2008
|
|
Arestian ikusi bezala, Bourdieu ren ustez, pertsona izenek ez dute erreferentziarik, aitzitik, ustezko erreferentzia baten? (nor) beratasuna?
|
sortu
nahi dugu haiek erabiliz, hartara izugarrizko abstrakzio bat dugu bide: esentzia iraunkor eta egonkor bat irudikatzeko, aldaketa guztiak baztertu behar ditugu.
|
2009
|
|
Baina zer euskal batasunaz ari da Bilbao? Badakigu Bilbaok defendatutako ideia Euskaria Español eta liberal bat dela, zer ikusi ote du orduan, beste euskal etxea
|
sortu
nahi duten pertsonen ideologian. Eta azkenik, zer dira euskaldunak harentzat? 26
|
|
euskaldunak zeintzuk diren definitu behar zuten unean desadostasuna iritsiko zen. Batzuk Hegoaldeko euskal herritarrez soilik osatutako euskal etxe baten alde agertu ziren, beste batzuek, ordea, euskal etxe horretan euskal herritar guztiak bateratuko zituen gune bat
|
sortu
nahi zuten. Ondorioa da azkeneko horiek beren kabuz beste euskal etxe bat sortzeko erabakia hartu zutela.
|
2011
|
|
1 Frankismo betean ondo kostatako Euskaltzaindiaren berpizte apala arriskuan jar zezakeen Zaitegik. Euzko Gogoa Espainian argitaratzeko baimenik ez zioten eman, nahiz agintari zibil eta espiritualekin lortzen saiatu zen; aberrian ez ezik erbestean zeuden euskal idazleekin
|
sortu
nahi zuen Euskal Idazleen Elkartasuna, eta haren agerkari ofiziala Euzko Gogoa izatea nahi zuen
|
|
Euskararen kasuan begi bistakoa da hori. Halakoetan izena hautatzen duenak
|
sortu
nahi duen efektua edo inpresioa, edota izena hautatzeko orduan oharkabean eragin dioten «programa soziokulturalak» aztertu genituzke. «Programa soziokultural» horietan sartu behar ditugu kodeak eta kodeak aktibatzeko irizpideak, bai eta halaber izenak hautatzeari, asmatzeari edota erabiltzeari eragiten dieten «indar soziokulturalak».
|
2013
|
|
Zaratustra mamuari esker, Nietzsche-k sortu eta birsortu dezake bere errealitatea, mamua Nietzsche-ren eta
|
sortu
nahi duen errealitatearen arteko zubia baita, hutsunea bete behar duena. Zaratustra-ri esker, Nietzsche iragana, oraina eta geroa da, mamua ez baita bakarrik Nietzsche-ren eta errealitatearen arteko zubia, denbora haria ere badelako.
|
2014
|
|
Naziotasunaren arraza ikuspegia gainditu gabe, mugimendua immigranteei irekitzeko lehen urrats teorikotzat har daitezke jarrera horiek. Horrekin batera, euskal nazionalismo berri bat
|
sortu
nahi zuen ildoa dugu, batez ere Eusko Abertzale Ekintzaren inguruan. EAEk naziotasunaren ikuspegi berriaren zirriborroa egin zuen, eta nazioaren definizioan arraza maila sinbolikora mugatu zuen, etorkinak bere mugimendura espresuki deitzearekin batera.
|
2019
|
|
Kolektibo horren barruko esperimentaziozko ahots behinenak zioenez, beraz, garaiko gizartearen beharrei erantzungo zien zerbait berria
|
sortu
nahi zuten, baina tradizioan inspiratutakoa. Ibilbide laburra izan bazuen ere, nekez esan dezakegu Ez Dok Amairuren ekarpena oparoa izan ez zenik; abangoardiaren ikuspegitik Baga Biga Higasentikaria da azpimarragarriena.
|