2004
|
|
Hots, niri, filosofoa ez naizen honi, gauza nabarmena zait idazlea eta
|
pertsona
bereiztea; alegia, liburuaren egilea eta gizartean bizi den gizakia elkarrengandik desberdintzea, oso dela zaila. Ezinezkoa funtsean; are logikaren kontrakoa ere.
|
2008
|
|
Wallonen ustez, ekintza horiek umeak deskubritu berri duen Nia finkatzeko dira baliagarriak. Orain arte, ingurunearekin nahasirik bizi izan den umeak
|
pertsona
bereizitzat hartzen du bere burua, eta, bereizte hori azpimarratzeko, kontrakotasuna erabiltzen du.
|
|
Honako hauek dira aroak eta ezaugarri nagusiak: ...eteetan garatzen da), jarduera nagusiak funtzio fisiologikoak dira; emozioaren aroan (hiru eta bederatzi hilabete artekoan), amaren eta umearen arteko harreman afektiboa sortzen da; aro sentsomotorrean (urtebete eta hiru urte artekoan), ibiltzeko gaitasuna eskuratzen da eta, beraz, ingurunea esploratzea errazten da; nortasunaren aroan (hiru eta sei urte bitartekoan), umea ohartzen da besteengandik
|
pertsona
bereizia dela eta, horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan), informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da; azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan), aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki behar du.
|
2009
|
|
" Bere [Gideren] drama pertsonalari teologiarekin eta apaiz ikuspegiarekin ekiterakoan, posible izan zait, uste dut, bere bizitzaren mindura ulertzea eta posible izan zait orobat haren obra. Elizak Indizean sartu berri duena? eta
|
pertsona
bereiztea".
|
2014
|
|
Honako hauek dira aroak eta ezaugarri nagusiak: ...abeteetan garatzen da), jarduera nagusiak funtzio fisiologikoak dira; emozioaren aroan (hiru eta bederatzi hilabete artekoa), amaren eta umearen arteko harreman afektiboa sortzen da; aro sentsomotorrean (urtebete eta hiru urte artekoan), ibiltzeko gaitasuna eskuratzen da eta, beraz, ingurunea esploratzea errazten da; nortasunaren aroan (hiru eta sei urte bitartekoa), umea ohartzen da besteengandik
|
pertsona
bereizia dela eta, horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan), informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da; azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan), aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki behar du.
|
|
Disoziazio nahasteetan
|
pertsona
bereizi egiten da bere buruarengandik, bere oroimenetik eta inguruneko mundutik, gertaera traumatikoen oroitzapenari ihes egin nahian. Despertsonalizazio nahastean norbere identitatearen zentzua galtzen da.
|
2016
|
|
Harri eta herri izan zen, adibidez, libururik irakurriena. Arestik, gainera, ez ditu idazlea eta
|
pertsona
bereizten, eta hori ere berrikuntza da. Aresti bera da idazten duena (“ez naiz ezer, nire izena ez bada”).
|
2021
|
|
Egonaldi hobea lortzea zen helburua, kontuan izanik gizonezkoentzako presondegi batean geundela. Hasieran, emakume batzuek egindako delituen berri nuenean, harritu egiten nintzen; inoiz ez nuen irudikatuko horren gertutik ezagutzea, baina ikasi dut delitua eta
|
pertsona
bereizten, eta soilik epaitzen elkarbizitzan oinarrituta. Esan beharra dago gehienentzat delituak egitea bizirik jarraitzeko modu bat zela, ez zutelako beste baliabiderik, eta maiz engainatu egin zituztela delitua egiteko.
|