Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2009
‎" Interaktibotasuna" esaten da gaur egun, informazio teknologiari loturik. Guk, teknologia barik, pertsonen arteko interakzioa azpimarratu gura dugu.
2010
‎" Ikas-irakas prozesua", egiaz," hizkuntz komunikazioan oinarritzen da" nagusiki99, eta, beraz," komunikazio didaktikoak" badu aztertu beharreko" alde linguistiko-funtzional" bat: ...utorea—," estrukturalismoa" edota" generatibismoa" baino interesgarriagoa da hor" linguistika funtzionalaren posizioa", horrek" situazio didaktikoan izaten den ahozko komunikazioa aztertzeko oinarri emankorra aurkezten baitu" 100 Kontua da, bestela esanda, irakaskuntzaren hizkuntza ezin daitekeela modu formal, hotz eta hutsean behatu, hain zuzen, bertan pertsonen arteko interakzio partikular eta dinamikoa dagoelako, zein egiaz beti testuinguru edo situazio jakin batean gauzatzen den. Zentzu horretan, bada, interesgarriak dira oso Halliday eta Jakobson bezalako autoreen ekarpenak, ze horiek —funtzio intralinguistikotan geratu gabe—" ekintza komunikatiboaren funtzio estralinguistikoak" ere kontsideratzen dituzte101 Funtzio horiek dira, hain zuzen, situazio jakin batean gertatzen den ekintza komunikatiboari berari dagozkion berezko funtzioak.
2014
‎Facebook bezalako sare sozial orokorrak plataforma bertikalen edo gaikako plataformen belaunaldi berri bati uzten hasi dira, erabiltzaileen interesen arabera. Aplikazio mugikorretan oinarritzen dira, eta pertsonen arteko interakzio-modu desberdinak aztertzen dituzte. Gizarte-harremanetarako eta komunikazio digitalerako gune berriak eratzen dituzte.
‎Horrela, esan genezake lanaren giza alderdia jaso eta ahalbidetuko duten bulego-konfigurazioak halabeharrezkoak direla, elkarlanak ezinbestean bulego mota ezberdinak ekartzen baititu, erronka berriekin batera: elkarlan erradikalagoa sustatuko duen espazioaren konfigurazio eta artefaktuak, informazioa, jakintza eta lana agerian utzi eta modu gardenean erakusten dituzten espazioak, sorkuntza ahalbidetu eta pertsonen arteko interakzioa sustatzen duten tokiak, etab. Pertsonen ezagutzan eta ahalmen sortzailean oinarritutako jarduera ekonomiko hazgarrian, ezagutza hori bultzatu eta indartzeko beharra agerikoa da. Zentzu horretan, Ikujiro Nonaka eta Hirotaka Takeuchi-k (1995) idatzitako The Knowledge-Creating Company lanak jasotzen duenaren harira, erakundeen barruan ezagutza sortzeko lau bide daude, sormen eta berrikuntzan ondorioztatzen direnak:
2016
‎Ahozko erretorika Haur Literaturan pertsonon garapenenaren alde egin dezakeen baliabide erakargarria da. Belaunez belaun ahozkotasunaren bidez gure folklorea transmititu izan dugu, pertsonen arteko interakzioa eta harremana sortuz. Beraz, ahozko erretorika folklorearen transmisiorako eta iraupenerako, eta baita pertsonon ongizaterako ere, oinarrizkoa dela baiezta dezakegu.
‎Izan ere, lengoaia, gure kulturaren parte eta gizon-emakumeen jaraunspen kulturalaren transmisiorako eta asimilaziorako eragile nagusia da. Lengoaiaren erabilpenaren ondorioz, pertsonen arteko interakzioa sortzen da eta pertsonok gai gara gure lengoaia inguru sozialera moldatzeko. Esaterako, helduen eta haurren arteko interakzioa sortzen denean, helduak gai izan behar du bere lengoaia testuinguru sozial horretara moldatzeko, kasu honetan, haurraren ulermen gaitasunera.
‎Teresa Colomer-ek, Introducción a la literatura infantil y juvenil actual (2010) liburu ezagunean, literaturaren ikuspuntu globalari buruz hitz egiten du, ahozko literaturaren tradizioa ahaztu gabe. Colomerren ustez, ahozko literaturan pertsonen arteko interakzioa egon behar den arren, aldi berean beste baliabide askok parte hartzen dute. Izan ere, haurrek erritmo bat jarraitzen dute, keinuak egiten dituzte, gauzak errepikatzen dituzte, abesten dute, arau sozialak ikasten dituzte, forma linguistikoak ikasten dituzte eta bakoitzaren gaitasunak esploratzen dituzte.
‎Aurkitze horri esker, denbora laburrean, haurtxoak honako hauek bereiziko ditu: alde batetik, objektuak eta euren ezaugarriak eta, bestetik, pertsonen arteko interakzioak.
2021
‎Aurreko atalean garatutako ideien haritik, dialogoaren bitartez, eta, modu berezian, xede didaktikoa duen elkarrizketaren bitartez gertatzen diren pertsonen arteko interakzioak ezagutzaren eta pentsamenduaren eraikuntzan funtsezkoak direla esan dugu aurreko atalean, baita heziketa literarioak horren beharra duela ere, halako estrategiak behar dituen heinean: galdera irekiak proposatzea, aurretik egin diren ekarpenak aintzat hartzea, aurkako ikuspegien eztabaida arrazoitzea, ekarpenen arteko lotura eta koordinazioa ziurtatzea, elkarrizketarekiko konpromiso metakognitibora eramatea ikasleak eta horien parte-hartzea areagotzea (Howe eta besteak, 2019).
‎Espazio berri bat sortzeak magia handia du, eta arkitekturara dedikatzen denak badaki hori zer den. Sormen prozesu bat den heinean, barrutik ateratzen zaizkigun erabaki intuitibo asko islatzen dituzu arkitekturan eta, nire kasuan, argi dut sentsazio positiboak diseinatzea dudala helburu, alaiak izan daitezkeen inguruak, irekiak, argitsuak, pertsonen arteko interakzioa eragiten dutenak eta baita sorpresa eta berrikuntza dakartenak ere. Mundu hobe bat egin izanaren sentsazioa da esatea:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia