2001
|
|
Nolanahi ere, komunikazio bikoitzaren prozeduraz
|
sortutako
testu batzuenaurrean, testuak esplizituki esaten duena gainditu beharrean aurkituko gara inoiz, irakurketa inplizituari eutsi beharrean bestearen gainetik (irakur bitez, adibidez,. Arraultzak?,. Erlojeriazko lezioa?,. Erloju geldiaren paradoxa, edo. Sagarroiak?).
|
2002
|
|
Ez da uste bezain erraza espezialitateko testua zer den zehaztea. Hitz gutxitan esandaiteke espezialitateko testua espezialistak
|
sortutako
testua dela, oro har, dentsitatekontzeptual eta terminologiko handikoa. Eta testu horren berezitasun nagusiaerreferentea dugu:
|
2003
|
|
Bere garaian Tanttakak eszenaratu zuen" Shakespeare osoa... gutxi gorabehera" eta Kanpingagsek iaz estreinatutako" Biblia osoa... gutxi gorabehera" Reduced Shakespeare Company k
|
sortutako
testuen moldaketak izan ziren. Oraingo honetan, ordea, testu original batetik abiatzea erabaki dute.
|
2007
|
|
Helmuga epistemologiko horietarako bide metodologiko bikoitza erabili izan dugu. Alde batetik, itsas istripuaren garaian Euskal Herrian eragile desberdinen partetik (ekologistak, komunikabideak, akademikoak, instituzioak...)
|
sortutako
testuak aztertu eta Prestige ren gainean idatzitako materialak bildu ditugu gure hipotesiak lantzeko. Bestetik, eragile sozial nabarmenengana jo dugu, hots, mobilizazioak eta protestak antolatu zituzten elkarteen ordezkari edo bozeramaileak (ekologistak, arrantzaleak, surflariak eta boluntarioak) elkarrizketako ditugu; hain zuzen, 2002 bost urte pasatu eta gero, mobilizazio eta protestaldiak gertatu ziren garaien oroimenak eta gaur egungo bizipenen arteko kontrasteak eta iradokizunak eskatuz.
|
2008
|
|
Zergatik beti testuak euskarara itzuli behar izate hori? Batzuetan euskaraz
|
sortutako
testuak gaztelaniara edo frantsesera ere itzul daitezke, ez ala. Korredakzio teknikek badute tokirik gure eguneko jardueran?
|
2009
|
|
Corpus hori osatzeko hainbat hornitzaile aurreikusi ziren, hedabideak bereziki, eta hauen artean, besteak beste, interes orokorreko komunikabideak, jakintza eremuetakoak (literatura, zuzenbidea, erlijioa, zientzia, teknologia, artea, kirola, etab.), edota administrazioetako hizkera arrunta ez espezializatua lantzen dutenak. Bestalde, gutxienez 2000 urtetik aurrera
|
sortutako
testuz osatuko da corpusa eta etengabe elikatuko da.
|
|
2008an Berria egunkariarekin hitzarmena sinatu zuen Akademiak, euskarazko egunkariaren testu guztiak Behatokiaren esku uzteko, eta 2009an EITBrekin egin zuen hitzarmena, euskarazko hedabide publikoek 2000 urteaz geroztik
|
sortutako
testu masak Euskaltzaindiaren esku uzteko.
|
2010
|
|
–Gai izango da ama hizkuntzan diharduten ikasleen elkarrizketa ulertzeko, baita berari zuzenean egiten diotenean ere.???. Gai izango da gazteen hizkera ulertzeko???. Gai izango da ikasleek ahoz
|
sortutako
testua oso era egokian eta asertiboan zuzentzeko; zuzenketarako egokitasuna, koherentzia, kohesioa... kontuan izanik.
|
2012
|
|
Bide batez esanda, karga metaforiko handikoa izan zen etxearen irekidurei aho itxura ematea, oihal gorriak mingainak balira bezala erabiliz edo, agian, boteretsuen kontura isuritako hainbeste jenderen odola sinbolizatuz. Anartean, Iñigo Aranbarrik
|
sortutako
testuek hainbat kontu aletu zituzten Euskal Herriaren historia eta nortasunaren inguruan, eta, batzuk aipatzearren, indar handikoak izan ziren burdinaren gainean eratutako goi burgesiari buruzkoak, Hego Amerikan sortutako euskal izeneko diktadore odoltsuen aipamena, etxearen, edozein etxeren, barne funtsaren analisia, lehenagoko eta oraingo immigrazioaren azterketa eta, zelan ez, Gabriel Arestiren eta beste zenbaiten aipu mamitsuak.
|
|
Itzulpenen inguruan egindako hainbat iruzkinetan jatorrizkoarekiko fideltasuna edo zehaztasuna aipatu izan baditu ere, oro har argi geratu da Orixek xede testua, xede hizkuntza eta xede irakurlea dituela gogoan bere itzulpenak egitean. Jatorrizko testuaren arrotz kutsu oro ezabatzea beharrezkoa dela iruditzen zaio, itzulpenari euskaraz
|
sortutako
testu baten itxura eman arte. Ikusi dugu, gainera, Orixeren itzulpenei bere garaian egindako kritiketan gehien laudatzen zen alderdietako bat horixe zela, hain zuzen:
|
|
220). Sarrionandiak (bir)
|
sortutako
testuak birmoldatuta ageri zaizkigu, beraz, Patziku Perurenaren orrialdeetan, eta testuaren eta autorearen arteko loturak guztiz hautsita.
|
|
Material heterogeneo hori landuz eta birsortuz,, poesia? bihurtzen ditu jatorrian beste helburu batez
|
sortutako
testuak ere. Itzulpenaz baliatuz, beraz,, bere?
|
|
eta. Itzulpena III? deituriko poemak, itzulpen moduan aurkeztuak izan arren, Sarrionandiak berak
|
sortutako
testuak direla. Gartzelako poemak liburuan ageri diren haikuak ere ezingogenituzke, itzulpena ala sorkuntza?
|
|
Sarrionandiaren itzulpen batzuek. Elioten Lur Eremuak (1983), esate baterako? berak lehenago
|
sortutako
testuen oihartzunak gordetzen dituzte, kasu honetan,. Apirilari gorazarrea, poemarenak (1981)?; horrelakoetan, beraz, zer da zeren itzulpen?
|
|
Izan ere, Sarrionandiak sorkuntza eta itzulpena nahasiz eraikitako jolas literarioen helburuetako bat, hain zuzen, lan itzuliak lan originalen maila berean jartzean datza, eta, bide batez, bi jarduera horien arteko bereizketa erabatekorik ez dagoela gogoraraztea. Horixe egiten du, esate baterako, itzulpen apokrifoak, berak
|
sortutako
testu, originalak?, alegia? –benetako?
|
|
Eguneroko egoerak proposatu eta komunikazioan oinarritutako metodoa da, euskara ikaslea motibatu eta erakartzen duena. Ikasliburuez gain, propio
|
sortutako
testu, audio eta bideo esketxak batzen ditu metodoak.
|
2013
|
|
3 Irakurri taldean
|
sortutako
testu guztiak, eta egin beharrezkoak diren aldaketak: batetik, zein irudiri dagozkion asmatu ahal izateko nahikoa pista eman behar dituzte testuek; bestetik, ez da komeni azalpenak ageri agerikoak izatea; bestela, errazegia eta emoziorik gabea izango baita jolasa.
|
|
4 Txukun idatzi taldean
|
sortutako
testuak, eta pasatu beste talde bati.
|
|
|
sortutako
testua komunikatzeko
|
|
Beste hizkuntzetatik hartutako hitz eta esamoldeek euskaraz zer nolako ibilbidea egiten duten aztertzea du xede egitasmoak. Horretarako, EiTBn telebistan, irratian eta Interneten
|
sortutako
testuak baliatu dituzte. Jasotako kalko horiek hainbat informaziorekin hornitu dituzte aplikazioan, esaterako, zein esalditan agertu diren, zer kalko mota den (kalko semantikoak, morfosintaktikoak, diskurtsiboak...) edota nola hobe daitekeen esaldia.
|
2014
|
|
1 Batek iritzia irakurriko du, eta besteak, testu antolatzaile eta informazio egokia hautatuta, adibideetan oinarritutako argudio bat osatuko du. Ondoren, idatzi egingo dituzue iritzia eta argudioa elkartuta
|
sortutako
testu laburrak.
|
|
Bestalde, euskararen arnasgune batean bizi direla jakitun izan behar dute, eta eredu direla Euskal Herriko beste euskaldunentzat.Esaldi bakarrean biltzeko: euskaldun segitzeko gogoa transmititu behar diegu gure gazteei, eta euskaldun bizitzeko poza.Orioko Curriculuma Sortzen taldearen ekainaren 13ko ekitaldirako
|
sortutako
testua
|
2015
|
|
Asteburu osorako programa prestatu dute horretarako, eta atsedenik gabekoa izango da asteburua. Amama filma proiektatuko dute, Joseba Sarrionandiak jaialdirako propio
|
sortutako
testu bat irakurriko dute, kontzertuak egingo dituzte, Manuel Rivas idazle galiziarraren poesia errezitala antolatu dute, balkoietara igoko dituzte dantzariak eta antzerki emanaldiak ere programatu dituzte. Antolatzaileen hitzetan, Aramaioren esaldi errepikatuenetariko bat da guztiaren motorra:
|
|
Komunikazio asmoaren eta testu generoaren arabera,
|
sortutako
testuan ematen den informazioa
|
|
Gelan
|
sortutako
testuen artetik egindako hautua justifi katzeko, arrazoiak eman baditut. (P)
|
|
Antologia batek, ezinbestez, ekoiztutakoa behatu du hauta lanari ekiteko. Eskuratu den altxorrean egileak hartzaileak goza dezan asmo zuela
|
sortutako
testu askorik ez dago Euskal Literaturaren historiaren zenbait alditan, nahiz eta, seguru asko, jaio ziren garaiko hartzailearentzat egungoarentzat baino erakargarriagoak izango ziren. Lehen liburuki honek jasotzen dituen aldietarako nahiz geroagokoetarako hautatuko diren testuak taxutu ziren aroko ikuskerara hurbilduz irakurtzen badira orainalditik irakurrita baino atseginagoak suertatuko dira.
|
|
Hizkuntzaren batasunari, erabakitasunez, XX. mendearen hirugarren herenean ekin zaio, ortografia eta oinarrizko zenbait forma gramatikal, deklinabidea eta aditza batik bat, finkatuz. Hortaz, XX. mendearen hirugarren herena baino lehen
|
sortutako
testuetako hizkuntza aldaerak, euskalkietakoak zein diakronikoak, arazo bihurri dira Antologiaren konfiguraziorako.
|
|
Egokitze egitasmoa gauzatzeko igaro beharreko atakarik estuena, ortogra fia eta gramatika formen egokitze eta gaurkotze horretarako eredu koherente, homogeneoa eta eutsigarria erabaki eta lantzeko garaian iritsi da. Grafiak gaurkotu behar direla garbi dagoen moduan, argi dago baita ere euskararen batasunari ofizialki ekin baino lehenago (1968)
|
sortutako
testuak ez direla, besterik gabe eta erabat, euskara batuaren mailara egokitu behar. Egokitzapen grafikoaren eta euskara batuan moldaturiko bertsioaren artean, bi mutur horien artean, testuarekiko begirunean eta egungo irakurlearenganako hurbiltzea ados jarri nahirik, noraino egokitu, moldatu, batasunaren hasiera baino lehenagoko testuak?
|
|
Bizpahiru segidan. Literatur antologia batek asmo eta proiektu literario bati jarraituz
|
sortutako
testuak jaso behar ditu eta ez, xede literarioen ordez, bereziki, esaterako, interes linguistikoei (hizkuntza indartu, hizkuntzaren gaitasunak erakutsi, gramatika azaldu?) edo erlijiozkoei (doktrina eta morala zabaldu eta sustatu) erantzuten dietenak. Literatur antologia batek jaso behar ditu, nagusiki, antologiaren zuzeneko hartzaileak literarioki eta atseginez irakurriko dituen testuak.
|
|
Gaztearen erabiltzaileak ere bideo berriak editatu eta sarera igotzen ditu Parody eta Youtuberrak bezalako proiektuetan. Bideo horietan aldarazten eta uztartzen dituzte beste batzuek
|
sortutako
testuak. Youtuberrak produktuetan, esaterako, maiz entzun, irakurri eta ikus daitezke beste ikus entzunezko testu batzuekiko hartu emanak.
|
|
Modularitateak lausotu ditu media produktuen partizipazio rolen arteko bereizketak: Gaztearen plataforma berean eta ondo ondoan kontsumitzen ditugu profesionalek
|
sortutako
testuak eta erabiltzaileek eurek eginiko edukiak. Soslai sozio estetiko oso desberdinak dituzten Gazteako profesionalen testu idatzi eta informatiboak, eta erabiltzaileen Youtubeko bideo barregarriak batera kontsumitzen ditugu.
|
|
2013ko Bertsolari Txapelketa Nagusiko finalean jarritako gaiak, bertsolariek hartutako paperak eta
|
sortutako
testuak genero ikuspuntutik aztertzen dira ikerketa lan honetan. Eduki analisia erabili da tresna gisa horretarako.
|
2016
|
|
Prozesua luzea da, piezak pixkanaka pixkanaka joaten dira enkajatzen, antzerki taldeek beren metodologia propioa daukate, idazten dituzun testuak ez dakizu azkenean erabiliko ote diren, entseguetan
|
sortutako
testuak –zuk sortu ez dituzunak– zureak balira bezala hartzen dituzu… prozesu osoan engranaje baten parte sentitzen zara, lantalde baten parte. Horrek gure lana errazten du.
|
|
|
sortutako
testuaren bi edo hiru alderdi positibo jasoko dituzue, bai eta egokitu edo hobetu
|
|
Hiru zutabe horien barnean, Alfonso Sastrek idazten zuenarekiko publikoaren erreakzioa azpimarratzen du, arrakasta itzela lortzen du, ez talde profesionaletan bakarrik herrietako taldeetan ere. Komunikaziorako
|
sortutako
testuak, hedatzeko gaitasun handikoa herriarekiko harremana bat batekoa izan da. Hemen dugu Larzabalekin duen antza handia, nahiz eta hedatze eremua askoz handiagoa izan Alfonso Sastreren kasuan.
|
|
Komunikazio asmoaren eta testu generoaren arabera,
|
sortutako
testuan ematen den informazioa egokia bada kantitatez eta kalitatez. (K)
|
|
Gelan
|
sortutako
testuen artetik egindako hautua justifikatzeko, arrazoiak eman baditut. (P)
|
2017
|
|
zuek 22 aplikazio jardueran
|
sortutako
testuan. Hala bada, erabili.
|
|
1 eta 2 egitekoetan bildu eta
|
sortutako
testuak: hautatutako lanak eta hautatutako lan bakoitza
|
|
|
sortutako
testua, eta egin hausnarketa. Lagungarria izan al da planifi kazioa?
|
|
hona, ez duzu uste? Taldean bilduta, berriz, 37 integrazio jardueran
|
sortutako
testuak berrikusiko
|
|
Berreskuratu bakoitzak aurreko jarduerako 2 egitekoan
|
sortutako
testua. Testua luzatzeko estrategia
|
|
2 Beharbada, aurreko jardueran zuk
|
sortutako
testua aberasteko, zure ideiak garatu eta gorpuzteko
|
|
egokiak, eta aberastu, gorpuztu, luzatu aurreko jardueran zuk
|
sortutako
testua.
|
|
Bildu 12 aplikazio jarduerako hirukoteak, eta berreskuratu orduko animazioak eta
|
sortutako
testuak.
|
|
1 Irakurri elkarri
|
sortutako
testuak, eta hausnartu:
|
|
– Aurreikus ditzakezun egoeretarako zuk
|
sortutako
testuak.
|
|
|
sortutako
testuetan, etab.), benetakoak badira haien arteko kausa/
|
|
Bildu 12 aplikazio jarduerako hirukoteak, eta berreskuratu orduko animazioak eta
|
sortutako
testuak.
|
|
1 Irakurri elkarri
|
sortutako
testuak, eta hausnartu:
|
|
253). Bestalde, bistan da Estatuakendozentrismorako joera bizia duela, hizkuntza periferikoetan
|
sortutako
testuak gaztelaniaraitzultzeaz gainera, autoitzulpenen bidez jatorrizkotzat aurkeztea nahi izaten baitu, idazleaelebiduna den heinean eta ustez gaztelaniazko literatur sistemaren parte ere badelako.Euskarazkoari edo itzulpenari erreferentziarik egiten ez zaionean, xede literatura sistemanjatorrizko obratzat hartzen ahal da itzulpena; kasu horretan, itzulpen opakuaz (Dasilva, 2011) edo inplizituaz... edo, menderatzaile menderatu?
|
|
Izan ere, Uztarok bere ibilbidean sustatu duen euskarazko produkzio akademikoa eta bi egileok artearen esparruan dugun esperientzia uztartuz, jakintzaren sorkuntzari lagundu dion gainbegiratu bibliografikoa osatzea izango da artikulu honen helburu nagusia. Hain zuzen, arte garaikideari egingo diogu so, bai ekoizpenaz mintzo diren artisten idatziei, baita ikuspegi historiografiko edo kritiko batetik
|
sortutako
testuei ere, batez ere artearen historialari eta teorialarien eskutik. Jomuga horren aurrean, ekoizpen zientifiko desberdinak aztertzeko asmoz, ikuspegi orokorra eskainiko da, oparotasunez argitaratu duten kasuen irudi zabal bat emanez, zeinak lehen erreferentzia gisa balio baitezake.
|
|
Gidaliburuko atal guztietako testuetan, kausalitate erlazioa duten ideiak direnetan (hautatutako aleen eta haien justifikazioen artean; kexatzea, zerbait eskatzea, erreklamatzea& helburua duten nik
|
sortutako
testuetan, etab.), benetakoak badira haien arteko kausa/ ondorio erlazioak, eta horiek adierazteko baliabide egokiak eta askotarikoak erabili badira. (K)
|
|
Aurreko jardueran zehaztutako adierazleak kontuan hartuta, ebalua itzazu
|
sortutako
testuak eta haietan erakutsi duzun ikaskuntza. Horretarako, eskuratu 51 eta 54 jardueretan idatzitako testuak.
|
|
Aurreikus ditzakezun egoeretarako zuk
|
sortutako
testuak.
|
|
Egokitzapenik behar? Denak irakurri ondoren, norberak
|
sortutako
testuaren bi edo hiru alderdi positibo jasoko dituzue, bai eta egokitu edo hobetu liratekeen beste bi. Bete fitxaren 6 eta 7 zutabeak.
|
|
Berreskuratu bakoitzak aurreko jarduerako 2 egitekoan
|
sortutako
testua. Testua luzatzeko estrategia gehiago ezagutzen dituzu orain.
|
|
2 Beharbada, aurreko jardueran zuk
|
sortutako
testua aberasteko, zure ideiak garatu eta gorpuzteko erabil ditzakezu iritzi artikulu honetako ideiak, esaldiak, paragrafoak. Hala bada, hautatu itzazu egokiak, eta aberastu, gorpuztu, luzatu aurreko jardueran zuk sortutako testua.
|
|
2 Beharbada, aurreko jardueran zuk sortutako testua aberasteko, zure ideiak garatu eta gorpuzteko erabil ditzakezu iritzi artikulu honetako ideiak, esaldiak, paragrafoak. Hala bada, hautatu itzazu egokiak, eta aberastu, gorpuztu, luzatu aurreko jardueran zuk
|
sortutako
testua.
|
|
Bildu 12 aplikazio jarduerako hirukoteak, eta berreskuratu orduko animazioak eta
|
sortutako
testuak.
|
|
1 Irakurri elkarri
|
sortutako
testuak, eta hausnartu:
|
|
Testu koherenteak, kohesionatuak eta ulergarriak idazteko, ikasi duzu zerbait 36 miatze jardueratik hona, ez duzu uste? Taldean bilduta, berriz, 37 integrazio jardueran
|
sortutako
testuak berrikusiko dituzue. Oraingoan, halere, ideia ona izan daiteke testuak taldeen artean trukatzea; izan ere, 37 integrazio jardueran testuak planifikatzen lagundu diozue elkarri, eta, horregatik, zailagoa duzue elkar harritzea.
|
|
3 Posible ikusten al duzue Ibarzabalek iritzi testua sortzeko erabili duen estrategiaren bat erabiltzea zuek 22 aplikazio jardueran
|
sortutako
testuan. Hala bada, erabili.
|
|
1 eta 2 egitekoetan bildu eta
|
sortutako
testuak: hautatutako lanak eta hautatutako lan bakoitza zergatik hautatu duzun azaltzeko testua eta zu, webgunearen egilea, nor zaren azaltzeko testua.
|
|
6 Eta zer moduz aritu zara iritzi testuak planifikatzen? Berreskuratu 29 miatze jarduerako planifikazioa, 32 aplikazio jardueran osatutakoa, eta 32 jardueran bertan planifikatutakoaren arabera
|
sortutako
testua, eta egin hausnarketa. Lagungarria izan al da planifikazioa?
|
|
Bera dagoelarik ospitalizatua, lagunengana doakio oroitzapena. Baina maiz erakutsi zizkigun nekez
|
sortutako
testuak kiskaltzen eta ilusio batean sortutako kantuak hozten zizkion beste eritasun hark egindako zauriak. Zalantza izan zen lehen sintoma.
|
2019
|
|
70). Errepikapena musika eta literaturaren arloan jorratu izan dabereziki, azken honetan esaterako Bruno Latour eta Umberto Ecoren eskutik
|
sortutako
testuak diraaipagarriak. Latourek eta Ecok beste literatura eta olerkigintza autoreek errepikapena nahita errekurtsogisa baliatu izan duteneko kasuak aztertu izan dituzte (Latour, 1973; Eco 2005).
|
|
Baina testu enpirikoetan, euren artean antzekotasunak dauden arren, guztiak dira bereziak eta bakarrak. Aldi berean, hiztun batek testu berri bat sortu behar duenean, sozialki
|
sortutako
testu ereduen artean aukeratzen du bere helburuetarako egokiena dena. Testu ereduhoriek testu generoak dira.
|
|
Eta alderantzizkoa gertatzen zait maiz âgarai batean bezalatsuâ euskaraz
|
sortutako
testu bat gaztelaniaz irakur  tzerakoan: ez ote den zabaldu, gizendu, ugaritu...
|
2020
|
|
" Argiztapen artifiziala hainbat ingurumenetan aplikatu eta horren emaitza erakusten dut nire lanean. Atzealdetik argi naturalak modeloa igurzten duen bitartean, argi artifizial kontrolatua aplikatuta, izaki hori nabarmendu egiten dut", dio Garciak erakusketarako
|
sortutako
testuan.
