2000
|
|
Lurraldetasuna kontzeptu politiko estrategiko argia da. Lurraldea
|
sortu
egiten da, borondate politikoaren, kulturalaren eta ekonomikoaren adierazle argia izan dadin.Lurraldea, beraz, ez da lurra besterik gabe; lur eremua izateaz gain, giza borondateaere bada lurraldea. Giza borondateak sortzen eta finkatzen, besteen artean, medioekaparteko zeregina izan ohi dute.
|
2002
|
|
Pentsamendua eta berba ez daude genetikoki uztarturik, bien arteko uztardura
|
sortu
egiten da, hazi egiten da eta aldatu egiten da pentsamenduaren eta hizkuntzaren beraren garapenaren gurpilean. Ez dago inor pentsamenduak eta berbak loturarik ez dutela esan dezakeenik.
|
2005
|
|
Historia ez bezala, bizirik dauden egintzen multzoa da Tradizioa(.), atzokoegintzak baina gaurdaino iritsi direnak. Zerbait bizia denez,(.)
|
sortu
egiten da (ezbaita betikoa), garatzen (hau da, aldatzen) eta hiltzen (giza sorkuntza delako. Gizaden guztia dago ezinbestean galtzera kondenatua).
|
2006
|
|
Beste aukera bat da pentsatzea zuzenbideak ez duela soilik ingurunea deskribatzen, baizik eta berau
|
sortu
egiten duela. Baina horrek, sortzea?
|
|
Aspaldi esana dut, benetan euskal den unibertsitate batek ikerketa mailako aitorpena egin liekeela alorrean alorreko euskarazko eskuliburuei. Publizitate mundua erdarazko mundua da; euskaraz ez dago mundu hori deskribatzerik, euskaraz
|
sortu
egin behar da mundu hori, eta ez dago munduak sortzea bezalako ikerketarik. Tamalez, ordea, lantegi gaitz horretara animatzen den irakasle arduratsuak apenas espero dezakeen beste ordainik, bere kontzientziak emango dionaz gain.
|
2007
|
|
Lehenago, gizarte modernoetan, ni ak? zelan
|
sortu
egin diren azalduta, euskal nortasunaren sorrera politikodiskurtsiboa eta eraikuntza soziala ulertzeko asmoz. Ulertu, betiere, Modernitatearen identitate esparruaren baitan; izan ere, esparru horretako kasu bat baino ez da.Azken atalean, postmodernizazioaren erronketara itzuliko naiz, kulturaz esandudan asko identitatean zuzen zuzenki aplikatu behar baita.
|
|
Hizkuntza, barneko errealitate haren (pentsamendua) kanpoko ontzi baten gisara begiesten da, pentsamenduaren forma kanpotiko bat, filosofian Logikak estudiatzen duena?, berak balio ezagutzaile edo ezagutza eratzailerik eduki gabe. ...rren tradizio filosofiko honen alboan eta aurka, Ernazimentuan indar handia Erretorikak hartu dizu47 Lorenzo Valla k (Disputationes dialecticae), hastandu ordura arte filosofian kontzeptu tradizionala hizkuntzarena, pentsamenduen errepresentaziorako eta komunikaziorako abes soilarena bezala, eta ikuspegi berri batekin ordeztu du, horren arabera hizkuntzak arimako afekzioak ez agerian ipini, baizik
|
sortu
egiten baititu, gauzak ez errepresentatu, berak eratu baizik. Hizkuntzatik landa edo hizkuntzatik menpegabe ez dago pentsamendurik; ez errealitaterik, hizkuntzaren aurretik edo lehenago.
|
|
Inpresio edo (erre) presentazio berez iheskor bat geldiarazi, segmentatu eta errepresentatu dugunean, zeozelan atera egin dugu denboratik eta atera egin dugu «subjektutik» ere, hots, beregain bihurtu dugu, objektibo. Horrela mundu material inpresioen igorlearen eta gizaki (erre) presentazio iheskorren hartzailearen artean, bien arteko mundu berezi bat sortzen dugu airean(
|
sortu
egin dugu!), errepresentazioena, objektu «pentsatuena» edo pentsamendu zatikatuarena objektutan, munduaren pentsamendua edo ispilua (gizatiarra). «Pentsamendu 1»eko zati (kontzeptu) horiek orain, lehen ere sentsuen ekarpenari zor zirenak, «pentsamendu 2»ak elkartu edo banatu egiten ditu, erlazioetan jarri eta ordenatu (nahiz ontologiaren maneran:
|
2009
|
|
Bestaldetik, azken hamarkada hauetako erakunde publikoek «egonkortzaile automatikoak» sortu zituzten. Hauengatik, ekonomiaren atzeraldien ondorioz, berez, defizit publikoa
|
sortu
egiten da.
|
|
Baina Tier1 mailako bideratzaileetan, ehun milaka bide gordetzen dira tauletan, datagramen bideratzea motelduz eta kongestioak sortuz. Internet zeharreko datagramen bideratzea arintzeko trukaguneak
|
sortu
egin dira, hau da, topologiako beheko mailetako sareen (Tier2 eta ISPak) arteko zirkuitulabur topologikoak.
|
2010
|
|
lehengaiak, kualifikaziorik gabeko lana, etab. zalantzan jarri dira azken hamarkada hauetan. Porter en ustez, faktorerik funtsezkoenak
|
sortu
egiten dira, ez dira «oinordetzan hartzen». Batez ere, lan kualifikatua, kapitala eta azpiegiturak.
|
2012
|
|
Lehen Munduak inposaturiko espezializaziotik urrundu ondoren, aniztasun ekonomiko eta produktiboan aurkitzen du oinarria. Sumak ikuspegian ekonomiak sorkuntza eta birsorkuntza prozesuetan zentratuz biziak sortu eta
|
sortu
egin dezan baldintzak eraikitzeko mandatua hartuko du. Natura zein gizakion beharretara makurturiko ekonomia izango da helburua.
|
2015
|
|
Gai honetan, Fisiokrazia (XVIII. m.) hartuko dugu azterketaren abiapuntutzat pentsaera ekonomikoaren lehen eskola kontsideratzen den heinean, nahiz eta ofizialki Ekonomia zientzia gisa Eskola Klasikoan (XVIII. XIX. m.) kokatzen den Adam Smith haren aitaren eskutik
|
sortu
egin zen. Ostean, Eskola Neoklasikoa agertu zen XIX. mendearen bukaera aldera, eta iraunkortasunaren auzian eskola horren oinarriek balio izan dute XX. mendean zehar garatu ziren Ingurumen ekonomiaren (IE) eta Baliabide Naturalen Ekonomiaren (BNE) gailentzerako.
|