2021
|
|
Testu bati buruzkoak klik batez topatu ditzakegu sarean, sarritan testuetan bertan dauden esteken bidez. Irakurketa analogikoa eta digitala batera doaz eta horietan trebatu behar ditugu bai ikasleak bai irakasleak. Irakasleen kasuan, gainera, hori
|
oso
kontuan hartuta eraiki behar dituzte haien proposamen pedagogikoak eta teknika egokiak hautatu hori bideratzeko". (BE1)
|
|
Ondoren, gure bertsioa emango diegu, betiere, esan ez dena erantsiz. Eredugarritasunari jarraiki, guk ere eurek adierazitakoa
|
oso
kontuan hartuko dugu, eta horri osagarri eraikiko dugu. Jarraian porposatzen den testua, batetik, pertsonala izanik, agian, egokitzeko beharra egon daiteke, eta, bestetik, ikasleek esandakoaren arabera ere doitu da genioenari jarraiki.
|
|
Hala ere, gaitasun horiek eta beste osagai kurrikular batzuk
|
oso
kontuan hartu ditugun arren, badaude lan honetan egin den proposamen didaktikoari dagokionez aintzat hartzeko bi aspektu: (1) Seigarren kapituluan ikus daitekeenez, konpetentzia linguistikoa eta literarioa azken horri dagozkionak, bereziki nagusiki oinarri hartuta, gure ikuspuntutik literatur konpetentziak bildu lituzkeen hainbat azpigaitasun edo" mikrokonpetentzia" (Bisquerra, 2009: 150) ekarri dira proposamena kurrikularki justifikatzeko; (2) lege markoetan jasotzen ez den konpetentzia modura, behintzat konpetentzia emozionalari arreta berezia eskaini nahi izan zaio, alderdi emozionala ikas prozesuetan, oro har, erabakigarria delako22 (Goleman, 1996) eta proposamen honetan, zehazki, duen zentraltasunagatik23 Gainera, emozioek ikasprozesuen katalizazioan duten eragina edota Ongizate Psikologikoan (OP)
|
|
Dena den, hezkuntzaz mintzatzen garenean
|
oso
kontuan hartu behar da ez garela ari izaki abstraktu batez, baizik eta subjektu diren norbanakoez eta maila txikiagoko kolektiboez osatutako komunitate dinamiko bati buruz. Euskal hezkuntzaren kasuan, bi eremu nagusi zedarritu daitezke:
|
|
Beraiei emango diegu borondatez partekatzeko aukera, baina saiatuko gara beldur egoera desberdinak jasotzen dituzten ekarpenak biltzen. Zeregin horretan, garrantzitsua izango da batek adierazitakoa
|
oso
kontuan hartzea gero berdintsua izan daitekeen egoera errepikatzea saihesteko (EL). Hemendik aurrera, elkarrekintzari dagozkion oharrei (EL) hizkiek lagunduko diete, kontuan hartu dela ohartarazteko.
|
|
Lehenik eta behin, gure eskolak ikasle konprometituak hazteko bideratuta al daude? Eta bigarrenik, eskolara joatea ikaskuntzarako aurretiazko baldintza dela onartu behar dugu?" (op.). hezkuntza testuinguruen berpentsatze hori ulertzeko, eta, horretarako, (1) dagokion komunitatean berrikuntzarako errotutako kultura dagoen edo ez garrantzitsua da, eta, aldi berean, (2)" aldaketarako behar sakona" dagoen edo ez
|
oso
kontuan hartzea (Clayton, 2016: 31).
|
|
Galdetutako nerabeen artean irakurzaletasuna nagusi ez den arren, asko irakurtzen duten eta zaleak direnak ere egon badaude, baina, beharbada, bi kontzeptuen arteko desberdintasuna argi uztea komeni da, zuzenean ez bada ere, elkarrizketatuen hitzetan irakur daitekeelako. Hau da, irakurtzeko ohiturei edo praktikei dagokienez, ikuspegiak urrunago daudela esan genezake, eta galdetutako heldu batzuen aburuz, ikasleek irakurtzeko ohitura handirik ez duten bitartean, beste hainbatek gazteek" inork baino gehiago" (MIR1, IEE1) irakurtzen dutela baieztatu izan dute aurreko ataletan; alde batetik, ikastetxean eskatzen zaizkienak kontuan hartuta,
|
oso
kontuan hartzeko irakurgai kopura delako (MIR1), eta, bestetik, gustuko duten hori irakurri irakurtzen dutelako, liburuaren ohiko euskarrian ez eta beste helburu batzuekin bada ere (IEE1). Zaletasunaren kasuan, aldiz, pertzepzioa homogeneoagoa da eta, oro har, nerabezaroan literaturarekiko zaletasun handirik ez dagoela antzematen da.
|
|
Azpiatal honetan diseinatutako errutinaren alderdi didaktikoa eta proposamen orokorra aurkeztuko da. Lehenik eta behin eta arestian azaltzen zenaren haritik, literatur errutinak errutina pedagogikoen eta pentsamenduen errutinen logika eta ibilmoldea
|
oso
kontuan hartuta eraiki direla esan beharra dago, literaturaren lanketa sistematizatua helburu, pertsonaren garapen mota desberdinetan eragiteko asmoa duen literatur praktika pedagogiko errutinarioa proposatu nahi baita. Kasu honetan, sei asteko iraupena izango duen errutina bakarra aurkeztuko da:
|