Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2004
‎Zeinek esango eta pentsatuko zuen? Xabier Aizarna euskaldun eta abertzalea izan zen pertsona hori!
2007
‎Gipuzkoako kasuan, Karlos Santamaria dugu beraien paradigma, baina bere oihartzuna oso zabala izan zen. Ez dago ikerketa zehatzik pertsona horien ondorengo ibilbideari buruz, baina soziologikoki katoliko euskaldun asko zegoen jeltzaleengandik hurbil eta habi garrantzitsua aurkitu zuten bertan frankismoaren amaierako urteetan, lehenago izan ez bazen.
2008
‎Baina zer gertatzen da pertsona horren hizkuntza gaztelania denean. Badirudi orduan jarrera positiboa azaleratzea zailago egiten zaigula euskaltzale batzuoi.
‎Horietan, geneek dute zeresanik handiena, eta inguruneak eragin txikia du. Hau da, gene batean mutazio jakin bat agertzen baldin bada, seguru asko pertsona horrek dagokion gaixotasuna pairatuko du. Beste muturrean, badaude beste gaixotasun batzuk (infekziosoak, esate baterako HIESa), zeinetan inguruneak baitauka zeresanik handiena eta geneek eragin txikia baitute, nahiz eta nolabaitekoa eduki.
2009
‎" nire aitak Jainkoarengan eta mirariengan sinesten du, baina bost axola zaio Jainkoa existitzen den edo mirariak gertatu diren". Erlijio sinesmenak horrelakoak baldin badira, usteekin ez dute zer ikusirik; izan ere, pertsona horrek ez lituzke aldatuko bere sinesmenak, mirariak gertatu ez direla frogatuko balitz. Interpretazio horren arabera, sinesmenak gertuago daude nahietatik usteetatik baino.
‎Erlijio sinesmenak usteen parekoak baldin badira, orduan ezaugarri hori ere badute. Pertsona batek mirarietan sinesten duela esaten duenean, interpretazio horren arabera, pertsona horrek uste du mirariak gertatu egin direla, hau da, egiazkotzat hartzen du mirariak egon izana. Pertsona batek esaten baldin badu Jesukristoren berpizkundean sinesten duela, interpretazio horren arabera, ulertu behar dugu pertsona horrek uste duela Jesukristo berpiztu dela, hau da, egiazkotzat hartzen duela Jesukristo berpiztu izana.
‎Pertsona batek mirarietan sinesten duela esaten duenean, interpretazio horren arabera, pertsona horrek uste du mirariak gertatu egin direla, hau da, egiazkotzat hartzen du mirariak egon izana. Pertsona batek esaten baldin badu Jesukristoren berpizkundean sinesten duela, interpretazio horren arabera, ulertu behar dugu pertsona horrek uste duela Jesukristo berpiztu dela, hau da, egiazkotzat hartzen duela Jesukristo berpiztu izana.
2010
‎Estatu Batuetako film independenteetan beti ageri da liburu denda interesgarria, eta bertan beti dago liburu den denak ezagutzen dituen liburu saltzailea. Azken erromantiko literarioa izan ohi da pertsona hori, sarri, liburuak saltzerakoan mina sentitzen duelako. Seme edo alaba batek alde egingo balio bezala.
2012
‎Konturatuta zegoen maitasuna deitzen diogun hori gezur polit bat besterik ez dela. Ez garela beste pertsona batez maitemintzen, pertsona horrekin gaudenean garenaz baizik. Eta elkarrekin bizitzearen kontua beharra dela, bakarrik ez sentitzeko beharra, funtsean; eta berak ez zuen jasaten besteren beharra sentitzerik (42 or.).
2013
‎Adibide batez argitu ditzakegu esku artean dauzkagun kontzeptuak. Pertsona batek esaten baldin badit kolore gorria gustuko duela, eta ni ez baldin bat pertsona horrekin (gorroto dut kolore hori), desadostasun bat dago bion artean. Aniztasuna dugu koloreen gaineko gustuei dagokienez.
‎Horrela ikusita, jarrerak nonahi topatzen dira: pertsona bat euskararen aldekoa bada eta bere pertzepzioan euskaraz beti aritzen dela iruditzen bazaio, nahiz eta hala ez izan, galdetegi bati erantzutean pertsona horrek euskaraz beti egiten duela erantzungo du. Hori muturreko adibidea da, baina erabilerari buruzko galdera bati erantzutean jarrerek eta pertzepzioak zein eragin izan dezaketen ikusteko balio du.
2015
‎Akabuaren akaburako, bi maila horietako jende dena itsusia da: inork ez du pertsona hori edo beltz politen bat inoiz ikusi, naturaren kontrarioa litzateke. Edertasuna, izan ere, espirituaren espresioa da, eta bi arraza horiek espiriturik ez dute.
2016
‎Berdin gertatzen da 2016ko estatu espainolean; Kataluniako independentzia prozesuari esker, derecho a decidir entzuten duen orok lurralde jakin batekin lotzen baitu eskubide hori, eta normalean Kataluniarekin berarekin eta ez hainbeste Euskal Herriarekin, Herrialde Katalanekin edota Galiziarekin. Berdin dio pertsona horren ustez eskubide hori existitzen den (askotan elementu existentzial gisa hartzen baitute, eskubideak jainkotiarrak edota fenomeno naturalak bailiran) edota eskubide horrek zentzurik duen zalantzan jartzen duen; eskubidea izan ala ez, subjektua egotzi balio, estatu espainoleko lurralde jakin batzuk (nazio zein administrazio) izendatuko bailituzke berehala.
2017
‎ikasi euskaraz, hemengo hiztun guztiei errespetua erakusteko. Ikasi ezean, kalean edo edozein lekutan euskaraz hitz egiten duenari ez diozu euskaraz erantzungo, eta ez dituzu pertsona horren hizkuntza
‎Hau da, zuk nigatik eta nik zugatik izan behar du hizkuntzaren tratuak eskubideak eta nortasuna errespetatuko. Horregatik ikasi behar duzu, pertsona horrekin euskaraz egin ahal izateko. Baina, aldi berean, euskaldunek ere beren burua ireki behar dute norberaren hizkuntza besteekin partekatzeko.
2018
‎Baina, zer da ondo zaintzea? Zuk pertsona baten ama hizkuntzan hitz egiten ez baduzu, pertsona hori eta bere familia osoa hizkuntzaz aldatzera behartzen baduzu... horrek kalitatea kentzen dio zaintzari.
2020
‎Bere burua ez du aski, ‘edonor’ den indibiduoa (naturaren menekoa den subjektu materiala) komunitatearekiko dialogoan soilik bihurtzen baita nor (subjektu morala). Komunean den subjektu edo pertsona hori du, hain zuzen, jomuga: " pertsona heldua, burujabea, librea, komunitatearen zerbitzaria (ez jopua)" (ibid.:
‎bere gogo eta bihotza bigarrenekin daude. 30 urtez kartzelan egon den pertsona hori, gaixotasuna ziega batean igaro duena," asesinoa" da Salabururentzat, eta beti izango da (sic). Ondorioz, bere giza eskubideak murriztuta daude, antza, kartzelako kondena oso osorik bete duen arren.
‎Ondorioz, bere giza eskubideak murriztuta daude, antza, kartzelako kondena oso osorik bete duen arren. Salabururi kasu egiten badiogu, pertsona horrek sekula du nahi duenaz nahi duen eran hitz egin; ez, behintzat, baldin eta biktima batek hala nahi ez badu.
‎Bere burua ez du aski, ‘edonor’ den indibiduoa (naturaren menekoa den subjektu materiala) komunitatearekiko dialogoan soilik bihurtzen baita nor (subjektu morala). Komunean den subjektu edo pertsona hori du, hain zuzen, jomuga: " pertsona heldua, burujabea, librea, komunitatearen zerbitzaria (ez jopua)" (ibid.:
‎Bada, zenbait aurreiritzi ideologiko egozten zaizkizula, joera politiko jakin batean sailkatzen zaituztela, edo profil ez oso akademikoa izan duzula suposatzen da eta horregatik ez duzula katalanez hitz egiten. Alegia, gazte bati katalanez hitz egiten bazaio eta pertsona horrek hizkuntza berean erantzuten ez badu, hari buruzko informazioa ematen arituko da. Horixe da elkarrizketatu ditudan pertsona batzuek duten pertzepzioa, ez dut esan nahi nahitaez hala denik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia