kasura ekarrita, aurretik ezagutzen ez ziren unibertsitate ikasleekin
|
talde
bat osatu genuen, beren beregi eurekin batera euskararen erabileraren inguruan hausnarketa egiteko, ezagutza eraikitzeko eta gehiago erabiltzeko saiakerak egiteko, ikertu ekin hausnartu prozesu ziklikoa erabilita. Proiektu osoan zehar egindako ikasketa prozesu eta lanketa kontuan harturik, taldea komunitate epistemiko (Estalella eta Sánchez Criado 2018) bezala eratu dela esan daiteke (Ortega, Goirigolzarri eta Amorrortu, 2021).
|
2023
|
|
Landare batzuen argazkiek ez zutenez nahi adinako kalitaterik, ilustrazioak erabiltzea erabaki genuen. Horretarako Arteetako ikasle eta irakasle
|
talde
bat osatu genuen. Zeregin horretan aurrera egin ahala, posta elektronikoz edo Whatsappez bidaltzen genizkien ilustrazio bakoitzaren kalitate handiko argazkiak tokian tokiko taldeetako kideei, baina izenik eman gabe, komunitateetako kideek ezagutu eta baliozkotu zitzaten.
|