Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎Adin bereko lehengusu lehengusinen artekoharremanei dagokienez, honelako eragina izan dezakete: alde batetik, adin estatusberekoak izanik, haurrek beraiek bezalakoak diren pertsonen ikuspegiak balioestenikasi eta hainbat gizarte gaitasun gara ditzakete. Gainera, adin bereko lehengusulehengusinak ez dira zaharragoak bezain kritikoak, eta ez dute horiek bezainbestezuzentzen.
‎Adin bereko lehengusu lehengusinekiko harremanetan gertatzen den gisa, adin bereko haurrak adin estatus berekoak dira, eta horri esker haurrek beraiekbezalakoak diren pertsonen ikuspegiak balioesten ikasi eta hainbat gizarte gaitasungara ditzakete. Gainera, ez dira pertsona nagusiak zein lehengusu lehengusinak etaberdinkide zaharragoak bezain kritikoak eta ez dute horiek bezainbeste agintzen.Hala, haurrek rol, ideia zein jokabide berriak garatzeko askatasun handiagoa izatendute, eta, horri esker, norberaren, beste pertsonen zein rolen inguruko ezagutzaugari gara ditzakete (Shaffer, 2002).
‎espalazio bidezko neutroi iturriaren alde egiten den apustua, hain zuzen ere. Egia esan, ez dut makroazpiegitura zientifiko horren beharrik ikusten, ez behintzat, zientzia sistema indartu eta oinarri sendoak izan arte, azpiegituren zein pertsonen ikuspegitik. Ez naiz luzatuko hemen hori esateko ditudan arrazoietan, luze eta sakon azaldu bainituen duela hilabete batzuk (ikus" Que polftica cientffica?", Hika 173, 2006ko urria), eta interesa duen irakurlea hara jo beza gonbidatzen dut.
2009
‎Hiru helburu nagusi nituen. Lehen helburua zen Euskaltzaindia eraberritzea, pertsonen ikuspegitik. Bigarren helburua zen euskararen ikerkuntzan eta euskararen instituzionalizazioan sakontzea, hau da, Euskaltzaindiak hasiera hasieratik dituen bi sailetan, Iker eta Jagon sailetan, sakontzea.
2010
‎Nazioarteko Diru Funtsaren printzipioetako bat izan da, betidanik," zer axola pertsonak gaizki ibiltzea, ekonomia ondo badoa"... ergelkeria handia da hori pertsonen ikuspegitik, eta ganoragabekeria da, halaber, ekonomiaren ikuspegitik. Aurpegirik eta begirik jarri ezean, garapen ekonomikoa herritar guztiengana iritsi ezean, oso zaila da herritarrak garapen ekonomikoaren onuraz konbentzitzea.
2011
‎" edo" pentsatu beharrean" eta" pentsatzen badugu, denek dute arrazoia. egun, hizkuntza fenomeno psikologiko, soziologiko, sozial eta kontzeptual bat da. Jada ez dago kontraesanik. hizkuntzek aldi bereko hiru dimentsio horiek dituzte. horrek, noski, aldaketa epistemologiko handia dakar. horiek horrela, hizkuntza ekologiaren teorizazioak bat etorri behar du ikuspegi horrekin. helburuak ezartzean, kontuan hartu behar ditugu pertsonen ikuspegiak eta arrazoibide nagusiak. Baina, nola konbentzituko ditugu gizabanakoak?
2012
‎Kasu horretan, osasun langile gisa, lankidetzat azaldu beharra dago, programak xede dituen pertsonen ikuspegiak ezagutu, bezeroaren autoestimua areagotu, haien alde positiboak indartu, komunitatearen barruan lanaren xede diren taldeek zein leku hartzen duten jakin eta hori baliatu, modu objektiboan har daitezkeen datuak eskaini, jardunak dagoeneko ebatzitako beste arazo batzuekin lotu eta alderatu, eta taldekideen artean segurtasun psikologikoa sortu.
‎Besteak beste, bizitzaren zentzuarekin, eta xedeen eta helburuen eginkizunarekin lotutako alderdiak sartzen dira. Azkenean, pertsonen ikuspegi positiboa dute.
‎– Izaki biopsikosozial gisa pertsonen ikuspegi orokorra garatzea. –
‎Erakusketak hogeita sei panel edo taula handi erakusten dizkio bertaratuko den ikusleari, erdiak gizonezkoei dedikatuak eta beste hainbeste emakumezkoei. Punta puntako pertsonen ikuspegiak, historian zehar oso ezagunak izandakoak, hasi zazpiehun bat urte Kristo aurretik eta amaitzen delarik egun bizirik dauden zenbaitzuekin. Historian atzera eginez bi mila eta bostehun urte baino lehenago aurkituko baitugu lehen erreferentzia historikoa, Safo deitu zen emakume batekin.
2015
‎Abdullah, Antony, 2012; Fierbaugh, 2012; Men, 2012; Seven, 2012; Welch, 2012; Ahmed, 2011; Takenouchi, 2011; Armstrong, 2010; Hayase, 2009; Grande, 2008; Thompson, 2000), estatuan, ostera, egoera aldatu egiten da. Bertan bideratutako barne komunikazioareninguruan ikerketa ugari kokatzen dira komunikazio korporatiboaren baitan, bideratuak daudekomunikazio arduradunen ikuspegitik figura hori existitu ezean, alabaina, komunikazioarenikuspegi globala duten pertsonen ikuspegitik, edozein izanik kargua eta ematen dituzte datuorokorrak lagin zabal bati lotuak. Guzti honen testigu da ondorengo doktorego tesi bilduma:
2017
‎24 urterekin, Madrilgo SOS Arrazakeria elkarteak inoiz izan duen presidente gazteena da. 80ko hamarkadan Gambiatik Aragoira migratu zuten bere gurasoek, Huescan jaio zen bera eta Madrilen bizi da egun. Eldiario.es en dabil kazetari eta egunkariko aurkezpen orrian dioenez," berdin dio zein gai jorratzen duzun, pertsonen ikuspegia da inportanteena, gero dator gainerako guztia".
‎Haurrak pertsona helduen logikarekin pentsatzen du gertaera zehatzen inguruan: objektuak sailkatu ditzake, ordenan jarri, kenketa batuketaren aurkakoa dela ulertzen du eta abar.Beste pertsonen ikuspegia uler dezake eta bere ekintzen ondorioei buruz hausnartzeko gai da.
2018
‎Barnerako lehen begiradan suma nezakeen jendearen iritziak ez zidala horrenbeste axola, horregatik jarraitu nuela bertsotan, saio bakoitza ondo pasatzeko eta ahalduntzeko aukeratzat jota. Izan ere, gaiek beste pertsonen ikuspegi, egoera eta arazoak 3 minutuz bizitzeko parada ematen zidaten, gogoetarakoa. Eta, era berean, mikrofonoaren boterea baliatuta, mundu ikuskera zirikatzaile eta eraldatzaile bat azaleratzekoa.
2022
‎Bigarren helburua antolatu gabeko biktimei ahotsa ematea zen, biktima guztiak ezin baitira modu homogeneoan tratatu. Izan ere, kolektibo horiek osatzen dituzten pertsonen ikuspegi eta iritzien aniztasuna onartzea ezinbestekoa da, helburu alderdikoietarako erabili gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia