2014
|
|
Kategoriak erabiltzen dira errealitatea ordenatzeko, sinplifikatzeko eta ulertzeko; horrelaxe kokatzen du norberak bere burua eta sailkatzen ditu besteak gizarte kategoriatan. Kategorien balorazio positiboa edo negatiboa egiteko, kategoria horiek osatzen dituzten
|
pertsona
taldeak alderatzen dira. Hala, nork bere burua
|
2017
|
|
Euskararen egoera gaiztotu ahala, baliabide praktikokognitiboa izan zitekeena, maxima morala bilakatu zen: ...en duten politikak eta interbentzio publikoak legitimatzen dira eta hutsal edo bigarren mailakoak bilakatu beste batzuk. kasu honetan gainera, bi iturri mota ezberdin nahasi ziren, batetik inkesta modukoak (zentsua nagusia) eta bestetik aipatu erregistro horiek. inkestetan aplikatzen diren eragiketa estatistikoen bidez eraikitzen diren kategoriak tipo analitikoak direla esan dezakete eta ez dutela
|
pertsona
talde bat zehazki izendatzen edo irudikatzen (tipo ideal weberiarrak direla gutxi asko, ez dira egiazko inor, jendarteko praktiken eta posizioen bilduma pertsonifikatuak nonbait). baina, erregistroetan agertzen direnak pertsonak dira, edo nahi izatera, egoera eta testuinguru jakinetan pertsonek egindakoak. esaterako, ikasle horiek guztiak pertsonak dira eta hemen tipoak handitzeko edo ahultzeko e... erdaldunak ere izan badirela erdi lausotuta, eta euskaldunak direla erabakita, ez al da jarduera jakin eta bakar baten gainean gehiegi eraiki nahi?
|
2019
|
|
Erronka gehienak
|
pertsona
talde batekin dira (%74, 4) eta beste laurdena pasa pertsona bakarrarekin (%25, 6).
|
|
Baietz Hernanik! erronkaren informea, 2018" hartutako erronken bestelako ezaugarri batzuk ere galdetu dira. hala, erronka gehienak
|
pertsona
talde batekin dira (%74, 4) eta beste laurdena pasa pertsona bakarrarekin (%25, 6).
|
|
Erronkaren tipologiari dagokionez, profil guztien artean hiru motatako erronkak gailendu dira (berdin du hasiera batean hartutako erronka izan edota egitasmoan zehar erronkaz aldatu ondorengoa, elebidunena edo elebidun hartzaileena...): euskaraz" eremu guztietan hitz egitea" (elebidun hartzaileen kasuan" euskaraz dakiten guztiei eskatzea euskaraz egiteko")," lankideekin", edota gertuko harreman sareetan(" bikotekidearekin"," familiarekin" edota" lagunartean, kuadrillan"). hala, adierazi dutenez, kasu gehienetan erronka
|
pertsona
talde batekin hartu da. Xede taldearen ezaugarri esanguratsu moduan, nahiko paretsu daude euskaraz jakin badakiten xede taldeak eta euskara gaitasun desberdinak barne biltzen dituztenak (azken horiek taldeen kasuan). hori guztia ikusirik, egitasmoaren oinarrizko galderara iristen gara:
|
2022
|
|
Soziolinguistika Klusterrak, 1987tik, euskararen erabileraren inguruko kale neurketak eginak ditu; 30 urtean entzun eta ikusi da nork, non eta norekin, zein hizkuntza erabiltzen duen. Euskal Herriko gizarteak kalean erlazionatzeko duen modua aztertu da eta, orain, azken hiru hamarkadetan gure espazio publikoetan gauzatu diren aldaketa fisikoei eta funtzionalei erreparatu nahi diegu; kaleak ere ikuspuntu batetik,
|
pertsona
talde zehatzentzat eta funtzio konkretu batzuk hobetsiz diseinatu eta eraikiak izan baitira. Hautu hauek gure egunerokotasuna eta elkarrekin dugun bizimodua baldintzatzen dute.
|