2007
|
|
Ikerketa horien helburua gizarte munduaren ulermenaren eta adinaren artekoerlazioa aztertzea zen arren, errealitate fisikoaren ulermenaren garapena aztertzekometodologia bera erabiltzen zen horietan. Horretan,
|
pertsonak
errealitate sozialarekin erlazionaturiko zenbait arazo (Adelson, 1971), elkarrizketa kliniko (Furth, 1980) edo dilema (Damon, 1977; Selman, 1976) ebatzi behar zituen. Zereginhoriek bakarka egin behar zituen gizabanakoak, gertakari horien esanahia berezinoren laguntzarik gabe aurkituko balu bezala (Echeita, 1988).
|
|
Ikerketa horiei esker identifikatu dira
|
pertsonak
errealitatea sailkatzeko, interpretatzeko eta ordenatzeko erabiltzen dituen kontzeptuak eta egitura antolatzailea. Hala, haurrek hainbat errealitate sozialen inguruan zer dakiten ez ezik, ezagutza hori garapen aro bakoitzean nola antolatzen duten ere badakigu.
|
|
Sentsibilitatea handitze horrek azal dezake zergatik gertatzen diren heriotza batzuk itxuraz txikiak diren kokaina dosiak kontsumitu ondoren. Etengabe erabiltzeak suminkortasun, kezka eta paranoia egoerak eragin ditzake, eta, gainera, erabateko psikosi paranoikora irits daiteke, non
|
pertsonak
errealitatearen zentzua galdu eta entzumen haluzinazioak jasaten baititu. Era berean, konplikazio fisikoak ere badaude.
|
2011
|
|
Mentalizatzeko gaitasuna albora uzten duenean, desintegrazio beldurra ager liteke eta eranskorrak diren objektu loturak agertzen dira. Mugako nortasuna duenaren pertsona arteko eskemak zurrunak dira, ezin du irudikatu beste
|
pertsonak
errealitatea modu ezberdinean eraikitzen duela.
|
|
Nortasunaren nahaste bat duen
|
pertsonak
errealitatea hautemateko eta gizartearen aurrean jokatzeko modu finko eta zurrunak agertzen ditu. Ez du behar besteko malgutasunik eta trebetasunik izaten gizarteko egoera aldagarri eta ezegonkorretara egokitzeko.
|
|
Beste pertsonaren irudia barneratzeak ez ditu zailtasun guztiak gaindiarazten; beraz, mendeko
|
pertsonak
errealitateko zailtasunen ukazioaren mekanismoa ere erabiltzen du utopia baten ilusioa mantentzeko. Ukazioaren bidez gainera norberaren bulkada erasokorrak ukatu egiten dira, eta horrela barnean sentitzen duten erasokortasunaren mehatxutik libre sentitzen dira mendekoak.
|
2013
|
|
Errealitate objektiboaren aurrean (existituko balitz?) pertsonak pertzeptzio bat edo jarrera bat aurkeztu ohi du eta berarentzat, gehienetan, horixe da errealitatea. Beraz objektu edo paisaia «beretik» bi
|
pertsonak
errealitatearen irudi ezberdinak soma ditzakete, hortik, paisaiari eraikuntza mentala deitzea. Pertzeptzio horren garapenean pertsonaren bizipenak oso garrantzitsuak dira, horiek osatzen baitute beraren pentsaera edo jarrera paisaiaren aurrean.
|
2015
|
|
“Euskaraz bizitzeko hautua egin duten
|
pertsonak
errealitatean aurkitzen dituzten oztopoak gainditzen saiatzen dira, zailtasunei aurre egiteko prest daude eta saiatzen dira egoera hori hobetzeko zerbait egiten. Horretan lagunduko dien elkartasuna eta babes eske jotzen du Behatokira”, Garbiñe Petriati zuzendariak adierazi duenez.
|
2019
|
|
chemobrain (edo nahasmendu mentala), nekea edo gaixotasunari edo heriotzari buruzko pentsamendu obsesiboak. Kontuan hartu behar da tratamendu onkologiko batetik itzultzen den
|
pertsonak
errealitate zaharrei egin behar diela aurre, dena aldatu duen bizi esperientzia batetik pasatu ondoren. «Joan zen pertsona ez da itzultzen dena, eta utzi zuen lekura ez da itzultzen», dio adituak.
|
2021
|
|
“Filosofo eta superheroietan irakaskuntza asko daude haurrekin erabiltzeko” Pentsamendu kritikoko jarduerak nerabeentzat Pentsamendu kritikoa sustatu nahi duten jarduerak komunikazioan, elkarrizketan eta iritziak eta irizpideak adieraztean oinarritzen dira. “Kontua da
|
pertsonak
errealitateetan oinarritutako ezagutzak azaltzea, ez bakarrik sinesmenetan edo iritzietan oinarritutakoak. Kontuz ibili behar da pentsamendu kritikoa zer den ondo ulertzeko.
|
2022
|
|
Arakatze prozesuan dago konpromisoa, ez informazioan. Metodologiaren funtsa da
|
pertsonak
errealitatearen ikuspegia zabaltzeko bide bati ekitea. Bihotzaren desblokeatze bat baitezpadakoa da, eta arazoak sormenetik konpontzen ikastea ere bai.
|