Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2001
‎Eskolak ez ditu ezagupenak bakarrik transmititzen; gurasoengandik jasotzen duten heziketa osatuz pertsonak hezteko funtzioa ere badu eskolak.
2005
‎Bigarrenari dagokionez, ostera, hasteko, hezkuntza kontuetan eskuduntza ia esklusiboak ditugun Erkidego honetan, urteetan, curriculumaren euskal dimentsioa eraikitzeko nola baita indarrean jartzeko unean ere, utzikeriaz jokatu dugula eta gure lehentasunen artean ez dugula kokatu onartu genuke, lehenbizi. ...drilen ekoitziko dutena gorabehera, herri legez jokatzeko prestutasunik dugun erakutsi egin da, ezen, guk geuretik eta mundura irekita curriculuma euskal dimentsiotik eraikitzen badugu, eta gizartean adostasun zabala erdiesteko gauza bagara, indarrean jartzeko urrats erabakigarriak egiteko aukera guzti guztiak izango baititugu, guretik mundura eta mundutik geurera joan etorriak egiteko gauza diren pertsonak heztea ahalbidetuz.
2007
‎Eta garaipena lortzeko, ezinbestekoa da besteak galtzea. Hala, pertsonak hezten dira etengabelehian egon daitezen, eta lehia lankidetza baino askoz ere gehiagobalioesten da.
2008
‎Guk geurea ere baden unibertsitate honetan ez gaude prest atzera egiteko, asko kostatu baitzaigu lortua dena lortzea; are gehiago, EHUren geroa gazteleraren gaindosian sustatu nahi duten horien eskuan izateko arrisku handia izanda. Eta batak zein besteak irabaztea berdin zaiola esaten duen unibertsitario euskaldunik bada, unibertsitate honek behar besteko gaitasun kritikoa duten pertsonak hezteko gai ez den seinale da; baina ez, oraingoz, Bolognagatik, irakasleongatik baizik, seguruenik.
‎Haurrak, pixkanaka, agente sozializatzaile askoren bidez balio jakin batzuk eskuratzen ari dira, eta adin tarte horretan publizitateak duen eragina berebizikoa da. Etorkizuneko pertsonak hezten ari gara, baina ez gu bakarrik, komunikabideak ere heziketa horren parte dira, eta publizitateak tarte izugarria du espazio horretan. Iragarkiak ikaskuntzarako bitarteko eraginkor eta azkarrak dira.
‎Guk geurea ere baden unibertsitate honetan ez gaude prest atzera egiteko, asko kostatu baitzaigu lortua dena lortzea; are gehiago, EHUren geroa gazteleraren gaindosian sustatu nahi duten horien eskuan izateko arrisku handia izanda. Eta batak zein besteak irabaztea berdin zaiola esaten duen unibertsitario euskaldunik bada, unibertsitate honek behar besteko gaitasun kritikoa duten pertsonak hezteko gai ez den seinale da; baina ez, oraingoz, Bolognagatik, irakasleongatik baizik, seguruenik.
2009
‎Eta ekintzarekin Lasarten jarraitzea, ez dela gutxi," adierazi digu Aristegik. " Honetaz gain, pertsonak hezten saiatzen naiz.Nire judokak pertsona onak izan daitezen da nire helburua. Gainera, ikasketei ere garrantzia ematen diegu, galdetzen diegu, ezin dugu gauza askorik egin baina gainean egoten gara.
2011
‎Eskolak ezin du ghetto bat izan. Hala bada, ez gara ari pertsonak hezten. Gainera, ikasketak amaitutakoan benetako errealitatearekin egingo dute topo neska mutiko horiek.
2012
‎Gure geroa ziurtatu dezaketen pertsonak hezteko eta erronka berriei aurre egiteko profesionalak sortzeko baldintzak sortu ditzala. Gaur egun ikasketa etapa ezberdinetan ditugun curriculumek Toureko mendi etapa bateko bidea dirudite; koherentzia indartu beharra dago, baita hezkuntza eredua berritu ere.
2016
‎Hau da, ez bakarrik entretenitzeko, baizik eta formakuntza lantzeko ere bai. Kulturak balio izan behar du pertsonak hezteko eta irizpide propioak izateko. Bide horretan gaude.
2017
‎Lehendik ere ez daukagu erronka makala hezkuntza sistemarekin, curriculumarekin, pertsonak heztea bainoago eduki zehatzak (eta gero eta zehatzagoak) ikasleei helaraztea xede duen sistema batekin, lehia latzean dabilena (baina zentro arteko lehian, ez ereduen artekoan!!), non zurruntasuna printzipio nagusi bihurtu den, ebaluazioa helburu azken... lehen ere badugu zer hobetua, esaten ari nintzen, hezkuntzari guztiaren kulpa ez botatzea besteak beste, baina txostenei erantzutea jarri dugu...
2018
‎Zalantzarik ez dut, bidaia hau elkarrekin egin dugunok, gaztetxero izanagatik gara gaur egun garen pertsonak. Hein handi batean, hori ere bada eta gaztetxe bat, pertsonak hezteko eskola.
2020
‎Baina hori bakarrik oker handia litzateke. Irakaskuntza metodologia egokiak erabiliz, jakina, ezagutzen duguna ondo erakustea garrantzizkoa da baina hori ez da nahikoa gaur egun. Etorkizunari begira ezjakintasunean ondo mugitzen diren pertsonak heztea gakoa da. Zientzian pauso handi bat ematen dugun bakoitzean gure ezjakintasunaren mugak handitzen dira.
‎Aipatutako hiru ideia horiei jarraiki, gaurko egunean, esan ohi da xix. mendeko ikasgelatan xx. mendeko irakasleok xxi. mendeko pertsonak hezten dihardugula; hori dela eta, beharrezkoa duela hezkuntzak eraldaketa integrala gauzatzea. Giro horretan, gero eta gehiago dira eraldaketa proiektuak garatzen ari diren Euskal Herriko hezkuntza erakundeak.
‎Ez dugu ahaztu behar, bestalde, Lehen Hezkuntzaren helburu nagusietako bat hurbileko inguruarekin harremanean aritzeko gai diren pertsonak heztea dela, gero eta zabalagoak izango diren espazio eremuetan ere aurrera egiteko. Gu geu artikulu honetan adierazten dugun proposamen honekin testuinguru soziokultural zehatz batetik abiatzen garenez (Gipuzkoako hego mendebaldeko Debagoiena eskualdetik), han artikulatzen dira kultura ondarearen barruan dauden askotariko erreferenteak, hots, natura, historia, arte, antropologia, etnografia, zientziaeta teknologia adierazpenak, eta horiek lehengo eta oraingo kulturen ezagutza integralera garamatzate ezinbestean.
‎Esan gabe doa gure helburu nagusia dela ikaslea bere hurbileko inguruarekin harremanean aritzeko gai izatea eta kontzientzia kritikoz jardungo duten pertsonak heztea. Hala, beraz, ezinbestean, koherentziaz ondarearekin lotutako prozedurak aukeratu ditugu (Trepat, 1995), eta ikerketa eta aurkikuntza, errealitatearen ikasketa, informazioaren bilketa, antolaketa eta sistematizazioa, eraikuntza eta aplikazioa prozedurak izango dira erreferenteak gure gertuko kultura ondarea aztertzeko (Eusko Jaurlaritza, HEZIBERRI 2020, 2014).
‎Hori baliagarria izan liteke gurea den ikuspegia baloratzeko eta kontserbatzeko. Horrekin, bada, gure ingurune soziokulturalekiko atxikimendua lortzeko gai izan gaitezke, haren hurbileko inguruarekin harremanean aritzeko gai izateraino, eta, halaber, kontzientzia kritikoz jardungo duten pertsonak hezteko, espazio eremu gero eta zabalagoetan aurrera egiteko (Ramirez de Okariz, 2015).
2022
‎Pertsonak hezten ditugu, eta ez dugu hori ahaztu behar. Gure lana eta UDAren lana pertsonak heztea da balio batzuetan. Balio konkretu batzuetan.
‎" Pertsonak hezten ditugu, ez dugu hori ahaztu behar; gure lana pertsonak heztea da"
2023
‎Zeharka bada ere, EEEBn aipatzen den ikuspegi honen arabera, ikasleak, jada, gizarte eragileak dira; hau da, egoera jakin batzuetan ingurune espezifiko eta jarduera arlo zehatz batean, zeregin jakin batzuk —ez soilik hizkuntzarekin lotuak— bete behar dituzten gizarteko kideak9 Testuinguru sozialetan eragiten duten gizarteko kideak dira, beraz, eta ikasgela bera ere testuinguru sozial bat den heinean, egungo ikasgaiak praktika komunitateen edota ezagutza komunitateen pareko izango lirateke (matematikarien, fisikarien, hizkuntzalarien edota historialarien praktika komunitateak, esaterako). Horren ildotik, jada ez ginateke etorkizuneko herritarrak soilik hezten arituko, baizik eta dagoeneko beste ikaskide/ gizarte eragile batzuekin elkarreraginean, helburu partekatu bat lortu nahian, elkarri eragiten diharduten pertsonak hezten arituko ginateke. Izan ere, Ekintzara Bideratutako Ikuspegiaren arabera, ezagutzak testuinguruan jarritako ekintza baten inguruan eraikitzen eta partekatzen dira (hots, ekintza horren baitan hartzen duten zentzua eduki horiek), testuinguruan jarritako ekintza horri erantzunez garatzen dira konpetentziak, eta ekintza horretan gauzatzen da ikaslearen konpetentzia ere.
‎Hortaz, ahalegin handiagoa eskatzen dio egoera horrek eskolari: gizarte esparru guztietan euskaraz aritzeko pertsonak hezi behar ditugu, esparru horietan eraginkortasunez aritzeko hizkuntza gaitasuna duten gizarte eragileak, hain justu. Horrek guztiak, halabeharrez, hezkuntza soziolinguistikoaren
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia