2008
|
|
Ez genituzke ikus entzunezkoetan emakumeak soilik" lorontzi" edo objektu sexual moduan ikusiko, ezta normala eta anormala kontzeptuak erabiliko ere, hitz egiterakoan emakumearen presentzia eta irudi femenino positiboak erabiliko genituzke ahotan eta tradizioaren izenean inposatutako kateak apurtuta egongo bailirateke aspaldian. Tabernetan adin, genero eta kultura desberdinetako
|
pertsonak
ibiliko lirateke ligatzen, dantzan edo kantuan; eta kalea eta gaua seguru eta atseginak izango lirateke denontzat.
|
2009
|
|
Horrekin batera txakurren gaineko ordenantza eguneratu ere egin dute. Hala, arau urratze arin gisa hartuko da txakurren gorotza lagatzea bide zein plaza publikoetan, haurren parkeetan, lorategietan, leku apaingarrietan eta
|
pertsonak
ibiltzeko lekuetan. Urratze horri dagokion isuna da 30 eta 300 euro artekoa.
|
2011
|
|
Azken kasu horretan, arau berriak, helburu pedagogikoarekin, barne hartzen dituen neurriei esker izango da, hala nola, osasun zentroetan, eskoletan eta parkeetako haur eremuetan aire zabalean erretzea debekatzea, baina ez beste irakaskuntza ingurune batzuetan, hala nola unibertsitate campusetan. Horri dagokionez, Ruizek uste du “komunen eragin eredugarria behar zela, tradizio txar batengatik erizaintzako eta medikuntzako kolektiboek eta irakasleek asko erre baitute”, nahiz eta unibertsitateetan eta inguruetan adineko
|
pertsonak
ibiltzen diren. Termino ekonomikoetan Tabakismoa da Espainian saihestu daitekeen lehenengo heriotza arrazoia, eta haren forma pasiboa hirugarren heriotza kausatzat hartzen da.
|
2016
|
|
Kalea bera ere espazio neutrala dela (adin, sexu, klase? guztietako
|
pertsonak
ibiltzen dira), herritarren jarduera publikorako eremua dela (lagunekin elkartzeko, jolasteko, harremantzeko?) eta eremu pribatu batetik besterako bidea dela (lantokia, etxea, eskola, zerbitzuguneak?) kontuan hartuz (Altuna eta Basurto, 2013), eguneroko ohiko harreman horiek aztergai dituen ikerketa burutzen da metodologia honen bidez. Horregatik, hizkuntzen egoera soziolinguistikoa deskribatzera...
|
2018
|
|
Aneren arabera beraz, eta behaketetan aztertu ahal izan denaren harira, esan liteke adin bat dagoela non hitanoa mutilen adierazpide bihurtzen den. Hau da, lagun koadrilatan jatorri ezberdinetako
|
pertsonak
ibiltzen dira, eta normalean koadrila hauen komunikazio hizkuntza euskara izaten da; eta adin batetik aurrera hitanoa. Beraz, hitano erabiltzaile gaztea gizona izango da, baina ez nahita ez, euskaldun jatorrikoa edota baserri girokoa. eragina:
|
|
Esan liteke adin bat dagoela non hitanoa mutilen adierazpide bihurtzen den. Hau da, lagun koadrilatan jatorri ezberdinetako
|
pertsonak
ibiltzen dira, eta normalean koadrila hauen komunikazio hizkuntza euskara izaten da; eta adin batetik aurrera hitanoa.
|
2022
|
|
Galeristak zein hiritarrak, arte adituak zein artearekin loturarik ez daukaten
|
pertsonak
dabiltza han hemenka, estudioak ezagutzen. Saray Perezek, adibidez, txalotu du «prozesu bat komunikatzeko apaltasuna, dauden puntuan daudela ere».
|