Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Aukera berdintasuna balore humanistenganako eta lan duintasunarenganako errespetua, gizarte babesa, enplegua, herriarekiko atxikipena... bizitzari zentzua ematen dioten derrigorrezko beharrizanak dira. Ekonomia' ziberliberalean', ordea, nola gorde pertsonekiko errespetua duen gizartean elkartasunaren eta birbanaketaren oinarri diren halako xedeak?".
2007
‎Azkenik, estilo arduragabean hezitako haurrek honako ezaugarri hauek izatendituzte: gaitasun kognitibo zein sozial urriak; autokontrol apala; motibazio urria; arauekiko eta pertsonekiko errespetu eza; autoestimu txikia; segurtasun eza; ezegonkortasun emozionala; nortasun ahula. Haur horiek nerabezaroan izangodituzten ezaugarriak, berriz, honako hauek dira:
2008
‎a. Beste hizkuntza eta euskalkietan mintzatzen diren pertsonekiko errespetua.
2010
‎Bakea defendatzen dute eta mundu solidarioago baten alde egiten dute, baina hori lortzeko bidea desberdina iruditzen zaie. Aitona amonek pertsonekiko errespetu handiagoa beharrezkotzat jotzen duten bitartean, bilobek garrantzi handia ematen diote ingurumena hobetzeari.
2015
‎2 Kontuaz gehiago hitz egitea: enpresa askotan, zuhurtzia, formaltasuna eta pertsonekiko errespetua dira bere kultura korporatiboaren bertute nagusiak. Hori dela eta, ez dira sartzen korridoreko txutxu mutxuak atsegin dituzten pertsona horiek, zurrumurruak zabaldu edo lagunen izen ona suntsitu.
2017
‎Hezkuntza horren ardatzak honako hauek izango dira: errealitatea kritikoki ulertzea, beste pertsonekiko errespetua, komunikaziorako gaitasuna, solidaritatea, eta pertsonen eta taldeen arteko laguntza. Justiziaren aldeko jarrera da funtsezko balioa (Barquín, 2007).
2020
‎Boluntarioen balioekin beste jarrera batzuk ere hartzen dira, hala nola talde lana, lidergo gaitasuna, arazoak konpontzea edo komunikazioa hobetzea. Gero eta enpresa gehiagok beren taldeetan pertsona dinamikoak izan nahi dituzte, munduaren zaintzan eta pertsonekiko errespetuan inplikatuak, horrek beren lanari ematen dion balioa aurkitu dutelako. Zer eginkizun izan lukete gobernuek elkartasunaren arloan?
‎Balio sorta horrek identitate konkretu bat moldatzen du, etorkizuneko erronkei aurre egiteko ezaugarri interesgarriak dituena: pertsonekiko errespetua, demokrazia, lanaren eta esfortzuaren balioa, ekintzailetasuna, erantzukizuna hartu eta protagonista izatea, elkartasunez eta eskuzabal jokatzea, lankidetzaren garrantzia, interes kolektiboa interes indibidualen gainetik jartzea... Eta horiek guztiak eguneroko lanaren bitartez praktikara eramanak.
2021
‎Zentzu horretan, Carreterok eta Kriger ek diote egungo eskolaren erronka identitateen —politiko eta historikoak; sozialak eta subjektiboak— birdefinizioa dela, gizarte kulturaniztunek osaturiko mundu globalera egokitu behar baitugu, singulartasunak ahaztu barik. Ildo beretik, Garcia Ruizen aburuz, eskolak bilatu luke Askatasuna eta Justizia muga kulturalez harago, pertsonekiko errespetua irakatsiz, etnia, nazionalitatea, generoa, klasea edo erlijioa bata ala bestea izan. Erabat lotsagarria da zuzendari eta irakasle askoren ahoa" Demokrazia"," Berdintasuna"," Askatasuna"," Inklusioa"," Feminismoa"," Kultura aniztasuna" eta antzeko hitzez betetzea, ikasgelan horiek lantzeko praktikak benetan urriak direnean, desberdinkeria nagusi denean oraindik ere askok eta askok horietan sakontzearen beldur direnean.
2022
‎Harro, plurala delako: ezberdinen arteko elkarbizitza egunero biziz ikasten delako, ez irakatsiz; ideologia, jatorri eta maila sozioekonomikoaren gainetik, pertsonekiko errespetuan oinarritzen da. Eskola publikoak gaurko jendartean bizitzeko tresnak ematen dizkie haurrei txiki txikitatik; eskola publikoan aniztasuna aberastasuna da, pertsona gisa aberasten gaituena.
‎Ez dute albistegiak betetzen dituen gaurkotasunaz hitz egiten, baizik eta gizartean, eta gazteen artean, hizpide diren gaiez: gorrotoa, identitate eta askatasun sexuala, eta pertsonekiko errespetua. Tonu arina eta umorea erabili arren, ez dira arinkeriaz ari.
‎Asteburuan jende askok eskatuko du kalean Trans eta LGTBI Legea onartzeko, trans pertsonekiko errespetua eskatzeko eta genero autodeterminazioaren alde egiteko; PSOEk trans pertsonen giza eskubideak murriztu ez ditzan. Beren barne borroketatik kanpo eduki gaitzatela.
‎" Sare sozialetan biralizatutako Twitterreko mezuak bateraezinak dira IZAN Athleticen hautagaitzaren balioekin, eta horregatik erabaki hau hartu dugu". Berdintasunarekin, aniztasunarekin eta pertsonekiko errespetu osoarekin" %100ean konprometituta" daudela adierazi dute. Aviñak bere aldetik damua eta arbuioa adierazi du eta hauteskunde prozesutik kanpo geratzea onartu da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia