Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Ildo horretatik, Berger etaBradac i (1982) jarraituz, hizkuntzak ziurgabetasuna gutxitzeko izandezakeen eragina azaltzeko, lau eredu planteatzen dira: 1) Norbaitek, taldearteko ezberdintasunei buruz edota talde pertenentziari buruzko iritziakemateko, beste talde baten hizkuntza erabiltzen duenean, eta taldeartekoezberdintasunak txikiak direnean, ziurtasuna ere gutxitzen da; 2) Taldearteko antzekotasuna epaitzeko, ezaugarri edo egoera psikologikoak erabiltzen dira; 3) Hizkuntzak talde pertenentziari buruzko iritziak ematera bultzatzen ditu gizabanakoak; horren ondorioz, antzekotasunaren oinarriakdiren ezaugarri psikologikoak ere epaitzen dira; kasu horret... Gudykunst eta Lim ek (1986) eredu hauek birmoldatzen dituzte, topo egitekomunikatiboak sailkapen bat proposatuz:
2005
‎ikastalde bakoitzean ikasleenaniztasuna dago eta talde bakoitzak lan ezberdin bat egiten du. Adibidez, talde batek Hizkuntza lantzen du, beste batek Matematika eta, azkentaldeak Ingurunea.
2009
‎Gainera, esango nuke gehiago gustatzen zela Bizkaian Gipuzkoan baino, horrek esan nahi duenarekin, Gipuzkoa baitzen euskalgintzaren eta euskal gauzen hiriburu eta gune intelektuala, eta Bizkaia ez. Itoiz izan zen talde bat hizkuntzen muga gainditu zuena. Erdaldunek gehiago estimatzen zuten?.
2011
‎Badira, ordea, kontrakoa frogatzen duten esperientziak: adibidez, frogatu da ikusmen minusbaliotasuna duen haur bat duen talde baten hizkuntza gaitasuna handiagoa dela hezkuntza maila bereko beste talde batzuena baino; izan ere, minusbaliotasun hori duten pertsonekin bizitzen ikasten duten haurrak gehiago ohitzen dira hitzez adieraztera, eta hori egiten ez duten haurrek baino egokiago gainera.
‎Maila sozialean, modernizazioak eta garapenak gutxien erabiltzen diren hizkuntzak desagertzea dakarte, halabeharrez. Pentsamolde horri jarraituta, talde baten hizkuntza asimilazioa boluntarioa da, ona maila indibidualean eta beharrezkoa taldearentzat, baldin eta talde horrek etengabe berritzen doan bizitza ekonomiko eta politikoan parte hartu nahi badu.
‎Horretarako rol playing teknika erabili daiteke, ikasgela bitan banatuz: talde batek hizkuntza aniztasunaren aldeko jarrera defendatuko du, eta beste taldeak hizkuntza aniztasunaren aurkako jarrera.
2018
‎Zein egoeratan da bideragarria halako aldaketa prozesu bat abiatzea? (eta zeintzuetan ez?) Zein elementu berritzailek eta nola sor ditzake baldintza egokiak talde batean hizkuntza jokaera berri eta urratzaile bat onartua izan dadin, eta abar.
‎Beraz, honela uler daiteke hiztun komunitatea: jende talde batek hizkuntza bat erabiltzen du, eta erabiliz jabetzen da hizkuntzaz. Horrez gain, hizkuntzan oinarritutako nortasuna garatzen du.
2019
‎Handik aurrera, bi hizkuntza desberdin direla esango dizute bertako hiztunek, eta estatuak, gainera, gero eta desberdinagoak izan daitezen ari dira ahalegintzen, elkarren arteko aldeak areagotzen eta azpimarratzen. Egoera horrekin ados ez dagoen intelektual talde batek Hizkuntza Komunaren inguruko Adierazpena aurkeztu zuen, Bosnia Herzegovinan, Serbian, Kroazian eta Montenegron hitz egiten den hizkuntzaren batasuna aldarrikatuz. Sinatzaileetako bat den Ranko Bugarski hizkuntzalari serbiarrak halaxe zioen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia