Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2021
‎Testu bati buruzkoak klik batez topatu ditzakegu sarean, sarritan testuetan bertan dauden esteken bidez. Irakurketa analogikoa eta digitala batera doaz eta horietan trebatu behar ditugu bai ikasleak bai irakasleak. Irakasleen kasuan, gainera, hori oso kontuan hartuta eraiki behar dituzte haien proposamen pedagogikoak eta teknika egokiak hautatu hori bideratzeko". (BE1)
‎Ondoren, gure bertsioa emango diegu, betiere, esan ez dena erantsiz. Eredugarritasunari jarraiki, guk ere eurek adierazitakoa oso kontuan hartuko dugu, eta horri osagarri eraikiko dugu. Jarraian porposatzen den testua, batetik, pertsonala izanik, agian, egokitzeko beharra egon daiteke, eta, bestetik, ikasleek esandakoaren arabera ere doitu da genioenari jarraiki.
‎Hala ere, gaitasun horiek eta beste osagai kurrikular batzuk oso kontuan hartu ditugun arren, badaude lan honetan egin den proposamen didaktikoari dagokionez aintzat hartzeko bi aspektu: (1) Seigarren kapituluan ikus daitekeenez, konpetentzia linguistikoa eta literarioa azken horri dagozkionak, bereziki nagusiki oinarri hartuta, gure ikuspuntutik literatur konpetentziak bildu lituzkeen hainbat azpigaitasun edo" mikrokonpetentzia" (Bisquerra, 2009: 150) ekarri dira proposamena kurrikularki justifikatzeko; (2) lege markoetan jasotzen ez den konpetentzia modura, behintzat konpetentzia emozionalari arreta berezia eskaini nahi izan zaio, alderdi emozionala ikas prozesuetan, oro har, erabakigarria delako22 (Goleman, 1996) eta proposamen honetan, zehazki, duen zentraltasunagatik23 Gainera, emozioek ikasprozesuen katalizazioan duten eragina edota Ongizate Psikologikoan (OP)
‎Dena den, hezkuntzaz mintzatzen garenean oso kontuan hartu behar da ez garela ari izaki abstraktu batez, baizik eta subjektu diren norbanakoez eta maila txikiagoko kolektiboez osatutako komunitate dinamiko bati buruz. Euskal hezkuntzaren kasuan, bi eremu nagusi zedarritu daitezke:
‎Beraiei emango diegu borondatez partekatzeko aukera, baina saiatuko gara beldur egoera desberdinak jasotzen dituzten ekarpenak biltzen. Zeregin horretan, garrantzitsua izango da batek adierazitakoa oso kontuan hartzea gero berdintsua izan daitekeen egoera errepikatzea saihesteko (EL). Hemendik aurrera, elkarrekintzari dagozkion oharrei (EL) hizkiek lagunduko diete, kontuan hartu dela ohartarazteko.
‎Lehenik eta behin, gure eskolak ikasle konprometituak hazteko bideratuta al daude? Eta bigarrenik, eskolara joatea ikaskuntzarako aurretiazko baldintza dela onartu behar dugu?" (op.). hezkuntza testuinguruen berpentsatze hori ulertzeko, eta, horretarako, (1) dagokion komunitatean berrikuntzarako errotutako kultura dagoen edo ez garrantzitsua da, eta, aldi berean, (2)" aldaketarako behar sakona" dagoen edo ez oso kontuan hartzea (Clayton, 2016: 31).
‎Galdetutako nerabeen artean irakurzaletasuna nagusi ez den arren, asko irakurtzen duten eta zaleak direnak ere egon badaude, baina, beharbada, bi kontzeptuen arteko desberdintasuna argi uztea komeni da, zuzenean ez bada ere, elkarrizketatuen hitzetan irakur daitekeelako. Hau da, irakurtzeko ohiturei edo praktikei dagokienez, ikuspegiak urrunago daudela esan genezake, eta galdetutako heldu batzuen aburuz, ikasleek irakurtzeko ohitura handirik ez duten bitartean, beste hainbatek gazteek" inork baino gehiago" (MIR1, IEE1) irakurtzen dutela baieztatu izan dute aurreko ataletan; alde batetik, ikastetxean eskatzen zaizkienak kontuan hartuta, oso kontuan hartzeko irakurgai kopura delako (MIR1), eta, bestetik, gustuko duten hori irakurri irakurtzen dutelako, liburuaren ohiko euskarrian ez eta beste helburu batzuekin bada ere (IEE1). Zaletasunaren kasuan, aldiz, pertzepzioa homogeneoagoa da eta, oro har, nerabezaroan literaturarekiko zaletasun handirik ez dagoela antzematen da.
‎Azpiatal honetan diseinatutako errutinaren alderdi didaktikoa eta proposamen orokorra aurkeztuko da. Lehenik eta behin eta arestian azaltzen zenaren haritik, literatur errutinak errutina pedagogikoen eta pentsamenduen errutinen logika eta ibilmoldea oso kontuan hartuta eraiki direla esan beharra dago, literaturaren lanketa sistematizatua helburu, pertsonaren garapen mota desberdinetan eragiteko asmoa duen literatur praktika pedagogiko errutinarioa proposatu nahi baita. Kasu honetan, sei asteko iraupena izango duen errutina bakarra aurkeztuko da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia