Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Euskal Autonomia Erkidegoa eta Nafarroa administrazio banatan zatituta egoteak eragin zuzena dauka Euskal Irakaskuntza Sisteman; administrazio bakoitzak curriculum bat zehazten du, eta Euskal Hizkuntza eta Literatura irakasgaian aldeak daude curriculum bien artean. Gainera, Batxilergoko edukiak oso lotuta egon ohi dira Unibertsitaterako hautaprobekin, eta Nafarroako eta EAEko ikasleen hautaprobak ez dira berdinak; horrek eragiten du, hein batean, bi erkidegoetan irakasten diren literatur edukiak bat ez etortzea.
‎Horren arrazoietako bat da irakasleek kontuan hartzen dutela ikasleen iritzia, eta haiek gustuko izan dezaketenari ematen diotela lehentasuna. Nafarroako kasua salbuespena dugu; han, Batxilergoko bigarren mailan irakurtzen diren liburuak oso lotuta daude Unibertsitaterako hautaprobarekin, eta ondorioz, literaturaren historian irakasten direnekin bat etorri ohi dira. Hala ere, esan behar da Nafarroan ez direla irakurtzen Unibertsitaterako hautaproban sartzen diren idazle guztiak (nahiz eta batzuenak beti irakurri), eta bestalde, hautaproban sartzen ez diren idazleak ere irakurtzen direla.
2009
‎Bataiatu ostean, umetxoak beste egoera bat hartzen zuen jendearen aurrean. Lehen umezaro horretan umea amari oso lotuta egoten zen. Ume jaioberriarentzat egurrezko edo zumitzezko kuma atontzen zen, zabuan edo kulunka egiten zuen haietarikoa.
2011
‎Adierazgarria da, oso, aipatu ditugun azken hiru kritiketako egilea bera dela ziurtatzea. Argi dago, hortaz, oso lotuta dagoela kritika nork egiten duen eta itzulpen prozesu osoari dagokion kritika edukia.
2019
‎Helga Tesford bere bizilaguna eta Christina Olson, aztergai dugun koadroko pertsonaia. Aipatu behar da koadro honi esker batez ere bihurtu zela famatu Wyeth, eta editoreek Saizarbitoriaren liburuko azalean jarri dute, oso lotuta baitago donostiarraren esentziarekin. Izan ere, arteaz ezer gutxi dakienak, azal iradokitzaile bat besterik ez du ikusiko eta kontaketan bertan agertzen diren beste artelanen aipamenekin bezala, istorioa ondo ulertzen jarraituko dute eta atsegina eginen zaie, baina ez dute paratestua eta artearen mintzairak eskaintzen dizkien iradokizunez gozatuko.
‎Egun hauetan [2017ko azaroan], Euskalerriko Atlas Etnografikoaren zortzigarren liburukia argitaratuko da, hots, nekazaritzari buruzkoa dena. Aurreko batekin lotura du, hain zuzen ere, abeltzaintzari eta artzaintzari buruzkoarekin; izan ere, bi jarduerok oso lotuta zeuden gizarte tradizionalean. Nekazaritzari buruzko liburukian, belarrari buruzko kapitulu bat dago, eta agian horretan hautematen da gehien lotura hori, abereentzat janaria lortzeko hazten eta zaintzen baita belarra.
2021
‎Aurrekoarekin oso lotuta dagoen azpiatala da hau, norberak duen literaturarekiko ikuspegia jakintza arloaren izaera, ezaugarritze eta dituen funtzioen gizartean, hezkuntzan, artean, pertsonen garapenean, etab. gainean eraikitzen delako. Gainera, kasu batzuetan, funtzioei baino, literaturaren nolakotasunari edota izaerari ere helduko diete parte hartzaileen hitzek.
‎Ikusi den eta azken azpiatalean aztertuko den legez, literaturzaletasunak eskatzen duen konpromisoaren edota atxikimenduaren lorpenarekin oso lotuta dago. Horrez gain, literatura lantzen den helburuekin ere oso lotuta dagoen zerbait dela uste da (IE5, IE6, NE1, IEE1, AIR1), eta zenbait kasutan irakurketa ulermena lantzera bideratuta egon daitekeen moduan, beste batzuetan plazera bilatzera zuzenduta egon lukeela esan da.
‎Ikusi den eta azken azpiatalean aztertuko den legez, literaturzaletasunak eskatzen duen konpromisoaren edota atxikimenduaren lorpenarekin oso lotuta dago. Horrez gain, literatura lantzen den helburuekin ere oso lotuta dagoen zerbait dela uste da (IE5, IE6, NE1, IEE1, AIR1), eta zenbait kasutan irakurketa ulermena lantzera bideratuta egon daitekeen moduan, beste batzuetan plazera bilatzera zuzenduta egon lukeela esan da. Horretarako, bi gako eskaintzen dira:
‎Halaber, aisialdia ulertzeko indarrean dauden logikekin eta parametroekin oso lotuta dagoen zerbait dela dio GE2 k. Horrela, irakurtzea aisialdiarekin ere lotu litzateke, gustuz egiten den ekintza ludiko batekin, eta beste edozein jarduerak edo zaletasunek piztu ditzakeen emozioak eragin ditzakeela literaturak ere.
‎[...] Alfabetizazio anitzaz hitz egiten ari gara, baita sakoneko ikaskuntza esanguratsuaz ere. Gaitasunaren ideiarekin oso lotuta dago".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia