Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2014
‎Onespen hau funtsezkoa da euskararen eremuan sortu nahi duen edozeinentzat zeren iraganezkoek hiatusa edo kontradikzioa sor ditzakete oraingoarekin, berriarekin eta ulertzen ez den distantzia agerian utz lezake proposamen artistikoak.
2015
‎Kanpamenduetan bidaidetza, formazio eta aholkularitza lan zehatzik ez zaigu iradoki. Guk egin dezakeguna da ikastola edo eskolaren bati proposatu ea kanpamendu bateko eskolarekin ‘haurridetza’ lotura sortu nahi duen, laguntza puntuala, materiala, esperientzia trukeak eta bisitak antolatzeko, motibaziorik balego. Horrenbeste egin genukeela iruditzen zait.
‎Eskola esperimental bat sortu nahi dute, Luucx Lecxkwe ren ildotik, nasa hizkuntzan eta kosmobisioan oinarrituta. Eta komunitateko guraso asko kontra dituzte.
‎Haur eskola sortu nahi dute," bizi hazia" moduko zerbait deituko dutena. Hizkuntzaren transmisioa huts egiten ari da familietan, eta gainera senar emazte askok lan egin behar dute soroan.
2017
‎Nerabe eta gazteek ezin dute berez eta bat batean ikasi gizakiak milurteetan zehar sortu eta egindakoa; eduki horiek eskaini behar zaizkie nahitaez eta, horrenbestez, oinarri akademikoa, ezagutzen transmisioa, ezinbestekoa bilakatzen da betiko memorizazio antzuan eta errepikapenean erori barik, bestelako bide hobetatik baizik. Modu bertsuan egin luke etorkizuneko eskola berria sortu nahi duenak, beraz: iraganari begiratu, ikertu eta altxorrak gureganatu.
‎Guk gaineratuko genuke, bestetik, Magisteritzan zein irakasleak prestatzeko masterran ere gauzak errotik aldatu liratekeela (ez sartzeko nota igotze hutsa). Artistak sortu nahi baditugu, artisten laguntzarekin baino ezin da izan. Orain, artistak bestelako artistek prestatu behar badituzte, soberan dago esatea irakasleak prestatzeko modua ere aldatu edo egokitu litzatekeela, egun irakasleak apaizak bezala prestatzen jarraitzen baita, logika hipermodernoari fidela izanik, ordea.
2019
‎Ez dugu alfer joko hori jokatu nahi. Joko berri bat sortu nahi dugu: estatutik at, eraiki.
2022
‎" Kreolite" kontzeptua Frantziako zenbait zirkulu alternatibotan indarra hartzen ari zela. Kulturen fusioaren, integrazioaren eta mixturaren errealitatea erdian jarri, aitortu eta balioestetik abiatzen zela, gauzak beste modu batera ikustea zekarrela, ideia korronte horrek eragina zuela Iparraldean, eta kontzeptu horrekiko elkarrizketa sortu nahi zutela, euskararen taupada pentsatzen ari ginen eragileon aldetik.
2023
‎Fernando Faltsañorekin tratua itxi eta Antilletara itzuli zeneko, Garai hasi zen bakarrik hegan egiten, aitapontekorik gabe geratu baitzen. Aitaren urratsei jarraituz, 1515ean Diego Koloni gortera deitu zioten kontuak argitze aldera, Gaztelatik urrun erreinu independente bat sortu nahi zuelako zurrumurrua zabaldu baitzen. Hartan, dirutza baten jabe izanda, Garai gureari ez zitzaion, bada, bururatu konkista bidaiak antolatzea zela inbertsiorik onena?
‎Gulak eta logaleak eta luma alfertuak desagerrarazi zuten bertutea mundutik, eta holaxe ohiturak aise menderaturik galdu zuen bere bide ona gure naturak; hain du galdua indarra zein nahi argi onberak zeinaren bidez eratzen den bizitza zerutik non uzten gaituen denok aho zabal zabalik Elikonatik ibai bat sortu nahi lukeenak.
‎1831tik 1832ra bitartean, Giacomo Leopardik, bere adiskide maite Antonio Ranierirekin batera, astekari bat sortu nahi zuen (Lo Spettatore Fiorentino), alferrikakoa izan nahi zuen astekari bat. Atarikoa n, hain zuzen ere, honela dio autoreak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia