2000
|
|
Oraintxe bertan aipatutako hitzek ondo asko azaltzen dute hezkuntza sistemak berezitasunak eta batik bat, particularismes régionaux, ak desagerrarazteko duen borrokaren barruan irakasleriak beteriko zeregina. Brél ek107 dioen moduan, eskolak sustrairik gabeko
|
pertsonak
sortzen zituen,, dépaysés chez eux?. Eta ez bakarrik, patois, en aurkako borrokaren bidez hau funtsezkoa izanik, lehen ikusi dugunez; eskolak eta honen barruan, irakasleak Frantziarentzat traumatiko suerta zitezkeen kultur identitateen aurka egingo zuen era berean, zentzu honetan, irakaskuntzak izaera nazionala zuen kontzientzia kolektiboa modelatuz.
|
2003
|
|
Horri dagokionez, Helio Arotz Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko Oinarrizko Psikologiako katedradunak nabarmendu zuen komunikabideek “bizitza desiragarri” gisa aurkezten dituzten ereduek duten zeregin kaltegarria, gatazka sentimentaletan eta zorte ekonomikoko kolpeetan oinarritua, “lanean eta errealizazio pertsonalean baino gehiago”. Aditu horren esanetan, erronka ez da soilik konponbideak aurkitzea, baizik eta zailtasunei aurre egiteko adimen modu positiboagoak dituzten
|
pertsonak
sortzen dituzten prebentzio moduak sustatzea ere".
|
2005
|
|
Sinadura elektronikoa elektronikoki bildutako datu multzoa da, egilea formalki identifikatzen duena eta dokumentuan bertan sartzen dena. Sistema horren arazoa da ezin dela jakin dokumentua sinatzen duen
|
pertsonak
sortu duen edo berak benetan sinatu duen, eta ez bere nortasuna ordeztu duen hirugarren pertsona batek. Sinadura elektroniko aurreratuari esker, mezuaren igorlea identifika daiteke, dokumentua sinatzen duenari eta jasotzen dituen datuei baino ez baitagokie lotuta, sinatzaileak bakarrik baitu gako horien kontrola.
|
2007
|
|
Ezagutzaren jatorri indibidualaren vs sozialaren gaiak eztabaida sutsua piztuzuen arren, gaur egun psikologo gehienek onartzen dute ezagutzaren jatorriasoziala dela, gaia edozein izanda ere; hau da,
|
pertsonak
sortzen du ingurukopertsonekin eta taldeekin dituen eragin truke sozialetan.
|
2008
|
|
Beharbada anekdota hutsa da baina Oteizaren jaiotzaren mendeurrena den honetan, bere Quosque Tandem...! eko hitzaurre bati erreparatu eta kulturan aktiboa izango zen
|
pertsonak
sortzearen garrantziaz ziharduen. Pasa dira urteak eta gogoetak bera izaten jarraitzen du...
|
2010
|
|
Zientzia naturalen museoetan ez dira animaliak bizirik onartzen, ez bada disekaturik eta esterilizaturik, berdin hobesten dira unibertsitateetan errealitate zendua eta jakituria ondoriorik gabea. Heziketa ez da aske bizitzeko gauza izango diren
|
pertsonak
sortzeko, baizik eta estatuak antolaturik duen antzerkiko paperak banatzeko. Derrota eta biktoria, errendizio eta elkartze makurren ondoren, kartoi usaineko blaga.
|
2012
|
|
Ez dakit esango nukeen gizarteak" erasotzaileak" eta" biktimak" sortzen dituela, edo gizonak eta emakumeak sortzen dituela. Niretzako hori da arazoa, herritarrak edo
|
pertsonak
sortu beharrean gizonak eta emakumeak sortzen dituela, eta bakoitzari paper bana ematen digula, batzuei biktimena eta besteei erasotzaileena.
|
2013
|
|
Ez da nahikoa mugitzen ari denari antzemateko. Batzuetan hogei
|
pertsonak
sortzen dituzte uhinak, eta hogei horiek bost urte lehenago ez dira agertzen estatistiketan.
|
2015
|
|
Gainbabesaren hiru arrisku Segurtasun eta independentzia falta. «Segurtasunik gabeko eta mendeko
|
pertsonak
sortzen ditu. Haurra gehiegi babesten baduzu, zaurgarria egiten duzu».
|
2016
|
|
Agirrezabalek ikastetxearen helburua adierazi du: " Etorkizunean gizartea aldatzeko gai izango diren
|
pertsonak
sortu nahi ditugu. Horretarako, eraldatzeko entrenatuta egon behar gara".
|
|
Diskurtsoak eraberritzen dituzte talde kontzientzian lan eginez, baina helburu oso ezberdinak buruan izanda. Espazio hauen aktibazioak adoretuta dauden erabiltzaileen proaktibitatetik garatzen dira, leku horietara doazen
|
pertsonak
sortzen den paisaia eta identitatearen euskarria direlarik. Bi kasuetan behetik azaleratzen diren lengoaia eta proposamen propioak sortzen dituzte, baina markek bultzatutako ekimenetan, batzuetan hiriko beste espazioetan gertatzen den bezala, instituzionalizatuta dauden tokiak?, ondo pasatzeko, pentsatzeko, irudikatzeko moduak eta abar ez dira behetik jaiotzen; markek, eta instituzioak?
|
2017
|
|
Bi hizkuntzetan eta bi kulturetan osoki trebatzea ote da helburua? Zimmermann-ek dioskunez,, helburu nagusia ez da elebidun eta kultura biko
|
pertsonak
sortzea, hau da, bi kulturetan integratuta heztea eta sozializatzea; izatez, nahita ere ia inoiz lortzen ez den helburua delako hori (elebitasun eta kultura bitasun simetrikoa mamu bat besterik ez da, edo salbuespen hutsa). Helburua besterik da:
|
2018
|
|
Morrontzan ari al gara
|
pertsonak
sortzen. Betirako beste inoren menpekoak izango direnak edo beste inor menperatu dutenak?
|
2021
|
|
Egungo garapen eredua birformulatzeko prest dauden
|
pertsonak
sortu dira, ez hainbeste egitura sozial eta produktiboetara ongi moldatuko direnak, baizik pentsamendu kritikoa eta autonomia garatu eta estimatuko dutenak. Hara, sormena, berrikuntza, motibazioa, talde lana eta ekintza gaitasuna, biharko hiritargoaren zumitz ezinbestekoak dira; autonomiaz jokatu eta pentsamendu kritiko garatua izango duten hiritarrak, kontzientzia sozio ekologiko leialarekin; herri bezala dugun jomugarantz abiatzeko, hezkuntza sistema oso lagungarri suerta daiteke krisi sistemikoaren bidegurutze honetan.
|
|
Eta hori da arrazoia:
|
pertsonak
sortzen ditu.
|