|
2021
|
|
[...] Eta, esan behar zaie gai direla, eta gai direla gozatzeko. Ez agian testu guztiekin gozatzea, baina testu batzuekin gozatzea bai, eta ikusteko gainera gozarazteko gai direla haiek
|
sortutako
testuekin". (LIR3)
|
|
" Eta esan behar zaie gai direla eta gai direla gozatzeko. Ez agian testu guztiekin gozatzea, baina testu batzuekin gozatzea bai, eta ikusteko gainera gozarazteko gai direla haiek
|
sortutako
testuekin".
|
|
Izaro Zinkunegik, berriz, 2013ko Bertsolari Txapelketa Nagusiko finalean jarritako gaiak, bertsolariek hartutako paperak eta hauek
|
sortutako
testuak aztertu zituen genero ikuspegitik, eta umorearen tratamenduari dagokionez ere zenbait gako eman zituen (2014). Batetik, emakume bertsolari gehienek umorea lantzen den neurrietan, hala nola, zortziko txikian edo puntutako ariketan, puntuazio baxuagoa lortzen dute gizonek baino.
|
|
Anartean, Iñigo Aranbarrik
|
sortutako
testuek hainbat kontu aletu zituzten Euskal Herriaren historia eta nortasunaren inguruan, eta, batzuk aipatzearren, indar handikoak izan ziren burdinaren gainean eratutako goi burgesiari buruzkoak, Hego Amerikan sortutako euskal izeneko diktadore odoltsuen aipamena, etxearen edozein etxeren barne funtsaren analisia, lehenagoko eta oraingo immigrazioaren azterketa eta, zelan ez, Gabriel Arestiren ...
|
2022
|
|
" Urtarrilean tortura jorratu genuen; otsailean, dispertsioa; martxoan, feminismoa; apirilean, nazioarteko gatazketako presoen egoera; ekainean, sexu askapena; eta irailean, memoria". Casadok azaldu duenez, lanketa horietako bakoitzerako
|
sortutako
testuak" txukunak" zirela ikusi zuten, eta orduan bururatu zitzaien horiek paperera eramateko ideia. Idatziez gain, fanzinearen ale bat eskuratzen dutenek ilustrazio eta argazkiak ere ikusiko dituzte, lanketa bakoitzeko bana.
|
|
Igorle enpirikoari erreparatzen badiogu, K02 testua Familien Elkarteak sortua da, eta zentzuzkoa litzateke igorle horren testuetan transmisioarenganako kezka islatzea. Izan ere, euskararen jarraikortasunak eta horren etorkizunak presentzia nabarmena izan baitute euskalgintzak
|
sortutako
testu multimodaletan.
|
|
Hau horrela, artikulu honetan1 euskalgintzatik euskarari eman izan zaizkion esanahien gaineko irakurketa bat egin da genero perspektiba ardatz hartuta. Horretarako, urteen bitartean
|
sortutako
testu multimodalak2 aztertu dira euskalgintzaren sorreratik gaur egun arte, hiru etapa historiko ezberdin banatuz.
|
|
Azken hamarkada hauetara iritsita, atal honetan 2000ko eta 2010eko hamarkadetan
|
sortutako
testuen analisi multimodala egin da –zehazki 2018 urte artekoa. Garai honetako euskararen errepresentazioak aztertzeko asmoz, zortzi izan dira fitxa bidez analizatu diren testuak.
|
|
Izan ere, hats luzeko liburua da aurten laukoteak aurkeztu duena, BERRIAko Bi tarte atalean bi urtez idatzi dituzten artikuluek eta irudiek bultzatuta egin baitute liburua. Bertan, aurretik
|
sortutako
testu eta irudi horietatik abiatuta, testu zaharragoak eta berriagoak josi dituzte, eta irudi berriekin atondu.
|
|
Era berean, pausen iraupena txikiagoa izatea lortu da. Bukatzeko, badirudi idazkolpe segiden luzeraren eta testuaren kalitatearen arteko korrelazioa dagoela Alves et al. en (2019) arabera; izan ere, LH2n 80 ikasle aztertuta,
|
sortutako
testuen kalitatea eta idazkolpeen segida batera joan dira.
|
2023
|
|
Lehenengo aldia zuen bakarrizketalari gisa Antton Telleria Lopetegik (Tolosa, 1993). Berak
|
sortutako
testua oinarri hartuta, ia bi urtez aritu da Euskal Herriko hainbat txokotan Nekatutak emanaldia eskaintzen. Donostiako Antzoki Zaharrean arituko da, azken aldiz, martxoaren 4an.
|
|
Ekintzara Bideratutako Ikuspegia aintzat hartuta, ikasgeletako hormak lausotzen diren heinean, jakintza arloak ohiko ezagutza komunitateen pareko izango dira. Praktika komunitateek ezagutza eraikitzeko, partekatzeko eta zabaltzeko dituzten egiteko moduak izan dira kontuan, eta, zeregin horretan, hizkuntzak berariazko garrantzia hartzen du; izan ere, praktika komunitatea edozein dela ere, elkarreraginean arituz gero
|
sortutako
testuen bidez eraikitzen, partekatzen eta zabaltzen baita ezagutza gizartean. Hortaz, praktika komunitate horietan zeharkakoak diren alderdiei erreparatzea eta haiek bistaratuta aritzea behar beharrezkoa izango da, curriculumari behar besteko etekina ateratze aldera.
|
|
Halaber, urteetan egindako lana bilduz, EITBko Euskara Zerbitzuak HIKEA (Hizkuntza Kontsultak Egiteko Aplikazioa) garatu zuen, 2009tik sarean eskuragarri dagoen kontsultarako datu base lexiko eta terminologikoa (Larrinaga 2019, 269). 2003tik aurrera Euskaltzaindiarekin egindako hitzarmenak (2021ean seigarrenez berritua), gainera, Lexikoaren Behatokiaren esku utzi ditu EITBn
|
sortutako
testu eta gidoiak. Euskaltzaindiak estrategikotzat hartzen du EITB euskararen normalizazioan, duen hedadura eta hizkuntza sustatzeko ahalmena kontuan hartuz (Euskaltzaindia 2021).
|
|
Gasteizko Legebiltzarrean AAko tresnen errolda baten beharra aipatu da, alborapenen kontrola burutu ahal izateko. Europako Batzordea enpresa handiekin negoziatzen ari da «jardunbide egokien kode» bat, makinek sortutako edukia identifika dezaten; baina zalantzazkoa da horren egingarritasuna,
|
sortutako
testuak edo irudiak moldagarriak baitira. Estatu Batuetan eragin handia izango dute egile eskubideen gainean artista grafikoek jarritako auziek.
|
|
Gero, ideia horiekin lehenengo testu bat sortu, gorpuztu. Segidan, antolatzaileek berriro
|
sortutako
testuari forma gehiago eman diote. Hain zuzen ere, uztartu beharra zen testuan adierazten dena ikuskizunarekin.
|
|
Horrekin ez dut esan nahi heroiak direnik, baina bizitza hobe baten bila ari diren pertsona ausartak dira", nabarmendu du. Emakume horietako batzuen argazkiak jarriko ditu ikusgai Foru Ibilbideko aretoan, argazkilariak berak
|
sortutako
testu batez lagunduta; Garaialderen hausnarketa da testuaren abiapuntua.Migratzaileenganako sentsibilizazioa kezkatik edo hausnarketatik al datorkion galdetuta, Garaialdek dio bere lanek" bietatik" dutela: " Nire argazki lanetan, kezka, hausnarketa eta elkartasuna uztartzen dira, baita gertatzen ari denaren inguruko jakin mina eta hori gizarteratzeko nahia ere.
|