Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 60

2000
‎Ikuspuntuari dagokionez, hirugarren zein lehen pertsona darabil, eta zenbaitetan narratzaile orojakileak ere bere gogoetak gehitzen ditu. Haatik, idazle honek fokalizazioa askotan erabili ohi du, izan ere, pertsonaiek bere inguruan ikusten dituzten beste gizakienganako arreta jartzeko joera baitute:
‎Lehenengo, atal bikoitietan zehar, Galán eta García Hernández Kapitainek zuzendutako Jakako altxamenduaren eta haren porrotaren disekzioa egiten digu Egañak, pausoz pauso, 1930eko abenduaren 12tik 15era (epilogo moduko bat gehitzen dio, hamaseigarren atalean); kapitulu hauetan hirugarren pertsona erabiltzen du narrazioaren gidari gisa.
‎Haatik, garapen kronologiko honetan zenbaitetan denbora bera errepikatu egiten da, gertaerak beste ikuspuntu batetik emanez. Ondorioz, lehen pertsonako narratzaile autodiegetikoa, hirugarren pertsona erabiltzen du fokoa beste pertsonaia batzuengana gerturatuz. Honela, hainbat paralepsi ikus genitzake:
‎narratzaile hau ez da istorioan esku hartzen duen pertsonaia bat, izan ere, narratzaileak kanpokoa zaion istorio bat ezagutaraziko digu. Narratzaile mota honek oro har hirugarren pertsona badarabil ere, batzuetan lehenengo pertsonara igaro daiteke. Mota honetako narratzaileak askotan autoritate eztabaidaezina sortzen du.
‎90eko hamarkadaren lehen erdiko gertakizun mediatiko garrantzitsuenetariko bat, dudarik gabe, La Semaine du Pays Basqueren sortzea izan zen, 1993ko irailean, familia kapitalekin eta gehienak bertokoak diren zenbait elkarteren partaidetzarekinRoland Machenaud ek sortu zuena. Astekari honen argitalpen elkarteak, Les Editionsde la Semainek, La Semaine des Landes eta La Semaine des Pyrenees ere sortu zituen.Astekari honek hamabost pertsona darabiltza eta tokian tokiko korrespondentzia sarenahiko sendo batez, jada etekinak ateratzen ari da. Azken hamarkada osoan ikusi ahalizan dugu estatuko lurralde osoan asteko prentsaren garapen fenomeno hau enpresaertainen itxurapean (10 eta 49 langile bitartekoak).
‎Ez da egon behar kontraesanik, beraz, norberaren eta gizartearen libertateenartean (L' existencialisme est un humanisme; 1946an). Mendebaldeko hizkuntzagehienetan ez bezala, euskaraz gure etxea edo gure ama esaten dugu, aditzen lehenengo pertsona erabiltzean pluralaren eta singularraren adierak batuz. Ildo berekoadugu Sartre, erdian egon den pentsalaria (Gilles Deleuze-k zioenez, behintzat).
‎" Nire bikotekidea beste batekin ibili dela jakingo banu, batere pentsatu barik harremanak bertan behera utziko nituzke". Esaten zuen nire aurrean ez balego bezala, hirugarren pertsona erabiliz. " Zer konfiantza mota gera daiteke horren ostean?", eransten zuen.
2002
‎Testu informatiboak ez ditu irakurkeak bere baitan hartzen; alegia, testua ez zaio, normalean, inor konkreturi zuzentzen, gizarte anonimo osoari baizik. Aurrez aurreko komunikazio uneetan, batak besteari hitz egiten dionean, hi/ zu da pertsona erabiliena. Diskurtso periodistikoan ez dago ezelako lekurik mintzakidearentzat.
‎Luze eztabaidatu da idatzitakoaren egiazkotasunari buruz. Eztabaidagarri izan daiteke autopropaganda asmoaren garrantzia norainokoa den, baina ez dago zalantzarik ustezko objektibitatea eta egiantzekotasunaren atzean (hirugarren pertsona erabiltzen da, esaterako, Zesarri buruz ari denean) bere buruaren alde ekin eta etsaiak gutxiesteko gogoa dela. Gainera bere ikuspegia da irakurleak, ia nahi gabe eta ia konturatu gabe, onartzen duena.
2005
‎–Hirugarren pertsona erabiltzen duzu Miranderen kasuan, bere azalean zaudela ematen du.
‎Hirugarren pertsona erabilita, Naroak ez du jakin berari ala Ametsi galdetu dion, eta erantzun gabe geratu da. Madokak erantzun du, beraz, japonieraz.
‎Miren Lourdes Oñederrak bidaia erabiltzen du emakume protagonistaren barnean sartzeko, gizon eta emakumeen arteko harremanak eta ezin ulertuak azalarazi nahi ditu. Urtaroek markatzen dute denbora (denbora ziklikoa emakumeekin lotutakoa da; denbora lineala, gizonekin lotutakoa), bigarren pertsona erabiltzen du irakurlea istorioan murgiltzeko, konplize bihurtuz. Sonia Gonzalezek Bernardo Atxagaren euskal hirira garamatza, andrazkope rtsonaiak erabiltzen ditu bazterretako istorio ezkutuak kontatzeko, hiriaren ‘beste’ aurpegia emakumeen begietatik begiratuz (marjinetatik marjina kontatzen digu).
2006
‎Berak aitortzen duen bezala, bere bizitza ipuin txar bat zen, fikziozkoa izateari utzi eta haragizkoa bihurtu zen hilerokoa etorri zitzaionean. Lehen pertsona eta hirugarren pertsona erabili dira narrazioan zehar, zehar estiloa ere ikusi dugu Luisaren pentsamenduak ezagutzeko orduan, baina teknikarik garatuena elkarrizketarena da. Komunikazio beharra aldarrikatzen du Luisak.
2008
‎pastichetik parodiara pasatzen da, narratzaile desberdinak asmatuz, Marko Polo eta Rustichelloren ordez: hastapenean, Marko Polok lehen pertsona erabiltzen du («Nik, Marko Polo[?]», 25 or.), ondotik narratzaile berri bat mintzo da hirugarren pertsona erabiliz, jatorrizko testuan Rustichello k egiten duen bezala bere buruaz mintzo delarik («Horrela zen Rustichello Pisakoa hasi Marko Polok bizi izan zituen bidaia benturosen izkiriatzen», 25 or.), azken narratzaile orojakile eta A. Arkotxak asmatu bati lekua utzi aitzin, atal bakoitzaren... Orduan zuen amets bat egin nehoiz Rustichellori aipatu ez ziona», 26 or.); baina atal bakoitzaren barnean, ahots narratiboa anizten da:
‎pastichetik parodiara pasatzen da, narratzaile desberdinak asmatuz, Marko Polo eta Rustichelloren ordez: hastapenean, Marko Polok lehen pertsona erabiltzen du («Nik, Marko Polo[?]», 25 or.), ondotik narratzaile berri bat mintzo da hirugarren pertsona erabiliz, jatorrizko testuan Rustichello k egiten duen bezala bere buruaz mintzo delarik («Horrela zen Rustichello Pisakoa hasi Marko Polok bizi izan zituen bidaia benturosen izkiriatzen», 25 or.), azken narratzaile orojakile eta A. Arkotxak asmatu bati lekua utzi aitzin, atal bakoitzaren bukaeran («Gero, isildu ziren bazterrak eta loeria Markoz jabetu. Orduan zuen amets bat egin nehoiz Rustichellori aipatu ez ziona», 26 or.); baina atal bakoitzaren barnean, ahots narratiboa anizten da:
‎...i lotuak diren gauzak, Ihoan Mandabillaren bidaia kondairari esker, beste testu artxibatu eta argitaragabeen erreferentziei esker (adibidez Martin de Hoyarsabal ena, 101 or. aipatua, eta horretaz itzulpena egin zuen Piarres Dorre-rena, 135 or.), «orain goibelak» iruditzen zaizkigun lehengo mapen erreprodukzioei esker («désormais opaques», Septentrio, 2006), edo eleberri laburrari esker, lehen pertsona erabiltzen duena, eta Ipar iparreko tokietako herritarren eta euskaldun batzuen topaketa kontatzen duena, euskaldunak ahalkearekin ohartzen direla Historian zehar eskualde horretako esplotazioan parte hartu zutela:
‎Liburu honetan, baina, lehen pertsona erabiliko dut, singularrean nahiz pluralean. Eta lehen pertsona erabiliko dudanez, fikziozko pertsonaiak asmatzeari uko egingo diodanez, ez daukat batere argi zer idatziko dudan.
‎Liburu honetan, baina, lehen pertsona erabiliko dut, singularrean nahiz pluralean. Eta lehen pertsona erabiliko dudanez, fikziozko pertsonaiak asmatzeari uko egingo diodanez, ez daukat batere argi zer idatziko dudan. Errazagoa suertatuko li  tzaidake kontakizun hau pertsonaiaren baten  atzean ezkutatzea, istorioa mozorrotzea, horixe baita gehienetan egiten dudana, baina, tira, ezin korrituko dugu beti biderik xamurren eta motzena.
2009
‎Herrizaingo Sailak 3.500 pertsona erabiliko ditu martxoaren 1eko (igandea) Eusko Legebiltzarrerako Hauteskunde emaitzak bildu eta zabaltzeko antolatu duen planaren baitan. Aurreikuspenen arabera, emaitzak gaueko hamaikak baino lehen ezagutzera emango dituzte Lehendakaritzaren egoitzatik, www.elecciones.net web orriaren eta onetsitako 30 hedabideen bidez.
‎Lan horretako kantu berriak ezagutzen eman dugu saioaren zati handi bat: Led Zeppelin eta The White Stripes taldeengan inspiratutako gitarra zatiak, Bonoren istorioak, oraingoan hirugarren pertsona erabilita kontatuta, Espainian egindako bideo klipa, e.a.
‎Bai, beste ikuspuntu bat garatzen duzu bigarren edo hirugarren pertsona erabiliz. Badaude beste baliabide batzuk ere, umorea, esaterako.
‎Beraz, ez da harritzekoa" Els Setze Jutges" taldeko lehen kantarien kantak –taldea 1961ean elkartu zen– herriaren egoera politikoarekiko irazgaitzak diren gaiak lantzea. Gehienek garai hartako giza paisaiak erretratatzen dituzte, beti singularreko lehen edo hirugarren pertsona erabiliz. Pluraleko lehen pertsona, balizko desberdintze baten subjektu bilaka litekeen elementu gisa, gutxitan agertzen da.
2010
‎Hala ere, sermoilariak ez ote du saihesten modestiako plurala? Itzuri egiten dio, esaterako, lehen pertsona erabiliz: esan> nahi> det> darabil eta ez horrekin> > dugu> esan> nahi.
‎Komunikabideak informazio (edo desinformazio) iturri nagusiak dira eta indarkeriaren gaian pertsona erabili ohi dute. Euskal prentsan ateratako ikerketa batean, emakumearen indarkeriaren gaia jorratzeko orduan (Rodríguez, 2006) ikusi zen, galdetutako% 69,97rentzat komunikabideak zirela emakumeen aurkako indarkeriaren gaian informazio iturri nagusiak.
2011
‎Gogoan dut, beste askoren artean, aurten Gara n agertu den artikulu bat Gasteizen 1976an poliziak eraildako bost langileen gorazarrean. Periko Solabarria eta Amparo Lasherasek sinatua, hiru pertsona zerabiltzaten erreferente gisan: Karlos Marx, Salvador Allende eta Miguel Hernández.
2012
‎Hirugarren pertsona erabiliz sortutako adibideek garbi erakusten dute E1 oinarrizko enuntziatuan aipaturiko zerbaiti buruz esatariak berak duen iritzia edo jarrera adierazteko erabiltzen dituela; hau da, nolabait ere E1eko informazioa ezaugarritu eta modalizatzeko egoki gertatzen zaizkio, izan, aditzarekin sortutako atribuziozko perpausak.
2013
‎Haientzat, Ipar Euskal Herria Frantziako eskuald bat gehiago zen. Frantziaz mintzatzean, pluraleko lehen pertsona erabiltzen zuten, Frantziako eskualdeak beren eskualde gisa ikusten zituzten, Alsazia adibidez. Etengabe Frantzia goraipatzen zuten, eta agintari militarrak laudatzen zituzten.
‎Dudarik gabe, bai. Frantziaz mintzatzean lehen pertsona erabiltzea zen horren lekuko nabarmenena, baina ez hori bakarrik. Etengabe Frantziaren alde agertuz, alemanak hainbeste irainduz, gerlako gertakariak beti Frantziaren aldera aipatuz eta abar, Frantziaren baitako inplikazioa argiki erakusten zuten.
‎Eskualduna ko idazleek, bai Baionatik editorialak idazten zituztenek, bai gerla lekutik ari zirenek, euskaraz ari baziren ere, beren burua frantses gisa agertuz idazten zuten. Frantses gisa agertzearen lehen seinalea, aitzineko lan batean agertu genuen bezala, frantses soldaduei edo Frantziari buruz aritzean pluraleko lehen pertsona erabiltzea zen. Frantzia idazteko, maiz «gu» idazten zuten.
‎Aipatutako artikulu horretan frantsesak aipatzean ez zuen pluraleko lehen pertsona erabili. «Frantsesak» eta «alemanak» aipatzen zituen, baina ez «gu» eta alemanak edo «haiek».
‎Manex Hiriart Urrutiren eta Blaise Adémaren editorialetan ere beren burua frantses gisa ikusten zuten, Frantzia aipatzeko pluraleko lehen pertsona erabiltzen baitzuten, ia beti. Kasu guztiak zerrendatu behar balira, biziki luze litzateke.
‎Horiek horrela, ez zuen hainbesteko kezkarik frantses nortasunaren galtzeari begira. Gero aski fede erakutsi zuen Frantziaren baitan, zehaztuz frantsesek aski indar bazutela kanpoko jendea bertakotzeko eta frantses bilakarazteko, bistan denez, pluraleko lehen pertsona erabiliz, bera ere indar horren jabe eta frantses gisa kokatuz. Lehenago erakutsi badugu ere Euskal Herriarekiko atxikimendu eta herrimin bat bazela, Pierre Purseiglek ongi azaltzen dulekuko nortasuna frantses nazioarenganako atxikimenduaren helduleku bat baizik ez zela, gerla hartan.
‎Zerbitzari k guztiz Frantziaren parte eta gerla logikan kokatu zuen bere burua, alemanen kontrako gudu horretan. Beti pluraleko lehen pertsona erabiliz, Alemaniari hartu zizkion lurren doblea berriz hartu arte Frantziak ez zuela amore emanen idatzi zuen:
‎Horren harira, batzuetan guduetako parte hartzaile izan zela kontatu zuen, beste batzuetan lekuko zuzen gisa mintzo zen, eta beste batzuetan urrunago gertatu guduen berri eman zuen. Kronika orokor batean, adibidez, zegoen eskualde inguruetako gorabeherak zerrendatu zituen, laburki, pluraleko lehen pertsona erabiliz, baina ez bere erregimentuaz mintzatzeko, baizik eta bera armada osoaren partaide gisa mintzo zelako, hala nola Paueko eta Tarbeseko bi erregimentu Reimseko aldera joan zirela, beste batzuk Soissonsen aitzinatu zirela, Ville au Bois inguruan gudu bortitz bat izan zela, baina frantsesek gaina zutela erranik, bere eskualdean une lasaiak zituztela argitu zuen, 1915eko ekainaren 18an....
2014
‎3 Hasieran, pentsatu nuen narratzailea ez zela protagonista, bigarren mailako pertsonaia bat baizik; baina, istorioan aurrera egin ahala, iritziz aldatuz joan naiz. Izan ere, aditzaren lehenengo pertsona erabiltzea, etengabeko ni hori, oso susmagarria iruditu zait hasieratik.
2015
‎Argi dago kasu honetan pluralaren lehenengo pertsona erabiltzeak ez duela hitz egiten duena bere baitan hartzen. Gizon horietako bat bihurtu da Gabriel azkenean:
‎Film honek baditu sosegurik eza sortzen diguten xehetasun gehiago ere: bada une bat protagonista publikoari zuzentzen zaiona, argazki bat atereaz, kamerari begira, etorkizuneko ikusleria kontzienteki probokatuz bezala (protagonistaren kamera versus kamera operadorearena); esan liteke zinematografikoki bigarren pertsona erabiltzen duela une horretan, Cortázarrek Las babas del diablo ipuinean lantzen zuen ildora hurbilduz.
