2011
|
|
CMSren hobekuntzak, nolabait ere, Eitb.com ek hedabide tradizionalekikozeukan mendekotasunari, hau da, irratiak eta telebistak
|
sortutako
edukiak zabaltzekobigarren plataforma izateari erantzun dio. Mendekotasun horrek, ziurrenik, Eitb.comeko erredakzioaren eta gainerako erredakzioen arteko elkarlan dinamikak, irratiaren, telebistaren eta Interneten arteko nolabaiteko elkarrekikotasuna eta irratiko nahiztelebistako erredaktoreen kultura digitala bultzatu ditu.
|
|
Zeharkakotasunak pizten duen interesarenadibideetako bat, formari dagokionez behintzat, prime timeko Consumidores saioada (4.13 irudia), 2010eko urrian abiatutakoa, ETB2 telebista katearentzat eta RadioEuskadi irratiarentzat komuna dena. Taldeak zeharkako ekimen hau Interneteraere zabaldu nahi izan du, eta, horretarako, bi bertsioetan
|
sortutako
edukiak biltzendituen orrialdea sortu du webgunean22 Nick Dut Nik ere esperientzia interesgarriada, kanal eta hizkuntza bakoitzean bertsio bana duena, irratsaio propiorik izan ezarren, Radio Euskadiko Konekta 2.0 saioan parte hartzen duelako eta web orrialdepropioa duelako23.
|
|
Foroak emaitza onakizan ditu, eta egin behar den bidea erakusten du. EITBk
|
sortutako
eduki, formatueta saio oro parametro hauetara egokitzea eta bere web orria izatea da helburua, irratiko edota telebistako bertsio tradizionaletik bereizita dauden eta balio erantsiaduten edukiak lantzeko (WKAE2).
|
|
...i buruzkoak dira, eta multimedia aplikazio «adeitsu, kalitate handikoa, prestazio askokoa, aldakorra eta, eraginkortasunari zein automatizazioari dagokienez, oso aurreratua» garatzea komeni dela adierazten dute; orotarikoedukiak kontsultatzeko eta eskuratzeko, eduki horiek kanal guztietarako lantzekoeta egokitzeko, plataforma guztietan argitaratzeko, elkarreragina nabarmentzekoeta erabiltzaileek
|
sortutako
edukiak banatzeko tresna. Horretarako, EITBk sarekotelebista eta telebista kartara erabil ditzake.
|
|
Urte horietako irratikoeta telebistako web edukien arduradunaren arabera, edukiak Komunikazio Bulegoakkudeatzen zituen, kazetari gutxi batzuen lanari esker, eta Sistema eta Grafismo Sailen nahiz EITBko zenbait erredaktoreren laguntzaz7 (Bañales 2005: 253), garaihartan erredakzio digital handiak antolatzen hasi baziren ere, Eitb.com ek gainerakohedabideek
|
sortutako
edukiak baliatzea eta sailen arteko sinergiak biltzea erabakizuen, webgunera internautentzat interesgarrienak ziren edukiak eramateko asmoz.
|
|
Inguru horretan izan denarrakasta mediatikoak edukiak edonora eta edonola zabaltzeko ekimenak bultzatuditu komunikazio taldeetan. Zentzu horretan, Internet hedabide ezin hobea da, sareanirratiak eta telebistak
|
sortutako
edukiak nahiz webgunearenak batzeko aukera baitago.Jenkins en arabera (2004; 2006), baliabideak ahalik eta gehien aprobetxatzeko etakonbergentziaren filosofiari jarraiki, komunikazio korporazioak edukien fluxuak, nagusiki, informazio edukienak, bizkortzeko dinamikan sartu dira, eskura dituztenhedabide guztiak baliatuta; web edizioak orotariko ikus entzunezko baliabidezelikatu behar dituztenez, le... Horrenbestez, webguneak beste edozein hedabidek baino garbiago nabarmentzen ditu edukiakartikulatzeko praktikak (cross media informazioa, sustapen gurutzatua eta abar).
|
|
Aztertutako denboraldian, audientziaren partaidetza bide nagusien bidez garatuda: eduki eta zerbitzuak erabilita edo eskatuta (horietako asko konbentzionalak: webcama, trafikoa, burtsa, farmaziak...); audientziak
|
sortutako
edukiak eskainita (Kazetaritza Herritarra, argazkien bidalketa...); irratiaren eta erabiltzaileen artekoeta erabiltzaileen arteko elkarrizketa zuzenak ahalbidetuta, inkesten bidez, blogen5bidez, eta, azken aldian, nagusiki, sare sozialen bidez. Azkeneko bide hori EITBtaldearen joera gisa ezartzen ari da, eta plataforma interaktibo gisa, sarearenaprobetxamendu hobea lortzea du xede.... Beste tresna batzuk desagertu egin dira, esaterako, elkarrizketa digitalak eta txata; baina horrek ez du erabiltzaile kopuruamurriztu, eta erakundeak eta erabiltzaileek elkarri eragiten jarraitzen dute.
|
|
Hiru bide nagusiren bidez ezartzen dira: edukieta zerbitzuen erabilera edo eskaintzaren bidez; audientziak
|
sortutako
eduki berrienekarpenaren bidez; eta taldearen eta audientziaren arteko eta audientzien artekozuzeneko elkarrizketaren bidez.
|
2015
|
|
2009an izan zen itzalaldianalogikoa Hego Euskal Herrian, eta Lurreko Telebista Digitalaren etorrerarekin, telebista kateeskaintza hedatu zen. Horrez gain, banda zabalari esker ohiko telebistako edukiak internetera zabalduziren, eta berez telebistarako
|
sortutako
edukiak beste euskarri batzuetan kontsumitzeko aukera ekarrizuten aldaketek. Are gehiago, banda zabalak ahalbidetu du sarerako propio ekoiztutako hedatzea, besteak beste, Youtube bezalako plataforma arrakastatsuen bitartez (Burgesseta Green, 2009; Niqui, 2012).
|
|
26 eta hur.). Prosumitzaileek
|
sortutako
eduki informatiboei dagokienez, azken hamarkadan asko hitz egin da 2.0 kazetaritzaz. Ikuspegi horretatik, sare eta teknologia digitalen konbinazio indartsu bati esker, erabiltzaileek kontakizun informatibo berriak sor ditzakete edo beste batzuek sortutako informazioa hedatu edota kontrolatu.
|
|
Transmedia produktuak behetik loratzen den media kulturen muinean dira, eta instituzioen kontrolik gabeko praktika bernakuluak sustatzen dituzte: norbanakoen jardun mediatikoan eta tokian tokiko jakintza eta sormenetik
|
sortutako
edukiak txertatzen dituzte beren media produktuetan. Facebook, Twitter, Youtube bezalako erabilera nitxoetatik datozkien ahozko zein idatzizko testuetan, lehentasunezko lekua izan ohi dute tokian tokiko hizkera bernakuluek, informalek, ez kodifikatuek eta «ez estandar» gisa sailkatuta diren horiek (Androutsoupoulos, 2010).
|
|
Pratten ek (2011) transmedia proiektu batean antzematen dituen estrategia motak baliatu ditu Gazteak aurrera eramandako Lokaleroak, Destination EH, Parody proiektuetan, baita Youtuberrak proiektuan ere. Proiektu horiek guztiak prosumitzaileek(, prosumer?)
|
sortutako
edukietan oinarritzen dira ehuneko handi batean (ikus 7.2.2).
|
|
Ikuspuntu ezberdin eta pertsonala: mugimenduak
|
sortutako
edukiak argitaratzeaz gain, mobilizazioko partaide fisikoek eta birtualek ere edukiak sortzea eta argitaratzea lortzen du, horrela, diskurtso koherente eta askotarikoa osatzea.
|
|
Herritarrek
|
sortutako
edukiak: User Generated Content direlakoek indar handia dute Gure Esku Dago mugimenduan.
|
2019
|
|
Publizitatea eta marketina: Moduluaren amaiera aldera, ikasle taldeek
|
sortutako
eduki edo formatu berria ezagutzera emateko plan bat diseinatu behar dute.Horretarako, ikus entzunezkoen sozializazioan adituak diren hizlarien eskutik formazioajasotzen dute proiekzioaren promozioa eta zabalkundea egiteko eredu desberdinei buruz.
|
|
Dena den, komunitateak herritarrengana iristeko sortzen dira, erabiltzaileek ikusi irakurri entzunklikatu iruzkindu datsegit egiteko. Horretarako, iristea da lehenengo urratsa, argitaratzen den horinorbaitek nonbait ikustea, horixe «inpresioa»; bada, 2018an, orotara, 64.936.000 inpresio pilatuzituzten euskarazko komunikabideek
|
sortutako
edukiek:
|