Emaitzak: 4
2003 | ||
Idorreria kronikoa duten | pertsonek beren kabuz botikak hartu ohi dituzte, seguruenik, arazoari aurre egiteko erarik okerrena dela jakin gabe: epe luzera, libragarrien dosia handituz doan heinean larriagoa da idorreria. | |
2007 | ||
Politikaren inguruko ezagutzaren garapena zuzenean aztertu ez zuen arren, Furth ek (1980, ikus III. kapitulua) ezagutza horren garapena behar bezalaulertzeko lagungarri izan daitezkeen zenbait datu aurkitu zituen. Autore horrekegiaztatu zuen 5 urteko haurrek rol pertsonalen eta sozietalen artean bereiztekogaitasunik ez dutela; hau da, ez dituzte bereizten | pertsonek beren kabuz aukeratutako jarduerak eta rolekin erlazionatutako betebeharrak. Politikarekin erlazionatutako rolei dagokienez, besteak beste, Berti ren eta Benesso ren ikerketen arabera (1998), haurrek uste dute poliziek nahi dutelako atxilotzen dituztela gaizkileak.Berti k eta Bombi k (1988), berriz, egiaztatu zuten haurren aburuz autobusgidariek autobusak gidatzen dituztela jendeak oinez ibili beharrik ez izateko. | |
2010 | ||
“Nature” ren on line edizioan argitaratu zen aurkikuntza, eta Arup Chakraborty (MIT) eta Bruce Walker (MGH) irakasleek zuzendu zuten. Aurkikuntza horri esker, ikertzaileek gene berezi hori duten | pertsonek beren kabuz sortzen duten GIBaren birusaren aurrean erantzun bera ematen duten txertoak garatu ditzakete. Pertsonak GIBaz infektatzen direnean, normalena denbora kontua baino ez izatea da, botikak hartzen ez badira behintzat, organismoak hiesa garatzea. | |
2013 | ||
Gida «Beste era batera egin», FEAPS (Adimeneko Ezgaitasuna duten Pertsonen aldeko Erakundeen Espainiako Konfederazioa), horiek ez baztertzearen alde dago, ez eta bereizkeriaz tratatzearen alde ere, bereziki lanean. Aitzitik, integrazioa, haietara hurbiltzea eta denbora partekatzea. Adimen urritasuna duen pertsona batengana joatean, beti kontatu behar diogu egia, argi eta lasai hitz egin eta entzun Liburuxka «Adimen urritasuna duten | pertsonek beren kabuz erabaki dezakete» gogoratu ez da «haien gaitasuna gutxietsi behar, ez dira haur gisa ikusi behar, erabakiak hartzeko eta akatsak egiteko gai diren pertsona gisa baizik». . Hori dela eta, nabarmentzen du kontuan hartuko direla eta beren ekarpenei balioa emango zaiela. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
pertsona | 4 (0,03) |
Lehen forma
pertsonek | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
pertsona berak | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
pertsona berak kabu | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |