2001
|
|
Eskolak ez ditu ezagupenak bakarrik transmititzen; gurasoengandik jasotzen duten heziketa osatuz
|
pertsonak
hezteko funtzioa ere badu eskolak.
|
2005
|
|
Bigarrenari dagokionez, ostera, hasteko, hezkuntza kontuetan eskuduntza ia esklusiboak ditugun Erkidego honetan, urteetan, curriculumaren euskal dimentsioa eraikitzeko nola baita indarrean jartzeko unean ere, utzikeriaz jokatu dugula eta gure lehentasunen artean ez dugula kokatu onartu genuke, lehenbizi. ...drilen ekoitziko dutena gorabehera, herri legez jokatzeko prestutasunik dugun erakutsi egin da, ezen, guk geuretik eta mundura irekita curriculuma euskal dimentsiotik eraikitzen badugu, eta gizartean adostasun zabala erdiesteko gauza bagara, indarrean jartzeko urrats erabakigarriak egiteko aukera guzti guztiak izango baititugu, guretik mundura eta mundutik geurera joan etorriak egiteko gauza diren
|
pertsonak
heztea ahalbidetuz.
|
2007
|
|
Eta garaipena lortzeko, ezinbestekoa da besteak galtzea. Hala,
|
pertsonak
hezten dira etengabelehian egon daitezen, eta lehia lankidetza baino askoz ere gehiagobalioesten da.
|
2008
|
|
Guk geurea ere baden unibertsitate honetan ez gaude prest atzera egiteko, asko kostatu baitzaigu lortua dena lortzea; are gehiago, EHUren geroa gazteleraren gaindosian sustatu nahi duten horien eskuan izateko arrisku handia izanda. Eta batak zein besteak irabaztea berdin zaiola esaten duen unibertsitario euskaldunik bada, unibertsitate honek behar besteko gaitasun kritikoa duten
|
pertsonak
hezteko gai ez den seinale da; baina ez, oraingoz, Bolognagatik, irakasleongatik baizik, seguruenik.
|
|
Haurrak, pixkanaka, agente sozializatzaile askoren bidez balio jakin batzuk eskuratzen ari dira, eta adin tarte horretan publizitateak duen eragina berebizikoa da. Etorkizuneko
|
pertsonak
hezten ari gara, baina ez gu bakarrik, komunikabideak ere heziketa horren parte dira, eta publizitateak tarte izugarria du espazio horretan. Iragarkiak ikaskuntzarako bitarteko eraginkor eta azkarrak dira.
|
|
Guk geurea ere baden unibertsitate honetan ez gaude prest atzera egiteko, asko kostatu baitzaigu lortua dena lortzea; are gehiago, EHUren geroa gazteleraren gaindosian sustatu nahi duten horien eskuan izateko arrisku handia izanda. Eta batak zein besteak irabaztea berdin zaiola esaten duen unibertsitario euskaldunik bada, unibertsitate honek behar besteko gaitasun kritikoa duten
|
pertsonak
hezteko gai ez den seinale da; baina ez, oraingoz, Bolognagatik, irakasleongatik baizik, seguruenik.
|
2009
|
|
Eta ekintzarekin Lasarten jarraitzea, ez dela gutxi," adierazi digu Aristegik. " Honetaz gain,
|
pertsonak
hezten saiatzen naiz.Nire judokak pertsona onak izan daitezen da nire helburua. Gainera, ikasketei ere garrantzia ematen diegu, galdetzen diegu, ezin dugu gauza askorik egin baina gainean egoten gara.
|
2011
|
|
Eskolak ezin du ghetto bat izan. Hala bada, ez gara ari
|
pertsonak
hezten. Gainera, ikasketak amaitutakoan benetako errealitatearekin egingo dute topo neska mutiko horiek.
|
2012
|
|
Gure geroa ziurtatu dezaketen
|
pertsonak
hezteko eta erronka berriei aurre egiteko profesionalak sortzeko baldintzak sortu ditzala. Gaur egun ikasketa etapa ezberdinetan ditugun curriculumek Toureko mendi etapa bateko bidea dirudite; koherentzia indartu beharra dago, baita hezkuntza eredua berritu ere.
|
2016
|
|
Hau da, ez bakarrik entretenitzeko, baizik eta formakuntza lantzeko ere bai. Kulturak balio izan behar du
|
pertsonak
hezteko eta irizpide propioak izateko. Bide horretan gaude.
|
2017
|
|
Lehendik ere ez daukagu erronka makala hezkuntza sistemarekin, curriculumarekin,
|
pertsonak
heztea bainoago eduki zehatzak (eta gero eta zehatzagoak) ikasleei helaraztea xede duen sistema batekin, lehia latzean dabilena (baina zentro arteko lehian, ez ereduen artekoan!!), non zurruntasuna printzipio nagusi bihurtu den, ebaluazioa helburu azken... lehen ere badugu zer hobetua, esaten ari nintzen, hezkuntzari guztiaren kulpa ez botatzea besteak beste, baina txostenei erantzutea jarri dugu...
|
2018
|
|
Zalantzarik ez dut, bidaia hau elkarrekin egin dugunok, gaztetxero izanagatik gara gaur egun garen pertsonak. Hein handi batean, hori ere bada eta gaztetxe bat,
|
pertsonak
hezteko eskola.
|
2020
|
|
Baina hori bakarrik oker handia litzateke. Irakaskuntza metodologia egokiak erabiliz, jakina, ezagutzen duguna ondo erakustea garrantzizkoa da baina hori ez da nahikoa gaur egun. Etorkizunari begira ezjakintasunean ondo mugitzen diren
|
pertsonak
heztea gakoa da. Zientzian pauso handi bat ematen dugun bakoitzean gure ezjakintasunaren mugak handitzen dira.
|
|
Aipatutako hiru ideia horiei jarraiki, gaurko egunean, esan ohi da xix. mendeko ikasgelatan xx. mendeko irakasleok xxi. mendeko
|
pertsonak
hezten dihardugula; hori dela eta, beharrezkoa duela hezkuntzak eraldaketa integrala gauzatzea. Giro horretan, gero eta gehiago dira eraldaketa proiektuak garatzen ari diren Euskal Herriko hezkuntza erakundeak.
|
|
Ez dugu ahaztu behar, bestalde, Lehen Hezkuntzaren helburu nagusietako bat hurbileko inguruarekin harremanean aritzeko gai diren
|
pertsonak
heztea dela, gero eta zabalagoak izango diren espazio eremuetan ere aurrera egiteko. Gu geu artikulu honetan adierazten dugun proposamen honekin testuinguru soziokultural zehatz batetik abiatzen garenez (Gipuzkoako hego mendebaldeko Debagoiena eskualdetik), han artikulatzen dira kultura ondarearen barruan dauden askotariko erreferenteak, hots, natura, historia, arte, antropologia, etnografia, zientziaeta teknologia adierazpenak, eta horiek lehengo eta oraingo kulturen ezagutza integralera garamatzate ezinbestean.
|
|
Esan gabe doa gure helburu nagusia dela ikaslea bere hurbileko inguruarekin harremanean aritzeko gai izatea eta kontzientzia kritikoz jardungo duten
|
pertsonak
heztea. Hala, beraz, ezinbestean, koherentziaz ondarearekin lotutako prozedurak aukeratu ditugu (Trepat, 1995), eta ikerketa eta aurkikuntza, errealitatearen ikasketa, informazioaren bilketa, antolaketa eta sistematizazioa, eraikuntza eta aplikazioa prozedurak izango dira erreferenteak gure gertuko kultura ondarea aztertzeko (Eusko Jaurlaritza, HEZIBERRI 2020, 2014).
|
|
Hori baliagarria izan liteke gurea den ikuspegia baloratzeko eta kontserbatzeko. Horrekin, bada, gure ingurune soziokulturalekiko atxikimendua lortzeko gai izan gaitezke, haren hurbileko inguruarekin harremanean aritzeko gai izateraino, eta, halaber, kontzientzia kritikoz jardungo duten
|
pertsonak
hezteko, espazio eremu gero eta zabalagoetan aurrera egiteko (Ramirez de Okariz, 2015).
|
2022
|
|
Pertsonak hezten ditugu, eta ez dugu hori ahaztu behar. Gure lana eta UDAren lana
|
pertsonak
heztea da balio batzuetan. Balio konkretu batzuetan.
|
|
" Pertsonak hezten ditugu, ez dugu hori ahaztu behar; gure lana
|
pertsonak
heztea da"
|
2023
|
|
Zeharka bada ere, EEEBn aipatzen den ikuspegi honen arabera, ikasleak, jada, gizarte eragileak dira; hau da, egoera jakin batzuetan ingurune espezifiko eta jarduera arlo zehatz batean, zeregin jakin batzuk —ez soilik hizkuntzarekin lotuak— bete behar dituzten gizarteko kideak9 Testuinguru sozialetan eragiten duten gizarteko kideak dira, beraz, eta ikasgela bera ere testuinguru sozial bat den heinean, egungo ikasgaiak praktika komunitateen edota ezagutza komunitateen pareko izango lirateke (matematikarien, fisikarien, hizkuntzalarien edota historialarien praktika komunitateak, esaterako). Horren ildotik, jada ez ginateke etorkizuneko herritarrak soilik hezten arituko, baizik eta dagoeneko beste ikaskide/ gizarte eragile batzuekin elkarreraginean, helburu partekatu bat lortu nahian, elkarri eragiten diharduten
|
pertsonak
hezten arituko ginateke. Izan ere, Ekintzara Bideratutako Ikuspegiaren arabera, ezagutzak testuinguruan jarritako ekintza baten inguruan eraikitzen eta partekatzen dira (hots, ekintza horren baitan hartzen duten zentzua eduki horiek), testuinguruan jarritako ekintza horri erantzunez garatzen dira konpetentziak, eta ekintza horretan gauzatzen da ikaslearen konpetentzia ere.
|
|
Hortaz, ahalegin handiagoa eskatzen dio egoera horrek eskolari: gizarte esparru guztietan euskaraz aritzeko
|
pertsonak
hezi behar ditugu, esparru horietan eraginkortasunez aritzeko hizkuntza gaitasuna duten gizarte eragileak, hain justu. Horrek guztiak, halabeharrez, hezkuntza soziolinguistikoaren
|