2000
|
|
11 Frazerrek hurrengoa dio: "(...) Nilo Garaiko zenbait tribuz esan zaigunez, ez omen dute erregerik, errege hitzaren adiera arruntekorik bederen; halakotzat dauzkaten
|
pertsona
bakarrak euriaren erregeak dira, Mata Kodou; behar den garaian, hau da, euriteen sasoian, euria eragiteko ahalmena onartzen zaie. Euria egiten hasi aurretik, martxoaren hondarrean, herrialdea basamortu idor eta elkorra da; eta aziendak, jendearen ondasun nagusia, akabatu egiten dira larrerik ezean.
|
2002
|
|
Ordu arteko ereduak, kontrolatzaile/ zaintzaile ugari ezarriko ditu arau urratzaileak atxikitzeko eta zaintzaile kopuruak delituaren ezabaketan eragin zuzena izango du. Benthamen meritua, ordea, baliabide pertsonal urriagoekin kontrol errealaren efektua lortzean datza,
|
pertsona
bakarraren kontrol sentsazioa ehundakak egiten duten kontrol erreala bezain eraginkorra dela frogatzean.
|
|
Boterea eraginkorra, kostu baxukoa eta erraz aplikatu daitekeena izatea dira panoptikoaren asmakizunak eragindako abantailak. Begirada bakarrarekin gizaki multzo handi bat
|
pertsona
bakarra zaindu daitekeen eraginkortasun berdinaz zaindu ahal izatea da panoptikoaren meritu nagusia.
|
2003
|
|
Horixe nahi zuen esan Lagrange-k Newtonez honakoa adierazi zuenean: " Unibertso bat baino ez dago, eta gerta liteke munduaren historian
|
pertsona
bakarra izatea haren legeen interpretaria". 4 Bai Aristotelesen bai Einsteinen adibideek Lagrangeren hutsegitea erakusten dute, baina horrek ez ditu eskasten bere konpromisoak zientzi garapenarentzat dituen ondorioak. Newtonek egindakoa berriro egin beharrik ez zegoela uste zuenez gero, Lagrangek ez zuen sentitzen naturaren funtsezko berrinterpretazioei ekiteko tentaldirik.
|
2006
|
|
[34] Talentuaren ekoizpenetan izaten diren errakuntza espekulatiboen artean erlijioarekin zerikusia dutenak barkagarrienak dira. Areago, jendea, edo
|
pertsona
bakar bat, zibilizatua edo zuhurra ote den juzgatzea bere printzipio teologikoen izaera zakarraren edo finaren arabera ez da bidezkoa beti. Bizitzaren gorabehera arruntetan gizakia gidatzen duen zentzu ona bera ez da aintzat hartzen erlijio auzietan, zeinei buruz onartzen baita giza arrazoimenaren ezagutzatik haraindi kokatuta daudela.
|
|
[23] Hortaz, nahiz eta gustuaren printzipioak unibertsalak eta ia berdinak izan gizaki guztientzat,
|
pertsona
bakar batzuk baino ez dira gai artelan bati buruzko judizioa egiteko edo beren sentimendua edertasunaren arau gisa finkatzeko. Barne sentimenaren organoak gutxitan izaten dira behar bezain perfektuak printzipio orokorrei beren eginbehar osoa egiten utz diezaieten eta printzipio horiei dagokien sentipena ekoitz dezaten.
|
2010
|
|
2 Horiek horrela, honako zalantza datorkigu burura: legea,
|
pertsona
bakarrarentzat eman daiteke, edota ezinbestekoa ote da, gizaki batzuentzat edo erkidegoarentzat ematea?
|
|
kanon bakoitza hainbat subjekturi begira eman behar da? Edo bete beharreko arau kanonikoa
|
pertsona
bakarrarentzat eman daiteke?
|
|
Accursioren glosan ere bereizketa bera aurki daiteke, Digesto laneko beste testu baten inguruko iruzkina egiten denean. Testu horretan, zuzenbide orokorra eta berezia aipatzen dira, lehenengoa erkidegoari ezartzen zaiola esanez; bigarrena, berriz,
|
pertsona
bakarrari buruzkoa izan daiteke. Glosa bide bertsutik doa, beste lege zibil batzuk aipatzean.
|
|
Bigarren ondorioaren froga: hasteko, manu berbera pertsona askori ezarrita, legea izango litzateke, baita
|
pertsona
bakarrari ezartzen zaionean ere, bata eta bestea izaera berekoak direla frogatzen bada. Manua pertsona bati eta ez batzuei aplikatzearen arrazoia izan daiteke, pertsona horrek bakarrik duela manu horren beharrizana.
|
|
Lehenengo kasua ez da beharrezkoa, eta gertatu ere ez da gertatzen, duda izpirik gabe. Are gehiago, hori gertatuko balitz, erkidegoak banakako pertsona moduan jardungo luke, eta legea
|
pertsona
bakarrarentzat emango litzateke. Bestalde, bigarren kasua onartuz gero, ideia bera ondorioztatzen da:
|
|
Bestalde, bigarren kasua onartuz gero, ideia bera ondorioztatzen da: legea
|
pertsona
bakarrarentzat eman daiteke, berarentzat erabilgarria bada eta berak bakarrik behar badu.
|
|
Inguruabar hori, dena den, bakarrik betetzen da lege erkideetan. Haatik, banakako manua, hots,
|
pertsona
bakarrarentzat emandakoa, amaitzen da berori eman zuena hiltzen denean edo kargutik kentzen denean, sen onak eta ohiturak erakutsi bezala. Gero azalduko dugu zergatik.
|
|
Horiek horrela, honako zalantza datorkigu burura: legea,
|
pertsona
bakarrarentzat eman daiteke, edota ezinbestekoa ote da, gizaki batzuentzat edo erkidegoarentzat ematea. Giza erkidegoa legeak jasotzeko gai da, duda izpirik gabe; are gehiago, erkidegoak legeak behar ditu, aurreko kapituluan esandakoak ondorioztatzen duen bezala.
|
2014
|
|
Zailagoa da ezpata, ordea. Wotanek zuhaitz baten enborrera jaurtitzen du, hasieran botata dago, ezin da hartu,
|
pertsona
bakarrak har dezake Siegmundek, berari baitago zuzendua, lantzaren kontrako noranzkoa jarraitzen du. Lantzak ezpata hausten du lehenbizi, gero berriz forjatzen dute eta orduan ezpatak hausten du lantza.
|
2022
|
|
Ezagutza, definizioz, beti izan da kolektiboa. Baina zenbait ezagutza
|
pertsona
bakarrak metatuak eta kontrolatuak izan zitezkeen neurrian, indibidualizatu eta pribatizatu ere egin ziren. Gaur egun jakintzek duten bolumena, zailtasuna eta interrelazioa dela-eta, edozein motatakoa dela ere, ezagutzea, ezinbestean, honako hau aintzat hartzea da:
|