Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2003
‎Bestalde, UEUko batzarretan bizi zen eztabaida giroak eta nagusi ziren jarrerek urrundu egin zituen zenbait lagun. Sail askotako inprobisazioak eta formalitaterik ezak ondorio bera ekarri zuen; eta finantziazio iturri sendorik ez izateak ezinezko egiten zuen UEUn bertan lan-taldeak sortzea edota zeudenak mantentzea.
2007
‎Hizkuntz eta kultur kontuak, alabaina, gizabanako eta gizatalde ezberdinek dituzten hizkuntzetan eta kulturetan bakarrik dira errealak, eta horrek berak nahitaez eramaten gaitu hizkuntza eta kultura ezberdinen araberako hezkuntza prozesuen aniztasuna onartzera. Zentzu honetan interesgarria da ere etika komunikatiboari begirada bat botatzea, hain zuzen berori gizakiaren berezko gaitasun linguistikotik abiatzen delako eta, ondorioz, bere helburua giza elkarrizketa erantzulea ahalbidetuko duten baldintzak sortzea edota hobetzea delako. Hezkuntzak hizkuntzarekiko duen interesaren muina, beraz, hizkuntzaren antropologia pedagogiko sakon eta orohartzaile batean kokatzen da, zeinaren arabera hitz egiten ikastea giza izaki bezala portatzen ikastea den eta heziketa linguistikoa formazio gizatiarra den.
2011
‎Milaka gazte eta edadetuk hartu dute parte beraiek antolaturiko ekimenetan, atzerrikoak izan nahiz Euskal Herrikoak izan. Ekimen horien artean daude, adibidez, lorategi ezberdinak egiten ikastea, naturatik hartutako elementuekin artelanak sortzea edota auzolanean Otaza auzoa bera moldatzea. Jarduerak ez dira baserrira mugatzen, herriz herri ere hedatzen dituzte.
2015
‎Dena den, proiektuaren azken helburua irakurzaletasuna bultzatzea bada ere, Arana pediatraren iritziz,, jaio baino lehen haurrarekin hitz egiten duten gurasoak edo bi hilabete dituenean lasaitzeko ipuintxo bat kontatzen diotenak, umearekiko lotura indartzen ari dira. Azken batean, osasun kontua da haurra ondo zaintzea, familia giro atsegina sortzea edota haurrarekin sor daitezkeen zailtasunei aurre egiten jakitea?. Gurasoek oso ondo hartzen omen dute egitasmoa:
‎Funtsean, halako praktika baten bidez antzezten edo egiazki irudikatzen dena antzezlea/ irudikatzailea da. Antzezlea diodanean, praktikagilea den kolektiboa edo kolusio kidetza esan nahi dut, eta antzeztea esatean, sortzea edota biziberritzea. Funtsezkoa aritzea bera da, horrela jarraipen metonimikoa ematen zaiolako kolusio bati, horrela ere, esanahi kateak birkonfiguratuz jende elkarte berriak eta izate modu berriak zabaltzen direlako.
2017
‎Hori dela eta, gizartetik eta kulturatik irekitzen diren aukerak azpimarratu eta bultzatu behar dira: . eus domeinua sortzea edota plataforma ezberdinak euskaratzea bezalakoak.
2021
‎Are gehiago, autorearen arabera, umoreak posizio sozialen mugiezintasuna indartzen badu, posizio bakoitzaren baitan kideen arteko kohesio soziala indartzen duelako da. Hain zuzen ere, beste zenbait autorek azken ideia horri heltzen diote, umorearen funtzio nagusia harreman sozialak sortzea edota estutzea dela adieraziz. Hauen arabera, talde kultura jakin bat sortu eta definitzeko baliagarria da umorea, “besteen” (taldekide ez direnen) inguruan konspiratuz sendotzen baita “gutarron” konplizitatea, murrizten elkarrekiko distantzia soziala eta indartzen identitate komuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia