Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2007
‎Auzitegiaren arabera Lege Organikoaren Proiektu hori konstituzioaren aurkakoa zen, ez zigorrik gabe utzitako kasuak konstituzioaren aurkakoak zirelako, baizik eta Auzitegiaren ustez lege testuak EKren 15 artikuluaren konstituzio betekizunak betetzen ez zituelako. Horrez gain, legegileari zigorra kentzea Konstituzioaren arabera onargarria izateko zer berme sartu behar zituen adierazi zizkion, eta horren eraginez, Auzitegiaren erdia ez zen epaiarekin ados egon. Izatez, doktrinaren atal batek epai hori «epai interpretatzaile» gisa baino «epai sortzaile» gisa kalifikatu zuen, eta Auzitegia «legegilekide» edo «legegile positibo» bihurtu zela adierazi zuen, Kelsenek Konstituzio Auzitegiak definitzeko formulatu zuen «legegile negatiboaren» izaera modu zabalean gaindituz.
‎Segurtasun juridikoaren printzipioaren barruan beste printzipio orokor batzuk ere sartu behar ditugu, besteak beste, botere publikoen egintzen legitimazio presuntzioa, sistemaren funtzionamendurako oinarrizkoa dena (maiatzaren 23ko 66/ 1985 KAE), eta egintza juridikoen kontserbazio printzipioa. Azken horren arabera, egintza juridikoei eutsi egin behar zaie horien akatsak direla-eta antolamendu juridikoarekin bateraezinak ez baldin badira.
‎aldatzen zuen Lege Organikoaren Proiektuaren aurkako konstituzio aurkakotasun errekurtsoa. Auzitegiaren arabera, Lege Organikoaren Proiektua konstituzioaren aurkakoa zen, ez zigorrik gabe utzitako kasuak konstituzioaren aurkakoak zirelako, baizik eta lege testuak EKren 15 artikuluko konstituzio betekizunak betetzen ez zituelako, eta, beraz, legegileari manuetan sartu behar zituen bermeak adierazi zizkion; hori zela-eta, Auzitegiaren erdia ez zen ados egon epaitzarekin. Horren eraginez, legegileak uztailaren 5eko 9/ 1985 LO onetsi behar izan zuen, Zigor Kodearen 417 bis artikulua eraldatzekoa, eta horretan berme horiek guztiak sartu ziren (hori osatzeko, egiaztatuko osasun zentroei eta haurdunaldia borondatez etetea legez burutzeko aginduzko irizpenei buruzko administrazio arauketa egin zen).
‎Eredu ekonomikoari dagokionez, Konstituzioak merkatu ekonomiari dagozkion oinarrizko printzipioak jaso behar zituen (enpresa askatasuna, jabetza pribatua, etab.), baina izaera sozialagoa zuten osagai batzuk ere sartu behar zituen (herrialdearen aberastasuna interes orokorraren mende jartzea, ekimen publikoa jarduera ekonomikoan, enpresan parte hartzea, langileek ekoizpen bideen jabetzan sarbidea izatea, Estatuak jarduera ekonomikoa planifikatzea, etab.).
2008
‎1 Sozietateak baloreak jaulki dituenean eta balore horien kotizazioa onartu denean Europar Batasuneko edozein estatukidetako merkatu arautuan, sozietate horrek korporazio gobernuaren txostena sartu behar du kudeaketa txostenean, atal bereizi batean.
‎atxikitzea, aitortzea eta atxikipena Ogasunean sartzea. Atxikipen edo konturako sarrerarekin, alabaina, zergaduna ez da tributu harremanetatik aldentzen; azken horren eta Administrazioaren arteko loturak aurrera dirau, zergadunak autolikidazioa egin eta, hala denean, tributu betebeharrari dagokion kopurua sartu behar duelako. Hartara, zergadunarekiko harremanak ezabatu eta ordeztu beharrean, atxikipen eta konturako sarreren kasuan, zergadunarekiko harremanek indarrean diraute eta, horiez gain, beste harreman batzuk sortzen dira ordaintzailearekin.
‎Lehenengo eta behin, jasanarazpen kasuetan, tributua zerga egitatea gauzatzen delako sortzen da, hau da, ez dago berezitasunik tributu betebehar nagusian. Horren ondorioz, zerga egitatea gauzatzen duen subjektu pasiboak tributu betebeharra asetu behar du; orobat, subjektu horrek prestazio ekonomikoa eta diruzko gainerako betebeharrak Herri Ogasunean sartu behar ditu (baita diruzkoak ez direnak ere). Jasanarazlea da, hain zuzen, kargapeko eragiketak burutu dituena.
‎Bestalde ere, zatikako ordainketa da enpresarioek eta profesionalek duten eginbeharra, errenten gaineko zergetan. Zergaldian zehar, enpresario zein profesionalek euren jardueratik lortutako etekinen zati bat aldizka sartu behar dute Herri Ogasunean. Ordainketa horiek tributuaren likidazio osoaren kontura egiten dira.
‎Dena den, kontzeptu hori zabaldu behar da, betebeharra ordaintzeaz bestelako harremanak ekar ditzakeelako tributuak, edota beste prozedura batzuen bidez gauzatu daitekeelako tributu hori; izan ere, batzuetan, halako harreman edo prozeduren alde pasiboan, ez dago tributuaren zorduna. Horren guztiaren ondorioz, subjektu aktiboaren kontzeptuan sartu behar ditugu kasu batzuk, kasuon eraentza juridikoa betebeharren alorretik kanpo gelditzen bada ere.
‎Orduz geroztik, tributuen kudeaketa modua autolikidazioaren sistema izan da. Sistema horren arioa, betebeharpekoak tributua zenbatzeko egitate garrantzitsuak aitortzean, tributuaren zenbatekoa kalkulatu behar du; horretarako, legeak ezarritako zenbatze osagaiak aplikatu behar ditu eta, azkenean, zenbateko hori Ogasunean sartu behar du. Horrenbestez, TLOren ohiko eskema hankaz gora jarri da, honako aldaketok sartu baitira:
2009
‎3 Urteko kontu bateratuak egiteko betebeharra duen sozietateak taldeko sozietate guztiak sartu behar ditu kontu horietan, artikulu honen 1 paragrafoan ezarritakoaren arabera; halaber, sozietate horien mendeko enpresak ere sartu ditu, horien forma juridikoa eta egoitza kontuan hartu gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia