2008
|
|
hots, euskara Euskal Herriko jendarte osoaren ondasuna den neurrian, euskal jendarte osora ere hedatu beharra. Hots,
|
pertsona
elebidunek osatutako Euskal Herri bat helburutzat
|
2009
|
|
Beraz, ezinbestekoa da eta Administrazioaren eginbeharra, euskaldundu den pertsona orori, ikasi duten euskara hori erabiltzeko aukerak eskaintzea; alegia, erabilera esparruak sortzea gizartearen alor desberdinetan. Hala ere, gai honetan lehentasunak finkatzerakoan, argi eduki behar dugu, egun, eta etorkizun hurbilean are gehiago,
|
pertsona
elebidunak nagusiki gazteak direla. Eskolan euskaldundu direnak.
|
2010
|
|
Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) n euskara eta gaztelania hizkuntza ofizialak dira eta
|
pertsona
elebidunen kopurua gora doa. Eusko Jaurlaritzak 2009ko apirilean argitaratu duen IV. Mapa Soziolinguistikoaren arabera, 2006an EAEko populazioaren %37, 5a elebiduna da.
|
2012
|
|
Hau da, eremu" modernoetan" (justizia administrazioan, hedabideetan, teknologia modernoen munduan, goi mailako hezkuntzan eta ikerketaren eta garapenaren munduan) sor daitezkeen interakzioak jorratuko ditugu. Izan ere, B hizkuntzaren gotorleku izan diren komunitateetan, kideek badakite aurrez aurre duten
|
pertsona
elebiduna ala elebakarra den, baina, eremu" modernoetan", berriz, A hizkuntzarekiko lehia gogorragoa da, eta, askotan, komunitateetako kideek ez dakite aurrez aurre duten pertsona elebiduna ala elebakarra den (exante). Gure ustez, egoera sinesgarri eta interesgarriagoa da hori.
|
|
Hau da, eremu" modernoetan" (justizia administrazioan, hedabideetan, teknologia modernoen munduan, goi mailako hezkuntzan eta ikerketaren eta garapenaren munduan) sor daitezkeen interakzioak jorratuko ditugu. Izan ere, B hizkuntzaren gotorleku izan diren komunitateetan, kideek badakite aurrez aurre duten pertsona elebiduna ala elebakarra den, baina, eremu" modernoetan", berriz, A hizkuntzarekiko lehia gogorragoa da, eta, askotan, komunitateetako kideek ez dakite aurrez aurre duten
|
pertsona
elebiduna ala elebakarra den (exante). Gure ustez, egoera sinesgarri eta interesgarriagoa da hori.
|
|
Mezu bera hizkuntza batean edo bestean prozesatzeak eragina du
|
pertsona
elebidunengan. Izan ere, gizaki elebidun batek mezu bera modu ezberdinetan prozesatu dezake, hizkuntza batean eta bestean, eta hasieran behintzat zer hizkuntzatan prozesatu behar duen ikusi behar du.
|
|
Ikerketa horiek eta eremu bereko beste batzuk erakutsi dutenez, mezu bera hizkuntza batean edo bestean prozesatzeak eragina du
|
pertsona
elebidunengan. Izan ere, gizaki elebidun batek mezu bera modu ezberdinetan prozesatu dezake, hizkuntza batean eta bestean, eta hasieran behintzat zer hizkuntzatan prozesatu behar duen ikusi behar du, eta gero, gainera, interpretazio ezberdinak egin ditzake (Carroll eta beste, 2007).
|
2013
|
|
" Nahi dena esango da, baina euskara eta gaztelania bateraezinak dira: egon litezke
|
pertsona
elebidunak, baina ez herri elebidunak; elebitasuna egoera iragankorra baita" (Unamuno, 1901). Hitz horien antzekoen ale bat aldatuko dugu hona:
|
2016
|
|
norbanakoaren ezaugarriak, harreman sareak eta gizarte egitura. Haren iritziz, gaitasunaren kasuan, gaitasun erlatiboa da garrantzitsuena, alegia,
|
pertsona
elebidunak beste hizkuntzetan bezain ondo edo hobeto egiten ote duen euskaraz (2004: 2).
|