2008
|
|
Aldaera ulertzen ez badute, emaitzak hobetu daitezke testu orijinala aurreditatuz, sistemak erabiltzen duen aldaerara egokitzeko (adibidez, sistemak Valentziako formak ulertzen ez baditu, este guztien ordez, aquest idatz daiteke; uïsca bukaeraren ordez, –ueixi, eta abar); aurredizio hori automatizatu egin daiteke, adibidez, testu tratamenduko programaren makroaginduak(" makroak") erabiliz askotan azaltzen diren hitzak ordezteko. Programek aldaera egokia
|
sortzen
ez badute, irtenbidea errazagoa da: gehiago posteditatzea (bestela ere, posteditatu egin behar genuke); postedizio hori ere automatizatzeko aukera izango genuke neurri batean, aurrekoak bezalako aldaketak programatuz, baina alderantziz.
|
2010
|
|
Aldaketa da, eta euskaratik euskarara kasu honetan. Ez da larria, erabilera horren atzean euskalkiarekiko konplexu nabarmenik ez badago, edo entzulearengan erresistentzia handirik
|
sortzen
ez badu behintzat. Eta gehienetan hala dela uste dugu, nahiz eta salbuespenak egon badauden:
|
2014
|
|
Horretarako, argi dago ordea, komunikazioak eragin egin behar duela. Inorengana heltzen ez den, inolako emoziorik
|
sortzen
ez duen komunikazioak, nekez lortuko du inoren pentsamendua edo ikuskera moldatzea eta are gutxiago portaera aldatzea. Beraz, komunikazio ‘neutroak’ ez du helburu horretarako balio.
|
2016
|
|
Mintzaldaketaren galera eragina xuabetu, zenbaitetan bestelakotu, egiten du" euskal migrazio" horrek. g) Oso larria da (BZ) ko osasun egoera. Gurasoen jokabide hori erro errotik aldatzen ez bada, aldeko transformazio demografikorik gertatzen ez bada edota garapenezko neurriek eragin bortitzik
|
sortzen
ez badute, belaunaldi bitan desagertu edo egingo da hor euskara, jendarteko jardunean. h) Larria ezezik agonikoa da (BZ/ b) etako egoera. Azken euskal belaunaldia da hori; jendarteko euskal mintzoaren amaiera; mintzaldaketaren fase amaiera osoa.
|
2019
|
|
Joly-k haurrik (behar adina haur)
|
sortzen
ez badugu euskaldunok, alferrik ditugu euskaraen aldeko hizkuntzalegeria, euskal eskola eta euskaltegi, euskal telebista eta egunkarialdizkariak, normalkuntzaplan (orokor eta sektorial) gehienak.
|
|
ez da berri ona, hala baldin bada. poztekoa da, horregatik, Lionel Joly-k hain atentzio eta hain arreta bizia jarri izana gure arazo nagusi honetan: haurrik (behar adina haur)
|
sortzen
ez badugu euskaldunok, alferrik ditugu euskararen aldeko hizkuntza legeria, euskal eskola eta euskaltegi, euskal telebista eta egunkari aldizkariak, normalkuntza plan (orokor eta sektorial) gehienak, herritarren euskaltzaletasuna pizteko edo kale gorrian nabarmentzeko sentiera kanpainak, euskal kultura suspertzeko diru-laguntzak, eta euskalgintzak nondik jo behar lukeen xehe xehe arakatzeko jardu...
|