Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2000
‎Pichon Riviere k adierazitakoaren arabera, zenbait pertsona talde batean biltzean, kide bakoitzak bere fantasia inkontzienteen objektuak zenbait taldekiderengan proiektatzen ditu, beraiekin proiekzio horien arabera erlazionatuz; hori argiikusten da rolak eskuratu eta norberaren gain hartzeko prozesuan (1975, 194 or.).
‎Zerbitzu hau osatzeko pertsona talde bat behar da (pertsona bakar bat gutxiegi litzateke), beren zeregina munduko edo nazioko irrati emandegiek ematen dituzten albisteak entzun, hautatu, baloratu eta irrati eran idaztea delarik. Prentsa idatzia ere albiste iturri da; beraz, pentsatzekoa da irratian, lehen aipaturiko berehalakotasuna dela-eta, oso albiste iturri garrantzitsua izan ahal dela.
2002
‎Mendililia Irratia sortu zuen Xiberoko Botza utzi zuten pertsona talde batek.
2005
‎Bestela jokatzea, hau da, udal agintaritzak herriko festetan duen buruzagigoabere gain ez hartzea, izatez, festak pribatizatzea da. Beste modu batean esanda, pertsona talde pribatu bati beren begiko ez diren hiritar edo gizarte taldeak ospakizunetik kanpo uzteko ahalmena ematea suposatzen du. Eta jokaera horrek demokrazian atzera egitea dakar, egiaz parte hartzailea eta berdintasunezkoa beharkolukeen gizarteko eta kulturako alorretako batean diskriminazioa posible izateabaitakar.
‎Eta hori onartezina da eskubideak bermatzearen ikuspegitik. Herriko jaiakpribatu bihurtuta, pertsona talde bati ahalmena ematen baitzaio atsegin ez dituenpertsona edo gizarte taldeak herriko ospakizun nagusitik kanpo uzteko.
‎Gairin ek (1996: 97) aipatzen duenez, Blau eta Scott (1960) autoreen araberaerakundeek pertsonen baitan funtzionatzen dute eta pertsona horien mesederakolau pertsona talde hartzen dituzte aintzat: oinarrizko kideak, jabeak edo zuzendaritzako kideak, bezeroak edo erakundetik kanpoko pertsonak (betiere, erakundearekin zerikusia dutenak:
2006
‎217) publizitate ez zilegiaren kontzeptu berria ematen du, «kontsumitzaile talde bereziei» dagokiena. Hori dela eta, pertsona talde batzuk babesik gabeko egoera berezi batean egoten dira, beren maila kulturalarengatik edo hizkuntza ez ezagutzeagatik. Garbi dago horiek ezin direla batez besteko kontsumitzaile arruntatzat hartu, eta beste talde batzuetan kokatu lirateke, besteak beste, «azpikontsumitzaile» edo «kontsumitzaile ahulenen» taldeetan.
‎Publizitatearen hartzaileak mezuak benetan ukitzen duen pertsona taldea izango da. Erabilitako hedabideen arabera, taldea aldatu egingo da; eta kontsumitzaile eta erabiltzaileak babesten diren antzera babestuko dira horiek ere43.
2007
‎Lehenik eta behin, pertsona batek nazio identitatea gara dezan ezinbestekoada pertsona horrek talde nazional hori badela jakitea; hau da, ingeles batek, ingeles identitatea garatzeko, jakin behar du ingelesak izeneko pertsona talde batdagoela. Hala, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik oso garrantzitsua daikertzea ezagutza hori noiz garatzen den.
2008
‎norbanakoaren ingurune kulturala. Lehen atalean esan dugu belaunaldi batetik bestera igarotzen den pertsona talde baten jokabide ereduek, sinesmenek eta beste hainbat ezaugarrik osatzen dutela kultura. Gogoratu beharra dago, gainera, kultura arteko ikerketak, kultura bat beste kultura batekin edo gehiagorekin erkatzeak, garapenaren orokortasunari buruzko informazioa ematen duela.
‎Urte gutxiko aldearekin jaio diren pertsona guztiek kohorte bat osatzen dute, hau da, adina partekatzen duen pertsona talde batek elkarrekin bidaiatzen du bizitzan zehar (nahiz eta elkar ezagutu ez). Ideia da kohorte jakin bateko pertsona guztiak historia berari daudela lotuta:
‎Norbanakoaren kultura (belaunaldi batetik bestera igarotzen den pertsona talde baten jokabide ereduak, sinesmenak eta abar).
‎Norbanakoaren kultura (belaunaldi batetik bestera igarotzen den pertsona talde baten jokabide ereduak, sinesmenak eta abar).
‎Norbanakoaren kultura (belaunaldi batetik bestera igarotzen den pertsona talde baten jokabide ereduak, sinesmenak eta abar).
‎Norbanakoaren kultura (belaunaldi batetik bestera igarotzen den pertsona talde baten jokabide ereduak, sinesmenak eta abar).
‎Norbanakoaren kultura (belaunaldi batetik bestera igarotzen den pertsona talde baten jokabide ereduak, sinesmenak eta abar).
‎Horren ondorioz, zendearen hautaketa. Horrela, pertsona talde baten esku gelditzen da kooperatiba, zuzendaritzarekin harremanetan egon ohi direnak?, Errektore Batzordea kontrolpean edukita, haren berriztapena ere kontrolpean dutenak.
2009
‎Dena da kultura. Eta pertsona edo pertsona talde bezala gugan eragina dutenpentsamenduak eta hausnarketak kulturan elkartzen dira. Eta zer jaten dugun etazer jantzi, eta nola dibertitzen garen edo zerk kezkatzen gaituen.
‎beraientzat berezia den, eta nazioaren gainerakoen lepotik? pribilegio bat eskuratu nahi duen pertsona talde bat. Pribilegio hori beraiekin lehian dauden inportazioei aduana sari bat ezartzea izan daiteke, diru-laguntza bat eskuratzea edo beste batzuei presio talde horretako kideekin lehian aritzea galarazten edo mugatzen dieten legeak lortzea» (Von Mises, 2006).
‎Kasu horretan helbidea posta zerrenda batena da. Zerrenden mesedea da mezu berbera bidalketa bakarra eginez pertsona talde bati bidal dakiokeela. Hartzailearen posta zerbitzariak ugalduko du mezua, zerrendakide bakoitzari bere kopia igorriz.
2010
‎KAE 92/ 1988, maiatzaren 23koa, KAE 178/ 1996, azaroaren 12koa eta AGE III (AB 2994). Zentzu berean, doktrinan, Martínez Jiménez, J. M., Trujillo Villanueva, F., Vela Torres, F. J., Lecciones de procedimiento laboral, op.cit., 164 or. eta Martín Brañas, C.,. La fuerza ejecutiva de las sentencias dictadas en procesos de conflicto colectivo?, Documentación Laboral, 1995/ 47 zk. Kondenazko sententzia kolektibo baten adibidea da pertsona talde bati eragiten dion mugigarritasun geografikoa eta lan baldintzen funtsezko aldaketen gaineko liskar batean eman daitekeena. Kasu horietan, magistratuak langileen eskaera onartzen badu, enpresaburua kondenatu du.
2011
‎Hiru irizpideri zorrotz helduta: estatuan ofiziala ez den hizkuntza; gutxi gorabehera eremu batera muga daitekeen pertsona talde batek mintzatua, eta egonkortasuna daukana (Poche, 2000: 19).
‎– Kulturaren ikuspegitik begiratuta, gizartean baztertuak diren pertsona taldeek probabilitate gehiago dute nahaste hau garatzeko: presoek, zaharrek, errefuxiatuek, etorkinek, entzumen gabeziak dituztenek.
‎Hori dela-eta, beren pentsatzeko modua berregituratzen irakasten zaie. Horrela, pertsona talde batekin bildu aurretik «ui, ui, orain oso gaizki pasako dut» bezalako pentsamenduak aldatzen eta pentsamendu positiboagoekin ordezkatzen irakasten zaie. Aurrean jartzearekin batera erabilita, berregituraketa kognitiboaren teknikak oso emaitza onak eman izan ditu (Nathan, Gorman eta Salkind, 2005).
‎Jokabide arraroen artean sailkatu ditzakegu ondorengoak: janzkera eta itxura bitxia izatea (adibidez, gorputza kolore desberdinez margotzea, udan artilezko jertseak janztea, edota pertsonaia historiko baten moduan janztea); jokabide sozial eta sexualari dagokionez ohikoak ez diren ekintzak egitea (adibidez, aproposa ez den leku batean genitalak erakustea, metroan edo beste garraiobide publiko batean bere intimitateak edozeini kontatzen hastea, edota pertsona talde handi baten erdian yoga egiteko posizioan jartzea); ezustean jokabide erasokor eta aztoratua aurkeztea (adibidez, adiskide eta familiakoekin eztabaidak has ditzakete, kaletik doazela ezezagunak zirikatu ditzakete beraiekin borroka daitezen, gobernuko funtzionarioren batekin eztabaidaren bat izan badute mehatxuzko eskutitzak bidali diezazkiokete, edota, zenbaitetan, beste pertsonak zauritzer...
2012
‎217) publizitate ez zilegiaren kontzeptu berria ematen du, «kontsumitzaile talde bereziei» dagokiena. Hori dela-eta, pertsona talde batzuk babesik gabeko egoera berezi batean egoten dira, beren maila kulturalarengatik edo hizkuntza ez ezagutzeagatik. Garbi dago horiek ezin direla batez besteko kontsumitzailetzat hartu, eta beste talde batzuetan kokatu lirateke, besteak beste, «azpikontsumitzaile» edo «kontsumitzaile ahulenen» taldeetan.
‎Publizitatearen hartzaileak mezuak benetan ukitzen duen pertsona taldea izango da. Erabilitako hedabideen arabera, taldea aldatu egingo da; eta kontsumitzaile eta erabiltzaileak babesten diren antzera babestuko dira horiek ere48.
2014
‎Jokabide horien artean sailka ditzakegu ondorengo hauek: janzkera eta itxura bitxia izatea (adibidez, gorputza kolore ugariz margotzea, udan artilezko jertseak janztea edo pertsonaia historiko baten moduan janztea); jokabide sozial eta sexualari dagokionez, ohikoak ez diren ekintzak egitea (adibidez, aproposa ez den leku batean genitalak erakustea; metroan edo beste garraiobide publiko batean bere arazo intimoak edozeini kontatzen hastea, edo pertsona talde handi baten erdian yoga egiteko posizioan jartzea); ezustean jokabide erasokor eta aztoratua agertzea (adibidez, adiskide eta familiakoekin eztabaidak has ditzakete; kaletik doazela ezezagunak zirika ditzakete haiekin borrokatu daitezen; gobernuko funtzionarioren batekin eztabaidaren bat izan badute, mehatxuzko eskutitzak bidal diezazkiokete, edo, zenbaitetan, beste pertsona batzuk zauritze...
2015
‎Praktika horiek pertsona batek eraman ditzake aurrera edo instituzio baten barnean parteka daitezke. Instituzio bat pertsona talde batek osatzen du, eta pertsona talde hori guztia egoera problematiko baten ebazpenean engaiaturik dago. Problematikaren gaineko engaiamendua elkarrekin banatzen dute, eta, horretarako, zenbait praktika sozial gauzatzen dituzte.
‎Praktika horiek pertsona batek eraman ditzake aurrera edo instituzio baten barnean parteka daitezke. Instituzio bat pertsona talde batek osatzen du, eta pertsona talde hori guztia egoera problematiko baten ebazpenean engaiaturik dago. Problematikaren gaineko engaiamendua elkarrekin banatzen dute, eta, horretarako, zenbait praktika sozial gauzatzen dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia