2003
|
|
Horrek NBEk
|
sortutako
nazioarteko ingurumen intituzioen ahulezia adieraztendigu. Garapen Jasangarrirako Kontseilua, XXI. Agendaren jarraikortasunerakotaldea, gobernu eta beste eragile instituzional eta sozial batzuen eztabaidak eta iritziak elkargurutzatzeko gunea izan da, baina ahalmen ejekutibo edo erabagarririkgabe.
|
2007
|
|
Oinarrizko arauak Inportatutako elikagaiak kontrolatzeko sistema eraginkorrik ez izateak zaildu egiten du, herrialde askotan, kaltegarriak ez diren produktuak eskuratzea. 1995az geroztik, Munduko Merkataritza Erakundeak (MME) bere gain hartzen du aipatu nazioarteko erakundeen bidez
|
sortutako
nazioarteko arauen eta bere arauen arteko lotura, Neurri Sanitario eta Fitosanitarioak Aplikatzeko Akordioan ezarriak. Erakunde horrek, Codexekin eta OIErekin batera, eginkizun erabakigarria du elikagaien kaltegabetasunari buruzko nazioarteko arauak egiteko.
|
2009
|
|
Hala nola Nurembergeko Auzitegiaren Estatutuen 6 c) artikuluan (1945), eta ondotik Yugoslavia ohiarentzat
|
sortutako
Nazioarteko Auzitegiaren estatutuen 5 artikuluan (1993).
|
|
Jadanik 1994an Rwandarentzat
|
sortutako
Nazioarteko Auzitegiaren estatutuen 3 artikuluan, etaondotik Nazioarteko Auzitegi Penalaren estatutuen 7 artikuluan, 1998an.
|
|
Ikerketak erakusten duenez, Mediterraneoaren ekialdeko eta hegoaldeko herrialdeek pentsatu dute denbora luzez munduko merkatuetatik elikatu behar zutela, nekazaritzak garatu beharrean. “Txostena garrantzitsua da, nekazaritza eta landa gaiak Mediterraneorako Batasunaren agenda politikoan nagusi izan daitezen laguntzea baitu helburu (43 herrialde biltzen dituen nazioarteko lankidetza programatik eta nazioarteko harremanen garapenetik
|
sortutako
nazioarteko erakundea) ”, azaldu zuen Herviuk. Ikerketak aukera ematen du “lanari ekiteko, guztion arteko bide honen kidetasuna gogoratzeko, Mediterraneoko etorkizun iraunkor bakarraren aldeko apustua egiteko, lurralde bizi, integratzaile eta ekitaterik ezaren aurrean erne dagoen lurralde batetik pasatzen baita”, adierazi zuen Ministerioko idazkariorde Santiago Menéndez de Luarcak.
|
2015
|
|
PKKk Turkian armak isildu dituen arren, bere kide askok bizia eman dute bere Rojavako anai arrebak eta Irakeko iparraldean dagoen Shengaleko yezidiak babestu nahian Estatu Islamiarrak eragindako sarraskitik, inguruko gobernuek eta nazioarteak bestaldera begiratzen zuten bitartean (PKKren aurka egiten ez zutenean?). Bizikidetzaren alde herri kurduak egin duen apustu hau onartu beharra dago. Europak eta Estatu Batuek
|
sortutako
Nazioarteko Erakunde Terroristen zerrendatik PKK atera beharra dago (jakin baitakigu dauden guztiak ez direla eta egon zirenak ere ez daudela bertan). Rojava garatzen ari den eredu politiko eta sozialak onartua izan behar du nazioartean.
|
2018
|
|
• Emakumeen mundu martxa: Kanadan
|
sortutako
nazioarteko ekimena da, emakumeen aurkako indarkeria eta pobrezia salatzeko. Euskal Herrian garrantzi berezia eman zaio emakume etorkinen egoerari eta aniztasunari.
|
|
1950 urteko ekainean, AEBen eta SESBren arteko enfrentamenduak
|
sortutako
nazioarteko giro berriak Korean izan zuen lehen antzezlana: Guda Hotzaren garaia zen.
|
2020
|
|
Eta areagotu egin ziren Errusia agertoki globalera itzultzearekin —NATOk, Errusiak bere intereserako ezinbestekotzat jotzen duen ekialdeko Europako segurtasun eremua arriskuan jarri ostean 5—, eta 2008ko krisi ekonomikoarekin eta Europar Batasunaren izate krisi sakonarekin. II. Mundu Gerra ostean
|
sortutako
nazioarteko arkitektura zaharkituak ez zuen egoera berriari erantzuteko balio. Horren adierazlea da Nazio Batuen Erakundean egungo krisi sakona eta erantzuteko gaitasun eza, munduko hainbat gatazken kudeaketan aditzera eman den bezala.
|
2021
|
|
Sistemak honela funtzionatuko luke: CIADIko arbitraje auzitegiak laudoa emango luke, eta erabaki hori helegiteko aukera, helburu hau berariaz betetzeko
|
sortutako
nazioarteko auzitegi egonkor bati egotziko genioke. Egia da inbertsio tratatu batzuek aukera ematen dietela estatu sinatzaileei erakunde horiek sortzeko, baina momentuz ez da horrelakorik gertatu.
|
2022
|
|
Lege proiektua 2007ko urrian onartu zen, botoen gehiengo estuarekin. Bere edukiekin bat ez zetozen alderdi antifrankisten artean ERC egon zen, lege honen edukiaren aurkako ezezko botoa arrazoitzerakoan, legea Nurenbergeko epaiketetatik
|
sortutako
nazioarteko arauekin kontrajartzen zela adieraziz. Memoriaren aldeko gizarte erakunde gehienok haren onarpena aukera galdutzat jo genuen, 78ko errregimenak eraikitako zigorgabetasun egoerarekin behin betiko hausteko.
|