Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2004
‎Hots, niri, filosofoa ez naizen honi, gauza nabarmena zait idazlea eta pertsona bereiztea; alegia, liburuaren egilea eta gizartean bizi den gizakia elkarrengandik desberdintzea, oso dela zaila. Ezinezkoa funtsean; are logikaren kontrakoa ere.
2008
‎Wallonen ustez, ekintza horiek umeak deskubritu berri duen Nia finkatzeko dira baliagarriak. Orain arte, ingurunearekin nahasirik bizi izan den umeak pertsona bereizitzat hartzen du bere burua, eta, bereizte hori azpimarratzeko, kontrakotasuna erabiltzen du.
‎Honako hauek dira aroak eta ezaugarri nagusiak: ...eteetan garatzen da), jarduera nagusiak funtzio fisiologikoak dira; emozioaren aroan (hiru eta bederatzi hilabete artekoan), amaren eta umearen arteko harreman afektiboa sortzen da; aro sentsomotorrean (urtebete eta hiru urte artekoan), ibiltzeko gaitasuna eskuratzen da eta, beraz, ingurunea esploratzea errazten da; nortasunaren aroan (hiru eta sei urte bitartekoan), umea ohartzen da besteengandik pertsona bereizia dela eta, horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan), informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da; azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan), aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki behar du.
2009
‎" Bere [Gideren] drama pertsonalari teologiarekin eta apaiz ikuspegiarekin ekiterakoan, posible izan zait, uste dut, bere bizitzaren mindura ulertzea eta posible izan zait orobat haren obra. Elizak Indizean sartu berri duena? eta pertsona bereiztea".
2014
‎Honako hauek dira aroak eta ezaugarri nagusiak: ...abeteetan garatzen da), jarduera nagusiak funtzio fisiologikoak dira; emozioaren aroan (hiru eta bederatzi hilabete artekoa), amaren eta umearen arteko harreman afektiboa sortzen da; aro sentsomotorrean (urtebete eta hiru urte artekoan), ibiltzeko gaitasuna eskuratzen da eta, beraz, ingurunea esploratzea errazten da; nortasunaren aroan (hiru eta sei urte bitartekoa), umea ohartzen da besteengandik pertsona bereizia dela eta, horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan), informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da; azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan), aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki behar du.
‎Disoziazio nahasteetan pertsona bereizi egiten da bere buruarengandik, bere oroimenetik eta inguruneko mundutik, gertaera traumatikoen oroitzapenari ihes egin nahian. Despertsonalizazio nahastean norbere identitatearen zentzua galtzen da.
2016
‎Harri eta herri izan zen, adibidez, libururik irakurriena. Arestik, gainera, ez ditu idazlea eta pertsona bereizten, eta hori ere berrikuntza da. Aresti bera da idazten duena (“ez naiz ezer, nire izena ez bada”).
2021
‎Egonaldi hobea lortzea zen helburua, kontuan izanik gizonezkoentzako presondegi batean geundela. Hasieran, emakume batzuek egindako delituen berri nuenean, harritu egiten nintzen; inoiz ez nuen irudikatuko horren gertutik ezagutzea, baina ikasi dut delitua eta pertsona bereizten, eta soilik epaitzen elkarbizitzan oinarrituta. Esan beharra dago gehienentzat delituak egitea bizirik jarraitzeko modu bat zela, ez zutelako beste baliabiderik, eta maiz engainatu egin zituztela delitua egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia