Emaitzak: 6
2011 | ||
Halakoetan izena hautatzen duenak sortu nahi duen efektua edo inpresioa, edota izena hautatzeko orduan oharkabean eragin dioten «programa soziokulturalak» aztertu genituzke. «Programa soziokultural» horietan | sartu behar ditugu kodeak eta kodeak aktibatzeko irizpideak, bai eta halaber izenak hautatzeari, asmatzeari edota erabiltzeari eragiten dieten «indar soziokulturalak». Gure ikerketa honetan mezu igorleak eta mezu hartzaileak (izendatzaileak eta publikoak) kode berbera maneiatzen duten ala ez ebatzi behar izan dugu. | |
Telebista kateen arteko lehiaren harira, ahots kritikoak altxatu dira Euskal Telebistak bizi zuen egoerari buruz. Olasagastik (2004) kritikatu egiten du ETBk Madrilgo kate nagusien eredua kopiatzea, eta zalantzan jartzen du zergatik | sartu behar duen audientzien lehian. Muñozen iritziz (2004), ETB1 audientzien menpe beti arazo izatera kondenatzen du euskarazko katea. | |
2013 | ||
Bikoizlearen lanaren muina dramatizazioa da; jatorrizko pertsonaiaren larruan | sartu behar du, gidoian idatzita dituen hitzekin eta ikusten ari den irudiekin, bere «antzezpena» jatorrizkoaren ahalik eta antzekoena izatera irits dadin. Horrela, bikoizleak ikuslea «engainatu» egiten du, eta pertsonaiak euskaraz diharduen ilusioa sorrarazten dio. | |
2014 | ||
Hasierako ezjakintasunak eraginda, ingurumen irizpideak barneratu zituzten kontratu publikoen aurkako helegiteak jarri ziren eta Europako Erkidegoko Justizia Auzitegiak (EEJA) erabaki behar izan zuen estatu mailako Herri Administrazioek ingurumen irizpideak nola | sartu behar zituzten erosketa eta kontratazio publikoetako deialdietan Europar Batasuneko Zuzenbidea urratu gabe. Zentzu horretan, aipagarriak dira EEJAren ondorengo bi epaiak: | |
2017 | ||
Orain arte euskarazko hedabideen azterketa egin dugu hainbat aldagairen arabera. Beste kontzeptu bat | sartu behar dugu orain, hedabide horien pisu erlatiboa gure hizkuntza komunitatean. | |
2021 | ||
Denek [lehen haurtzaroko hezkuntza programek] | sartu behar lukete, modu batera edo bertzera, zentzumenen garapena, jolasaren eta aurkikuntzaren garrantzia, komunikaziozko eta estetikoak diren gertakarien esperientzia, dimentsio afektiboaren zainketa, eta baita haur bakoitzaren ezaugarri kultural, linguistiko eta pertsonalak bultzatzea ere (2009: 8, itzulpena gurea da). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
sartu | 6 (0,04) |
Lehen forma
sartu | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Uztaro | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
sartu behar | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
sartu behar ukan | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |