Emaitzak: 5
2000 | ||
Arestian esan dugun moduan, prozesu historiko sozialek eraman dituzte gutxiengo egoeran dauden taldeak, batzuek estatuarekin identifikatzera, horrela asimilazio estrategia erabilirik, beren | talde autoestima areagotzeko, eta beste batzuek, aldiz, estatuarekiko identifikazioaren aurrean beren taldeko identitatea areagotzera,, horrela bereizte estrategia erabilirik, beren talde autoestima areagotzeko?. | |
Arestian esan dugun moduan, prozesu historiko sozialek eraman dituzte gutxiengo egoeran dauden taldeak, batzuek estatuarekin identifikatzera, horrela asimilazio estrategia erabilirik, beren talde autoestima areagotzeko? eta beste batzuek, aldiz, estatuarekiko identifikazioaren aurrean beren taldeko identitatea areagotzera,, horrela bereizte estrategia erabilirik, beren | talde autoestima areagotzeko?. | |
2001 | ||
Portaera aukera hauek gizabanakoek neurri batean hautatzen dituzte, baina bestetik, partzialki bada ere, araututadaude; medikua/ gaixoa, saltzailea/ bezeroa, epailea/ epaitua bezalako harremanetan, horrela gertatzen da, hots, etekinen eta eragingarritasunaren arabera hizkuntz portaerak aldatuko dira. Kode aldaketa identitate etnolinguistikotik azaltzen denean ere gauza bera gertatzen da, kasu horretan taldearteko desberdintzeak, talde leialtasunak, | talde autoestimuak, eta abarrek, arautuko dute hizkuntz portaera. | |
1) Hizkuntza egokitzearen teoria (HET), 2) Identitate etnolinguistikoaren teoria (IELT), eta 3) Bizitasun etnolinguistikoaren teoria (BELT). Hiruteoria horietan, prozesu kognitiboak eta motibazionalak hartzen dira kontuan: HETetik, solaskidearen asmoen egozpena, itxaropidea, espektatiba komunikatiboa, eta abar; IELTren ikuspegitik, kategorizazioa, erkaketa, identifikazioa eta | talde autoestimua; eta BELTetik, hautematea, taldearteko sesguak, uste exozentrikoaketa egozentrikoak. Clement eta Noels en (1996) ideietan sakonduz (204 or.): | |
2003 | ||
Alegia, nola uztartu lehen zatian ikusi ditugun laudorioak eta bigarrengoan aztertu dugun gogorkeria? Euskaldunen gorazarre etniko erlijioso linguistikoak | talde autoestima handitzen du; bekatariaren izaera ikaragarria etengabe gogoratzen duen pastoralak, aldiz, norbere harrotasuna apaltzen du. Lehenengoak, diskurtso ideologikoaren planta hartzen duelarik, besteak eta gu kontrajarri, eta galzorian ikusten hasten den euskal Urrezko Aroaren etsaitasuna kanpoan aurkitzen du; bigarrengoak, erruduna barruan, norbere kontzientzian bilatzeko agintzen du. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
talde | 5 (0,03) |
Lehen forma
talde | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 4 (0,03) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
talde autoestimu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
talde autoestimu areagotu | 2 (0,01) |
talde autoestimu handitu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |