2001
|
|
Honako hau, ordea, Laborantzako liburu hau, ez da bestetarik hartua, handik eta hemendikako maileguak izango dituen arren, zalantzarik gabe. Gisa horretako liburuak ez baititu inork
|
oso
osoan bere burutik eta baitarik ateratzen, ezta gaia norberak asmatua duenean ere. Eta Duvoisin kapitaina, aditu baino adituago bihurtu zelarik sail horretan, nekez zen nekazaria eta inondik ere ez nekazaritzaren sortzailea.
|
2015
|
|
ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez? arimaren beraren laguntzaz egina, Jainkoari
|
oso
osoan bere burua emateaz jadanik egina duenaz izan ezik.
|
|
–Ez, inork ere ez. Guztiok diogu nahi dugula; baina Jaunak arima
|
oso
osoan berea izan dezan, ez da nahiko esatea, gazteari ere nahiko izan ez zitzaionez guztiz ona izan nahi ote zuen Jaunak galdetu zionean. Egoitza hauetaz hitz egiten hasi nintzenetik gogo gogoan dut; izan ere, horrelakoak gara bete betean, eta gehienetan hemendik datoz otoitzeko lehortasun handiak, beste arrazoi batzuk ere badira baina; eta ez ditut aipatzen arima on askok dituzten barruko proba batzuk, ezin jasanezkoak eta beren errurik gabe dituztenak; horietatik beti ateratzen du Jaunak irabazi handia, baita malenkonia eta beste gaixotasun batzuk dituztenengandik ere.
|
|
12 Ez duzue entzun, dagoeneko esana baitut hemen, testuinguru honetan ez bada ere? harako Emaztearena, Jainkoak ardandegian sarrarazi eta berarengan maitasuna ezarri zuenekoa. Bada, hauxe da; arima hark Harengan uzten du dagoeneko bere burua eta maitasun handiaz hain mendeko du, non ez baitaki eta ez baitu nahi ere Jainkoak berarekin nahi duena egin dezala baino besterik (nik uste dudanez, Jainkoak sekula ez dio egingo mesede hau inongo arimari
|
oso
osoan beretzakotzat hartzen duenari izan ezik); berak nola ez dakiela, Jainkoak nahi du bere zigilua jarrita irten dadila handik. Izan ere, arimak egiaz han ez du egiten argizariarena baizik, beste batek zigilua inprimatzen duenean, argizariak ez baitu bere burua inprimatzen, prest dago soilik, hau da, bigun; eta prest egon ahal izateko ere, bera ez da biguntzen; geldi geldi geratzen da eta hala egotea onartzen du.
|
|
Has gaitezen, bada, ikusten nola jokatzen duen Senarrak berarekin eta nola
|
oso
osoan beraren Senar izan aurretik bere desira gartsua sartzen dion bihotzean, hain modu finez, non arimak berak ere ez baititu ulertzen; horrela, nik ere ez dut asmatuko aditzera ematen ulertzeko eran, hortik igaro denak ulertzeko eran baizik; izan ere, arimaren barru barrutik datozen bultzada hain fin eta meheak izanik, ez dakit ongi letorkiokeen zer konparazio jarri....
|
|
Noiz arte izango zarete. Esan zidan aztertzeko ongi neugan gauza bat:
|
oso
osoan berari emana nengoen alaez; hala banengoen eta berea banintzen, sinets nezala ez ninduela galtzen utziko.
|
|
Jaunak beretzat nahi zuenez gero, nire bitartez egia batzuk bidaltzen zizkion, nik ulertu gabe, beren helburura zuzen zihoazenak, bera harri eta zur uzteraino; Jaunak prestatuko zuen, Haren Maiestatea zela sinets zezan. Nik, kaskarra izan arren, eskatu eta eskatu egiten nion Jaunari
|
oso
osoan Beragana zezan eta bizitzako atseginak eta gauzak gorrotaraz ziezazkion. Eta hala egin zuen; izan bedi bedeinkatua beti betiko!
|
|
4 Baina Senar guztiz aberats honek [arima] gehiago aberastu eta atsegindu nahi duenean,
|
oso
osoan Beragan murgiltzen du, eta atsegin eta poz handiak zorabiatu egiten duen pertsona baten antzera, jainkozko beso haietan, saihets sakratu hartara eta jainkozko bular haietara hurbildua, arimari liluramenduan dagoela iruditzen zaio. Ez du egiten gozatu baino besterik, jainkozko esne hartaz mantendua, bere Senarrak hazten baitu, indarra emanez atsegindu ahal izateko eta egunetik egunera gehiago merezi dezan.
|
|
Gauza miragarria eta oso kontuan hartzekoa!: Jaunak ikusten duenean arima bat
|
oso
osoan berarena dela, beste interesik eta harengatik soilik mugituko duen beste gauzarik ez duela, bere Jainko duena eta haren maitasuna baizik, orduan etengabeko harremanetan iraungo duela harekin, Jakinduria bera denak dakien era eta molde askotara.
|