2009
|
|
" Interaktibotasuna" esaten da gaur egun, informazio teknologiari loturik. Guk, teknologia barik,
|
pertsonen arteko
interakzioa azpimarratu gura dugu.
|
2010
|
|
" Ikas-irakas prozesua", egiaz," hizkuntz komunikazioan oinarritzen da" nagusiki99, eta, beraz," komunikazio didaktikoak" badu aztertu beharreko" alde linguistiko-funtzional" bat: ...utorea—," estrukturalismoa" edota" generatibismoa" baino interesgarriagoa da hor" linguistika funtzionalaren posizioa", horrek" situazio didaktikoan izaten den ahozko komunikazioa aztertzeko oinarri emankorra aurkezten baitu" 100 Kontua da, bestela esanda, irakaskuntzaren hizkuntza ezin daitekeela modu formal, hotz eta hutsean behatu, hain zuzen, bertan
|
pertsonen arteko
interakzio partikular eta dinamikoa dagoelako, zein egiaz beti testuinguru edo situazio jakin batean gauzatzen den. Zentzu horretan, bada, interesgarriak dira oso Halliday eta Jakobson bezalako autoreen ekarpenak, ze horiek —funtzio intralinguistikotan geratu gabe—" ekintza komunikatiboaren funtzio estralinguistikoak" ere kontsideratzen dituzte101 Funtzio horiek dira, hain zuzen, situazio jakin batean gertatzen den ekintza komunikatiboari berari dagozkion berezko funtzioak.
|
2014
|
|
Facebook bezalako sare sozial orokorrak plataforma bertikalen edo gaikako plataformen belaunaldi berri bati uzten hasi dira, erabiltzaileen interesen arabera. Aplikazio mugikorretan oinarritzen dira, eta
|
pertsonen arteko
interakzio-modu desberdinak aztertzen dituzte. Gizarte-harremanetarako eta komunikazio digitalerako gune berriak eratzen dituzte.
|
|
Horrela, esan genezake lanaren giza alderdia jaso eta ahalbidetuko duten bulego-konfigurazioak halabeharrezkoak direla, elkarlanak ezinbestean bulego mota ezberdinak ekartzen baititu, erronka berriekin batera: elkarlan erradikalagoa sustatuko duen espazioaren konfigurazio eta artefaktuak, informazioa, jakintza eta lana agerian utzi eta modu gardenean erakusten dituzten espazioak, sorkuntza ahalbidetu eta
|
pertsonen arteko
interakzioa sustatzen duten tokiak, etab. Pertsonen ezagutzan eta ahalmen sortzailean oinarritutako jarduera ekonomiko hazgarrian, ezagutza hori bultzatu eta indartzeko beharra agerikoa da. Zentzu horretan, Ikujiro Nonaka eta Hirotaka Takeuchi-k (1995) idatzitako The Knowledge-Creating Company lanak jasotzen duenaren harira, erakundeen barruan ezagutza sortzeko lau bide daude, sormen eta berrikuntzan ondorioztatzen direnak:
|
2016
|
|
Ahozko erretorika Haur Literaturan pertsonon garapenenaren alde egin dezakeen baliabide erakargarria da. Belaunez belaun ahozkotasunaren bidez gure folklorea transmititu izan dugu,
|
pertsonen arteko
interakzioa eta harremana sortuz. Beraz, ahozko erretorika folklorearen transmisiorako eta iraupenerako, eta baita pertsonon ongizaterako ere, oinarrizkoa dela baiezta dezakegu.
|
|
Izan ere, lengoaia, gure kulturaren parte eta gizon-emakumeen jaraunspen kulturalaren transmisiorako eta asimilaziorako eragile nagusia da. Lengoaiaren erabilpenaren ondorioz,
|
pertsonen arteko
interakzioa sortzen da eta pertsonok gai gara gure lengoaia inguru sozialera moldatzeko. Esaterako, helduen eta haurren arteko interakzioa sortzen denean, helduak gai izan behar du bere lengoaia testuinguru sozial horretara moldatzeko, kasu honetan, haurraren ulermen gaitasunera.
|
|
Teresa Colomer-ek, Introducción a la literatura infantil y juvenil actual (2010) liburu ezagunean, literaturaren ikuspuntu globalari buruz hitz egiten du, ahozko literaturaren tradizioa ahaztu gabe. Colomerren ustez, ahozko literaturan
|
pertsonen arteko
interakzioa egon behar den arren, aldi berean beste baliabide askok parte hartzen dute. Izan ere, haurrek erritmo bat jarraitzen dute, keinuak egiten dituzte, gauzak errepikatzen dituzte, abesten dute, arau sozialak ikasten dituzte, forma linguistikoak ikasten dituzte eta bakoitzaren gaitasunak esploratzen dituzte.
|
|
Aurkitze horri esker, denbora laburrean, haurtxoak honako hauek bereiziko ditu: alde batetik, objektuak eta euren ezaugarriak eta, bestetik,
|
pertsonen arteko
interakzioak.
|
2021
|
|
Aurreko atalean garatutako ideien haritik, dialogoaren bitartez, eta, modu berezian, xede didaktikoa duen elkarrizketaren bitartez gertatzen diren
|
pertsonen arteko
interakzioak ezagutzaren eta pentsamenduaren eraikuntzan funtsezkoak direla esan dugu aurreko atalean, baita heziketa literarioak horren beharra duela ere, halako estrategiak behar dituen heinean: galdera irekiak proposatzea, aurretik egin diren ekarpenak aintzat hartzea, aurkako ikuspegien eztabaida arrazoitzea, ekarpenen arteko lotura eta koordinazioa ziurtatzea, elkarrizketarekiko konpromiso metakognitibora eramatea ikasleak eta horien parte-hartzea areagotzea (Howe eta besteak, 2019).
|
|
Espazio berri bat sortzeak magia handia du, eta arkitekturara dedikatzen denak badaki hori zer den. Sormen prozesu bat den heinean, barrutik ateratzen zaizkigun erabaki intuitibo asko islatzen dituzu arkitekturan eta, nire kasuan, argi dut sentsazio positiboak diseinatzea dudala helburu, alaiak izan daitezkeen inguruak, irekiak, argitsuak,
|
pertsonen arteko
interakzioa eragiten dutenak eta baita sorpresa eta berrikuntza dakartenak ere. Mundu hobe bat egin izanaren sentsazioa da esatea:
|