Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2003
‎Baina azken definizio hori gehiago erabiltzen da, eta ez dago erabat bazterturik presio ekonomikoak, sozialak edo militarrak erabiltzea. Izan ere, hipotesi horretan, ez da planteatzen ari pertsonaren onerako giza taldea, baizik eta pertsona gizabanakoen talde batean indarrez sarraraztea. Egia esan, horixe gertatzen ari da.
‎Argi izan behar dugu gure jokabideen ondorioak hobeak edo txarragoak izanen direla gure izaera indibidualera, sozialera eta anbientalera egokitzen dakigunaren arabera, egokiera horretan helburu antropologikoa mantenduz: pertsonaren onerako jardun, gizabanakoa den aldetik eta talde batean partaide den aldetik.
‎Arrazoia hauxe da: pertsonaren onerako (edo taldearen onerako), bere azalpena eta baieztapena da bide bakarra, ez dago beste biderik hura zein den jakiteko, eta, haien lurraldean, haiek baizik ez dezakete erabaki.
2007
‎Nerabezaroaren garai lokaztuaren ondotik, gaztearen nortasuna errotzen da.Inguruan duen mundu errealari eta birtualari buruzko ezagutza zuzenak etazeharkakoak etengabe erabiltzen dira bere pertsonaren onerako, bere esperientziakesaten dionari jarraikiz. Errotua dago, jadanik, bizitzak eskaintzen dizkion estimuluak antzemateko, onartzeko edo errefusatzeko modua, eta horrek nortasun baterakusten du.
‎Inertzia kulturalaz harago, norabide honetan, ez dago erabat bazterturik presioekonomiko, sozial edo militarra erabiltzea. Izan ere, hipotesi (prinzipio bihurtuta) horretan, ez da planteatzen ari pertsonaren onerako giza taldea, baizik eta pertsonagizabanako talde batean indarrez sarraraztea. Horixe gertatzen ari da.
‎Argi izan behardugu gure jokabideen ondorioak, onuragarriak edo kaltegarriak izanen direla gureizaera indibidualera, sozialera eta anbientalera egokituko garen neurrian; betiere, egokiera horretan helburu antropologikoari eutsiz: pertsonaren onerako jardun, gizabanakoa den aldetik eta talde bateko kide den aldetik.
‎Arrazoia hauxe da: pertsonaren onerako nahiz taldearen onerako, bereazalpena eta baieztapena da bide bakarra hura zein den jakiteko eta, haien lurraldean, haiek baizik ez dezakete erabaki.
‎Abiapuntu bezala harturik bizitza kulturala pertsonaren onerako dela, eta horriloturik, jendarteari begira, guztion onerako dela, gehiago interesatzen zaiguezagutza prozesuaren azterketa antropologikoa eta horrek gizartean duen isla, kultura hitzak historian barrena izan dituen adierak aztertzea baino. Bestela esanda: eliteen interes sozialen, politikoen edo ekonomikoen arabera, kultura era desberdinetan nola erabiltzen den azaltzea baino, hobe dugu aztertzea elite horiek nolaegituratzen diren eta nola eragiten duten; izan ere, globalizazio aroko boterearengaineko lehian ari baitira, nahiz eta hitzez ezagutzaren gizarteaz mintzo diren.
2010
‎Horren eretzean, hirugarren desberdintasun bat ere adierazi behar dugu. Aginduzko boterea nork izan, eta, eskuarki, horren onerako izango da botere hori, eta ez boterea jasaten duen pertsonaren onerako; hala ere, bada salbuespenik: boterea horrexetarako emandako itun baten ondorioz sortzen denean, esaterako, botoaren ondorioz zor den obedientziaren kasuan.
2016
‎Beretarik kopia bat bidali zidan, nire eritzia eskatuz. Euskal giroan garai hartan etsai asko zituen, eta bere pertsonaren onerako, ez argitaraztea gomendatu nion. Ez dakit orijinal haiek zer burubide eramango zuten, baina nik kopia bat badut eta uste dut zor zaiola Aresti zenari horiek ere argitara ematea, bere literatur ibilera hobeto ezagutzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia