Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2006
‎Lehengo urteko baroi berak gehitu zitzaizkion. Lan handirik ez zien eraman Nafarroa Behere osoa bere egiteak, Garrüze barne. Gero, Zuberoaren aldia etorri zen.
2007
‎euskalduna nor den esaten diguna, euskal kultura zer den esatendiguna, Euskal Herria zer den esaten diguna. Inork ez du kapital osoa bere egiten, baina denon ondarea da eta denok geure burua irudikatzeko (batzuetan gutarrak ezdirenetik bereizteko, bestetan gutarrak direnekin identifikatzeko) erabili ahaldugu. Kontua da, diskurtsoa noraino den birtuala eta noraino den zuzena, norainokultur identifikaziorako baliabide hutsa (eta gogoan izan, kultur identifikazioareneginkizun nagusia politikoa da) eta noraino kultur bizitzarako baliabide?
2009
‎Napoleonek baino meritu handiagoa du, zer demontre? ikusi nahi bainuke zer egingo lukeen ia Europa osoa bere egin zuèn gizonak Koch jeneralaren armadaren aurka! Oraintxe ulertzen baitut garai batean egin zenidàn marrazkia, orduan ulertu ez banizun ere:
‎–eta, iraganean egindako akatsei neurriko adabakia josten ziela, gehitu zuen–: Napoleonek baino meritu handiagoa du, zer demontre... ikusi nahi bainuke zer egingo lukeen ia Europa osoa bere egin zuèn gizonak Koch jeneralaren armadaren aurka! Oraintxe ulertzen baitut garai batean egin zenidàn marrazkia, orduan ulertu ez banizun ere:
2016
‎Indoeuropar kulturek eta berek ekarritako edo ondutako balioek eta tresnek Jainkoak zerutartu, gizakia ustiagai bihurtu, gizartean mailak ezarri, agintea sakralizatu, bortizkeria profesionalizatu, bere burua kamuflatu eta hibridatu, mundua zabaldu eta uniformizatu, arrakasta itzela izan dute, azken lau mila urteetan, ia planeta osoa bere eginez. Dena den, aipatu hibridazioa dela eta, patxadaz aztertu behar da zeri deritzogun indoeuropar ideologia eta zeri ez, zein indoeuropar balio jatorrek dirauten indarrean eta zein indoeuropar hizkuntzaz mintzatzen den gizarte batean nagusi izan arrenezin diren indoeuropar baliotzat hartu hein hertsian.
2017
‎Argi ikusten dut motibazioa mantentzeko erronkak ondo aukeratu eta neurtu behar direla, eta norberak hautatzen dituenean errazagoa dela motibatua sentitzea, kanpotik jartzen dizkigutenean baino. Helburuak geureak direnean, bakoitzaren sakoneko grinei erantzuten diete; era berean, norbere ahalmenak eta momentuko mugak kontuan hartzen dituzte, eta bakoitzak neurri handi batean aukeratzen du erronka hori nola aurrera eraman, aldez aurretik akatsen eta ondo eginen ardura osoa bere eginaz. Eta nola ez!
2022
‎Agurra botatzen hastearekin bat, txistu eta txalo hotsak elkarrekin nahasten dira –entzule askok bertso kodea berrezartzeko duen borondatearen seinale– Azken bi puntuetan, egoera iraultzen du Xalbadorrek: publikotik jasotako txistu eta txalo zaparrada osoa bere egin eta nahas mahas hori berriro entzuleei bidali nahi balie bezala, lehenik bere mina adierazten die, eta segidan bere maitasuna. Aretoa trantzean jartzen du, eta katarsia gertatzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia