2003
|
|
Baina azken definizio hori gehiago erabiltzen da, eta ez dago erabat bazterturik presio ekonomikoak, sozialak edo militarrak erabiltzea. Izan ere, hipotesi horretan, ez da planteatzen ari
|
pertsonaren
onerako giza taldea, baizik eta pertsona gizabanakoen talde batean indarrez sarraraztea. Egia esan, horixe gertatzen ari da.
|
|
Argi izan behar dugu gure jokabideen ondorioak hobeak edo txarragoak izanen direla gure izaera indibidualera, sozialera eta anbientalera egokitzen dakigunaren arabera, egokiera horretan helburu antropologikoa mantenduz:
|
pertsonaren
onerako jardun, gizabanakoa den aldetik eta talde batean partaide den aldetik.
|
|
Arrazoia hauxe da:
|
pertsonaren
onerako (edo taldearen onerako), bere azalpena eta baieztapena da bide bakarra, ez dago beste biderik hura zein den jakiteko, eta, haien lurraldean, haiek baizik ez dezakete erabaki.
|
2007
|
|
Nerabezaroaren garai lokaztuaren ondotik, gaztearen nortasuna errotzen da.Inguruan duen mundu errealari eta birtualari buruzko ezagutza zuzenak etazeharkakoak etengabe erabiltzen dira bere
|
pertsonaren
onerako, bere esperientziakesaten dionari jarraikiz. Errotua dago, jadanik, bizitzak eskaintzen dizkion estimuluak antzemateko, onartzeko edo errefusatzeko modua, eta horrek nortasun baterakusten du.
|
|
Inertzia kulturalaz harago, norabide honetan, ez dago erabat bazterturik presioekonomiko, sozial edo militarra erabiltzea. Izan ere, hipotesi (prinzipio bihurtuta) horretan, ez da planteatzen ari
|
pertsonaren
onerako giza taldea, baizik eta pertsonagizabanako talde batean indarrez sarraraztea. Horixe gertatzen ari da.
|
|
Argi izan behardugu gure jokabideen ondorioak, onuragarriak edo kaltegarriak izanen direla gureizaera indibidualera, sozialera eta anbientalera egokituko garen neurrian; betiere, egokiera horretan helburu antropologikoari eutsiz:
|
pertsonaren
onerako jardun, gizabanakoa den aldetik eta talde bateko kide den aldetik.
|
|
Arrazoia hauxe da:
|
pertsonaren
onerako nahiz taldearen onerako, bereazalpena eta baieztapena da bide bakarra hura zein den jakiteko eta, haien lurraldean, haiek baizik ez dezakete erabaki.
|
|
Abiapuntu bezala harturik bizitza kulturala
|
pertsonaren
onerako dela, eta horriloturik, jendarteari begira, guztion onerako dela, gehiago interesatzen zaiguezagutza prozesuaren azterketa antropologikoa eta horrek gizartean duen isla, kultura hitzak historian barrena izan dituen adierak aztertzea baino. Bestela esanda: eliteen interes sozialen, politikoen edo ekonomikoen arabera, kultura era desberdinetan nola erabiltzen den azaltzea baino, hobe dugu aztertzea elite horiek nolaegituratzen diren eta nola eragiten duten; izan ere, globalizazio aroko boterearengaineko lehian ari baitira, nahiz eta hitzez ezagutzaren gizarteaz mintzo diren.
|
2010
|
|
Horren eretzean, hirugarren desberdintasun bat ere adierazi behar dugu. Aginduzko boterea nork izan, eta, eskuarki, horren onerako izango da botere hori, eta ez boterea jasaten duen
|
pertsonaren
onerako; hala ere, bada salbuespenik: boterea horrexetarako emandako itun baten ondorioz sortzen denean, esaterako, botoaren ondorioz zor den obedientziaren kasuan.
|
2016
|
|
Beretarik kopia bat bidali zidan, nire eritzia eskatuz. Euskal giroan garai hartan etsai asko zituen, eta bere
|
pertsonaren
onerako, ez argitaraztea gomendatu nion. Ez dakit orijinal haiek zer burubide eramango zuten, baina nik kopia bat badut eta uste dut zor zaiola Aresti zenari horiek ere argitara ematea, bere literatur ibilera hobeto ezagutzeko.
|