‎objektu guztiek izaera mehatxagarria hartzen dute, leku guztietan atzematen da arriskua?. Literatura idatzian, lehen pertsona erabiltzen denean lortzen den antzeko efektua lortu nahi zen horrela, baina ez zuen filmak bete betean asmatzen. Zineman, oro har, offeko ahotsaren bidez imitatu izan da lehen pertsonaren ikuspuntua (istorio bat kontatzen digun detektibe narratzailea), nahiz eta zinegile zein gidoigile askok (McKee gidoilaritzako guruak, kasu) bide hau errazkeriatzat jo eta haren gehiegizko erabilera arbuiatzen duten.
‎45): ?(...) Astekari honek hamabost pertsona darabiltza eta tokian tokiko korrespondentzia sare nahiko sendo batez, jada etekinak ateratzen ari da. (...) Bere sorreran, 1993an,(...) batez beste 3.500 eta 4.000 ale saltzen zituen Ipar Euskal Herri osoan.
‎Maialenek egin bezala, Ametsek ere bigarren pertsona erabiltzen du bere bigarren bertsoan. Kasu horretan, ordea, toka egiten du, mutilei zuzendutako hitanoan, «duk», «baduk»...
2016
‎4 Lehenengo pertsona erabili, edo, asko jota, bigarrena. Sekula ez hirugarrena, orojakintza dezimononikoaren hondar nardagarri hori.
2018
‎Garai batean pluraleko bigarren pertsona erabiliko zukeen Beak: –Revivala baino ez zaizuela geratzen, mozorro batekin edo bestearekin estaltzen saiatzen bazarete ere?.
2019
‎Liburu honetan, baina, lehen pertsona erabiliko dut, singularrean nahiz pluralean. Eta lehen pertsona erabiliko dudanez, fikziozko pertsonaiak asmatzeari uko egingo diodanez, ez daukat batere argi zer idatziko dudan.
‎Liburu honetan, baina, lehen pertsona erabiliko dut, singularrean nahiz pluralean. Eta lehen pertsona erabiliko dudanez, fikziozko pertsonaiak asmatzeari uko egingo diodanez, ez daukat batere argi zer idatziko dudan. Errazagoa suertatuko litzaidake kontakizun hau pertsonaiaren baten atzean ezkutatzea, istorioa mozorrotzea, horixe baita gehienetan egiten dudana, baina, tira, ezin korrituko dugu beti biderik xamur eta motzena.
‎Polifonia hori, batik bat, lehen nahiz hirugarren pertsona deiktikoekin kudeatzen da. Izan ere, kazetaritzaren arloan, bigarren pertsona erabiltzen den kasuetan, igorleak ez ditu hartzaile izan daitezkeen askotariko irakurleak aintzat hartzen (Cuenca, 1995).
2020
‎Amorrua ematen zion, inolako eskarmenturik gabeko txorikume haren ideiak berari otu ez zitzaizkiolako. Eta hori gutxi ez balitz, agentziari buruz hitz egitean Yeraik pluraleko lehenengo pertsona erabiltzeak ere amorru bizia eragiten zion. Baina hori ere onartu zuen, haren atxikimenduaren adierazgarri baitzen.
‎Gorputzaren beste zati batzuek ere zalantzak sortzen dituzte. Obulu eta espermatozoideek, esaterako, beste gizaki bat sortzeko ahalmena dute, baina baita edozein zelulak ere, zelula ama bilakatuz gero.Horrenbestez, legalki, pertsona terminoaren ordez, funtsean pertsona erabiltzea proposatu dute, horrek barruan hartuko lituzkeelako mugen ertzetan daudenak.Hala ere, zaila dirudi proposamen horrekin auzia ebatzita geratzea, zenbait kasutan eztabaidagarria izan baitaiteke zer esan nahi duen funtsean horrek. Hortaz, jarraituko du
‎Hasieratik argi nuen pertsonaia bakoitzak bere espazioa izango zuela. Gero izan nituen zalantzak, adibidez, ze pertsona erabili pertsonaiekin, aldaketa batzuk egin nituen... Baina egitura erabakita neukan.
2021
‎Baina badira, zentzu paralelo hauei —" diskurtsoko erreferentzia" eta" aditz morfologia" — dagokienez, salbuespenak: adibidez, ikasleok uste dugu esaten badugu diskurtsoko hirugarren pertsona erabiltzen dugu (ikasleak/ ikasleok), baina aditzean lehenbizikoa (dugu). Zer esan ez, badira ingurune nahasiagoak, eta batzuetan zalantzak sortzen dira gurutzaketa hauetan:
‎Katuak helio 3 isotopoaren tenperatura hotzei buruzko artikulu bat sinatu zuen Physical Review Letters aldizkarian, 1975eko azaroan. Artikulua Hetheringtonek bakarrik idatzi zuen, baina idazketan, sarritan, pluraleko lehen pertsona erabili zuen. Zuzendu ezean, ez zioten argitaratuko.
‎Eta Polly Matzinger immunologoak, lehen ikerketetako batean, hirugarren pertsonan idatzi nahi ez zuenez eta singularreko lehen pertsonan idaztera ausartu ez zenez, pluraleko lehen pertsona erabili zuen. Baina ez zegoen beste ikertzailerik, eta Hetheringtonen moduan, animalia bat gehitu zuen:
‎KASen garrantzia azpimarratu nahi dutenentzat, San Epifanio ez zen biharren mailako pertsona erabilia, baizik eta agintari bat. Bidarteko operazio ondoan Erakunde armatuan aritu zen KASen lerroa azkartzeko, alegia borroka armatuari segida emateko.
2022
‎Lehen pertsonako ahots oso markatua ageri den arren, ez dut pelikula intimista bat egin nahi izan diskurtso politiko desberdin bat artikulatzeko toki bakarra intimitatea balitz bezala. Lehen pertsona erabili dut, badakidalako filmean kontatzen denak ni gurutzatzen nauela, baina gutako bakoitzaren intimitatean intimitate komun bat dago. Egia da kartzelan egon den jende batek ez dituela kezka hauek bizi izan.
‎Atarikoan sexu abusuaren berri ematen da, idazkera aski deskribatzailez eta orainaldiko hirugarren pertsona baliatuta. Hirugarren pertsona erabiliagatik, umearen ikuspegira lerratzen da autorea, eta efektu indargarria du horrek, umearen inozentzia egoeraren larritasunari kontrajartzen zaiolako. Ondoren heltzen dio idazleak istorioari berari, irakurlea Donapaleu sorterriko etxetik —han gertatu baitzen erasoa— Baionara eramanez.
‎kazetariak eta abokatuak ez gara honen protagonistak. Barkatu zutabe honen hasieran hala iruditu bazaizu, lehen pertsona erabiltzea baliabide literario soila da. Kazetariok jo egiten gaituzte, hain zuzen ere, jende arruntarengan indarkeria gehiago erabili ahal izateko.
‎...a errezelak itxi egiten dira McGill unibertsitaterantz, intelligentsia anglofonoaren aldera, ni somierrik ez duen ohe berean hamaikatan sakrifikatua eta inoren eskura utzia arrazoia zeinahi dela ere, eta nire gurasoak ikusi zenituzke elkarrekin daudenean, ez begiratzen diote batak besteari, ez hitz egiten diote elkarri eta are gutxiago elkar ukitzen dute, ez zaio bata besteari zuzentzen hirugarren pertsona erabiliz baizik, zure aita ez dator afaltzera, zure ama ez dago bere tokian, zure aitak lan egiten du gau guztian eta zure amak lo egiten du egun guztian, zure aitak gaurgero ez dit hitz egiten eta zure amak ez dit erantzuten, eta halaxe segituko lukete nik hemendik alde egin arte, eta hiltzen naizenean beren panpina maitea galduko dute, bien artean kulunkatzeari utziko diot, bereziki inori zuzen...
‎Autorearen zantzua erakusten duten aditzen artean singularreko lehenengo pertsona erabili den kasu bakarra identifikatu da:
2023
‎Kontakizunaren erabili. egitura: familiaren aurkezpena, Lehenengo pertsona eta sarrera, garapena eta bukaera. hirugarren pertsona erabili
‎Ohartu gabe, tonu inpertsonaletik lehen pertsona erabiltzera iragan zen enpresaburua. Rodrigo begira geratu zitzaion.
‎Beti erakusten du bertatik bertako kontakizunak direla, modu neurtuan lehenengo pertsona erabiliz, batetik, eta bere begiekin ikusi duenaren deskribapenak eginez, bestetik. Logika kronologikoz egituratzen ditu kronikak, eta azkenekoan flashbacka ere baliatzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia