2000
|
|
Baina, zergatik pentsu eta burutazio ezkor haiek...? Zergatik joan behar nuen, bada, konfesore batenganat,
|
pertsona
adinean heldua nintzenean. Baina, zergatik zetozkidan bururat kontu haiek, bai, baldin neure otoitzetan, bertzenaz ere, artez mintzatzen banintzaion Jainkoari, bertze ararteko baten beharrik gabe?
|
2002
|
|
Egia esan,
|
pertsona
adina ikuspuntu dago ia ia, guztiok desberdinak gara eta.
|
2004
|
|
Hola bada, historialariaren ikuspegiaren arabera, iraganeko gertaeren interpretazio oso desberdinak sor daitezke, batzuk ideologikoki oso markatuak beste batzuk ez hainbeste. Adibidez, batzuek Espainiaren historiatik ondorioztatuko dute Espainia beti egon dela batuta, oso katolikoa izan dela, inperiala etab. Beste batzuk batuta egon dela, baina esentzialki liberala izan dela, aurrerakoia, etab. Beste batzuk Espainia beti egon dela zatituta, esentzialki plurala izan dela, etab. Eta hola
|
pertsona
adina irakurketa egin daitezke. Baina, irakurketa pertsonalak egiteaz gain posible da ere norbere kezka ideologikoak historiaren bidez ebazteko tentazioa saihestea.
|
2008
|
|
Sexu bien arteko alde izugarri horren azalpena erraza da: emakumea aresti hasi da tabakoa erretzen eta, bestetik, gaixotasuna
|
pertsona
adinean aurrera doala agertzen da, latentzia aldi baten ostean.
|
2009
|
|
Asko da, bai, baina duela hogei urte gaur baino %50 gehiago kontsumitzen zen. Baina, agian, harrigarria da gurea
|
pertsona
adina oilo errule (40 milioi baino gehiago) dituen herrialdea dela, 46 milioi inguru.
|
2010
|
|
Menturaz ulergaitzak egingo zaizkio gazteegi irakurtzen dituenari, menturaz ulergaitzago helduaroan denari. Ez berben hurrenkera ulergaitza delako, bai erabakiak
|
pertsona
adina har daitezkeelako. Neuri ere, korta bete behiek baino gehiago hausnartuta ere, nekeza egiten zait nire amiltzearen arrazoiak ulertzea, gaitza suertatzen zait bizitzearen alde zein gutxi borrokatu naizen konprenitzea.
|
2011
|
|
–Jainkoaren laugarren agindua: gurasoei eta
|
pertsona
adinean helduei obeditzea! –eta, belarria bihurritzeari uzten ziola, hatza bere bularrean paratu, eta gehitu zuen?:
|
2012
|
|
Irautea da gure lana, eta jendea jaten dugu. Beti bada arrazoiren bat inor larrutzeko, haren ustezko keriak aletu eta ahal bezainbat gutxiesteko, alferra da, harroa da, bekaitzak jota dago, paranoikoa da, diruzalea da, zekena da, uzkurra da, makala da, gezurtia da, kokaina hartzen du, alkoholikoa da, mutilari adarrak jartzen dizkio;
|
pertsona
adina keria dago haien bila ibili nahi duenarentzako. Hala ere, bada gaur egun, zazpi bekatu kapitalen artean ez agertuagatik, oraingo jendeen begietara litekeen eta gaitzik larriena den beste keria bat:
|
2013
|
|
Iragana, oraina eta etorkizuna tartekatzen dituzte, bai eta Donostia zein ElPueblo ere, alkohola eta beste droga gogorrago batzuk, Maddi –Jonen, familia onekoa–, Jon eta Txeferen anaia autista, gurasoak… Hasierako hilketaren ondoren jazo litezkeen hainbat aukeraren proposamena ere bada eleberria. Edo, bestela esanda,
|
pertsona
adina egia eta gezurra daudela baieztatzen duen tesia, pertsona orok bertsio bana dugula dioen tesia, alegia; fikzioaren eta errealitatearen arteko uztarketa.
|
2014
|
|
olioa, oilaskoa, untxia, ferraura (leka berde zabala), garrofoa (lekale bat), tomatea, ura, gatza, azafraia eta arroza. Baina, egiaz, prestatzen dituzten
|
pertsona
adina paella barietate daude. Polemika baretzeko, «paella valentziar» esaten zaio Kontseilu Arautzaileari, eta gainerako elaborazioei «arroza» deitu behar zaie, baina Valentziako abizena gabe.
|
2015
|
|
Nik esango nuke
|
pertsona
adina definizio daudela. Nik uste dut Europako Paisaiaren Hitzarmena (EPH) indarrean sartu zenetik gainditu egin dela arazo hori.
|
2019
|
|
Iazko lanuzteek izan zuten erantzuna ikusita, aurtengo greba ere arrakastatsua izango dela pentsa liteke, eta egunean zehar han eta hemen egingo diren mobilizazioetan jende askok parte hartuko duela. Baina
|
pertsona
adina errealitate daude, eta, batzuetan, nahi izatea ez da nahikoa izaten. Izango dira greba egingo dutenak, egunerokoan dituzten ardura eta eginbeharrak egun batez bertan behera edo gizonen gain uzteko modua dutelako.
|