Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2007
‎Erreferentziatzat, 2001eko neurketako emaitza orokorra harturik (%13.5), erabilera indize orokorra 0,7 eta puntu 1en artean hobetuko zela aurreikusi nuen, ohar hau eginez: " Baxuagoa gertatuko balitz kezkagarria litzateke(...) %1etik gorakoa balitz, oso positibotzat baloratuko nuke".
‎Hazkundea, kasu gehienetan, eskolan edo euskaltegian euskara ikasi dutenek eragin zuten, hau da, euskara bigarren hizkuntza dutenek. Hori oso positiboa bada ere, zaila da euskaldun berri horiek euskararen kale erabileran nola eta zenbateraino eragiten duten jakitea. Eragin eragiten dutela badakigu eta, batez ere, euskara lehen hizkuntza dutenek euskaraz egitea
2008
‎6 SpeechDat proiektua (http://www.speechdat.org/[]), Europar Batasunak finantzatua. Telezerbitzuak eta ahots bidezko interfazeak garatzeko hainbat hizkuntzatako datu baseak eratzea du helburu, eta euskara da hizkuntzetariko bat; ELDA bitartez bakarrik jakin daiteke berorren berri, baina hala ere oso positibotzat hartu behar da euskara landu izana.
‎Aipagarria da, garbitasunak jasotako balorazioa, 8,54koa izan baita. Aipatzekoa da ere bai, Berako iragan edizioan martxan jarri eta aurtengoan jarraitasuna izan duen edalontzi birziklatuei buruzko kanpainak jaso duen harrera, oso positiboa izan baita.❚
2009
‎Asterokoen artean, Sakanako Guaixe da laugarren zabalduena (12.000 ale), La Verdad Nafarroako Elizak argitaratzen duen aldizkariaren (40.000) eta Erriberako Plaza Nueva (19.000) eta La Voz de la Ribera (17.000) aldizkarien atzetik. Hamaboskarien artean, berriz, Nafarroan gehien banatzen direnetan Ttipi Ttapa da bigarren aldizkaria (25.000 ale), Lizarrerriko Calle Mayor argitalpenaren atzean (27.000). 8 Topagunean federaturiko zenbait aldizkarik ere euren irakurleei buruzko ikerketak egin berri dituzte eta datuak oso positiboak dira haien fideltasuneta jarraipen mailei dagokienez.
‎Konplexua da benetan gai horri eskola ikuspuntutik heltzea, eskolaren xedeak ez baitu izan behar euskararen eta gaztelaniaren artean dagoen desoreka parekatzea. Alabaina, eskolak ekarpen handia egiten du euskararen normalkuntzaren garapenean, bilakaera oso positiboa gertatu baita euskararen ezagutzaren arloan.
2010
‎• euskarak balio instrumentala izatea baloratzen da eta oso positibo baloratzen da hori handitu izana.
2011
‎Baina zer diote gazteek komunikabide horien inguruan? Ez dute iritzi oso positiborik eman egun euskaraz zabalduen dauden hedabideei buruz. Eta" Euskadi Gaztea" irratiari buruz esandakoak dira horren lekuko.
2012
‎...u, ahal bada maiztasun batekin. ekintza eta aktibitate horiek aurrera eramateko oso garrantzitsua litzateke jolasen antolatzaileentzat helburuak argi izatea eta hizkuntza jarrerak ere bai. ezinbestekoa litzateke euskara ulertzen ez dutenak deseroso ez sentitzea, baina aktibitateak euskaraz burutu lirateke. puntu hau errespetatua izateko garrantzitsua izan daiteke euskara elkartearen parte hartzea. oso positiboa izan daiteke euskaraz ez dakien gurasoarentzat bere haurrarekin euskaraz ere jolasteko gai dela erakustea. oso positiboa izan daiteke haurrarentzat eskolatik kanpo ere bere guraso (edo aitona amonekin) euskaraz jolastu daitekeela ikustea eta, halaber, oso positiboa izan daiteke euskaraz jakin bai, baina euren artean erdaraz mintzo diren gurasoak elkarrekin euskaraz jolasten jartzea, bet...
‎...atzaileentzat helburuak argi izatea eta hizkuntza jarrerak ere bai. ezinbestekoa litzateke euskara ulertzen ez dutenak deseroso ez sentitzea, baina aktibitateak euskaraz burutu lirateke. puntu hau errespetatua izateko garrantzitsua izan daiteke euskara elkartearen parte hartzea. oso positiboa izan daiteke euskaraz ez dakien gurasoarentzat bere haurrarekin euskaraz ere jolasteko gai dela erakustea. oso positiboa izan daiteke haurrarentzat eskolatik kanpo ere bere guraso (edo aitona amonekin) euskaraz jolastu daitekeela ikustea eta, halaber, oso positiboa izan daiteke euskaraz jakin bai, baina euren artean erdaraz mintzo diren gurasoak elkarrekin euskaraz jolasten jartzea, betiere kontuan hartu delako bai guraso bai aitona amona askok ez dutela euskaraz jakingo.
‎...na aktibitateak euskaraz burutu lirateke. puntu hau errespetatua izateko garrantzitsua izan daiteke euskara elkartearen parte hartzea. oso positiboa izan daiteke euskaraz ez dakien gurasoarentzat bere haurrarekin euskaraz ere jolasteko gai dela erakustea. oso positiboa izan daiteke haurrarentzat eskolatik kanpo ere bere guraso (edo aitona amonekin) euskaraz jolastu daitekeela ikustea eta, halaber, oso positiboa izan daiteke euskaraz jakin bai, baina euren artean erdaraz mintzo diren gurasoak elkarrekin euskaraz jolasten jartzea, betiere kontuan hartu delako bai guraso bai aitona amona askok ez dutela euskaraz jakingo.
‎Elkarrizketaren amaieran galdetu diegu zuzenean nola baloratzen duten marka handiek publizitatea euskaraz ere egitea, eta guztiek jo dute oso positibotzat. Batetik, onuragarria izango litzatekeelako hori egingo luketen markentzat.
‎EAEko gazteen artean euskararen ezagutza zabala da (%70 ingurukoa) eta erabilera baxua (%18 ingurukoa), baina haien euskararekiko pertzepzioa eta aktitudeak positiboak edo oso positiboak dira.
‎Beraz, azken batean, eta gure ikerketarako, esaldi bakarrean laburtu daitezke ikerlan honen emaitza nagusiak: EAEko gazteen artean euskararen ezagutza zabala da (%70 ingurukoa) eta erabilera baxua (%18 ingurukoa), baina haien euskararekiko pertzepzioa eta aktitudeak positiboak edo oso positiboak dira.
2013
‎Horregatik ere, harrigarriagoa zaigu ikustea zenbait energia inbertitzen dugun Euskararen biziberritzean, lortzen dugun etekin nahiko eskasarekin erkatzen badugu (nire iritziz, noski): nola da posible, adibidez, azken 40 urtetan Euskararekiko lortu dena asko dela, lorpen oso positiboa izan dela, esatea?, nola sinistu daiteke horrelako diskurtsoa besterik gabe?
2014
‎Maila praktikora gerturatuz Soziolinguista Klusterreko kide den Maitane Ayerzak balorazio oso positiboa egiten du hitanoaren inguruan Zumaia eta Azpeitian hezkuntza eremuan gaztetxoekin burutzen ari diren plangintzaz. Bertan hitanoa modu ludiko batean erabiltzeko programa informatikoak, marrazki bizidunak, aisia eta ondo pasatzearekin erlazionatutako ekimen ezberdinak garatzen dituzte.
‎Honako item hauek guztiek puntuazio altua lortu dute, eta argi adierazten dute azpeitierarekiko irudikapen oso positiboa dutela gazteek. Azpeitiera oso ederra iruditzen zaie, eta baduela xarma berezia diote.
‎Euskara batuarekiko duten irudikapena ez da euren hizkerarekiko duten irudikapenera gerturatzen. Euskararekiko, orokorrean irudikapen oso positiboa dute, baita azpeitiarrarekiko ere, baina euskara batuak zenbaki baxuak izan ditu. Beheko taulan agertzen dira bloke honetako puntuazio altuena eta baxuena izan dituzten itemak:
2015
‎Hau da, euskal kulturan? Datuak zentzu horretan ez dira oso positiboak. Zentzu horretan, garrantzitsua izango da, benetan ikasle etorri berriak gure kulturara gerturatu nahi baditugu, eredu integratibotik egitea eta ez asimilazio eredutik.
‎Beraz, laburbilduz esan genezake nazioarteko ikasleek euskarari buruz duten irudia oso positiboa dela, eta hizkuntza zaila, nahiko erabilgarria, oso interesgarria, eta nahiko modernoa iruditzen zaiela.
‎Euskarari buruz ikasleek orain duten irudia, berriz, oso positiboa da (%61), eta gehienei hizkuntza zaila (%36), nahiko erabilgarria (%41), oso interesgarria (%66), eta nahiko modernoa (%44) iruditzen zaie.
2016
‎Kanaleko uharteetan, jerseyeraren eta guerneseyeraren (Frantzia iparraldeko Oïl hizkuntzen familiakoak, normandieraren aldaerak) erabilera nabarmenki gutxitu zen XX. mendean, eta gaur egun galtzeko egoera larrian daude (adineko hiztun tradizionalak gero eta gutxiago dira). Hala ere, hizkuntza horiekiko jarrera oso positiboa izan da azken 30 urteotan (Sallabank 2013a). Jarraian, uharte bakoitzean hizkuntzarekin lotura duten ekimenak aipatuko ditut, eta ondoren, konparaketak egingo ditut.
‎Jarrerek, beraz, eragina izan dezakete jasotako emaitzetan: euskaraz egitea ondo ikusten badute, hala egitea oso positibotzat jotzen badute inkestatuek, zenbait kasutan (gehienetan oharkabean) benetan egiten dutena baino euskaraz gehiago egiten dutela adierazteko joera izango dute. Hori egingo ez balu inkestatuak, psikologia sozialaren alorrean L. Festinger ek deskribatu dituen disonantzia kognitiboen menpe geldituko litzateke.
‎Hori guztia esanda, arnasguneek historikoki izan dituzten ezaugarriak ikusita batetik, eta ezaugarri horiek gizarte berrian jasaten ari diren inpaktua ikusita bestetik, egindako lana eta arnasguneen mantentzea (gainbehera apalaz bada ere) oso positibotzat jotzen dugu. Hori bai, kontziente izan behar dugu arnasgune horiek sekula izan ez duten arriskua dutela egungo egunean, eta etorkizunari begira orain arteko formulek ez dutela balio izango, neurri on batean behintzat.
2018
‎Jakina, erabilera horren hazkundea ez da horren handia izan, beraz, datua ez da behar bezalako sendoa bere horretan. Halere, oso positiboa da, eta hurrengo neurraldietan gorakadari eusten ote zaion aztertu da; beraz, kontu handiarekin landu dira euskararen erabilera sendotzeko proposamenak.
2019
‎Galeserarekin alderatuta, euskarak artikulu kantitate bikoitza du, sei bat aldiz galeserak dituen erabiltzaile kopurua duen arren. Hortaz, euskararen wikipediako komunitatea handia eta aktiboa dela esan daiteke. haien webgunean, horiek aztertzearen bidez ikusiko dut nolakoa den euskararen egoera entziklopedian. euskarazko wikipediaren artikulu kopuruaren bilakaera aztertuta, aipatu beharra dago euskarak wikipedian izaten ari duen bilakaera oso positiboa dela, urteak pasa ahala gero eta artikulu gehiago sortzen dira eta. Gainera, bilakaera hori esponentziala da:
2020
‎Hiru urte horietako jardunaren emaitzak oso positiboak izan ziren.
2021
‎Egitasmoa jaso duten ikastolek egitasmoaren eraginaren inguruan emandako balorazioen batuketan, eragina oso positibotzat(% 16,7) edo positibotzat(% 83,3) dute eta ez dago hortik beherako baloraziorik.
‎Balorazio orokorra oso positiboa izan da.
2022
‎Esate baterako, ELE azterlana egiteko aplikazioko galdetegian eragin oso positiboa izango luke lehenbiziko puntuan:
‎RSCren ikuspegi bat alderdi guztientzat balioa sortzera eta gatazkaren kudeaketa hobetzera bidera daiteke. Ikus dezagun konpromiso egiaztagarri baten adierazpena oso positiboa izan daitekeela:
‎Euskararen erabileraren datuek erakusten dutenetik desberdin, euskararen garapenak aurrerapen handiak izan dituela atxiki behar da, ezagutzari erreparatzen badiogu. Jakina da hizkuntza bat jakiteak ez dakarrela nahitaez haren erabilera, baina horrek ez du esan nahi euskararen ezagutzari dagokionez urteotan bilakaera oso positiboa izan ez denik. Euskararen ezagutza espero zena baino gehiago hazi da, eta erabileraren alorrean irabazi kualitatiboa handia izan da, espazio sozialetan, gai espezializatuetan, eta estandarizazio kulturalean asko irabazi baita.
2023
‎Komunitateetan harridura eragin zuen ikusteak kitxuaz idazteko ez dagoela inolako arazorik. Eragin oso positiboa izan zuen faktore horrek beraien hizkuntza baloratzeko orduan.
‎ikustea kitxuaz idazteko ez dagoela inolako arazorik. Eragin oso positiboa izan zuen faktore horrek beraien hizkuntza baloratzeko orduan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia