Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2013
‎Kontuan hartzekoa da, halaber, Dolz eta Schneuwly k (1998) dioskutena ikasleen ondo testuen ebaluazioaz: ondo testuetatik jasotzen den informazioa ezin genezake baiezta osotasunean erreala denik, ikaskuntza prozesua oso gertu dagoenez hizkuntza ekintza" karikaturizatua" geldi baitaiteke ikasle batzuengan edo gerta liteke ezagutza berria oraindik ez barneratua izatea une horretako hizkuntza ekintza konplexua eraldatua izan dadin. Azken ideia honek lotura zuzena du irakasleengandik jaso dugun pertzepzioarekin; batzuek zioten ikasleen ekoizpenetatik ez zutela hobekuntzarik sumatzen (4.1 puntua), eta egiaz oraintsu aipatutako arrazoiarengatik gertatzen da hori.
‎Gazteok ikusten dizkioten oztopo horiek oso gertu daude SIADECOk9, 30 urte arteko arrasatear euskaldunen artean euskararen erabilera baldintzatzen duten faktoreak ikertu ostean, atera zuen ondorio nagusitik: Euskarak Arrasaten daukana" komunikazio arazoa da, zehazki, erabilera komunikatiboarekin loturiko arazoa.
‎Izan ere, bost urte lehenago EUSTATek berak jasotako datuen arabera, herriko gazteen %88a ziren euskaldunak. Ia euskaldunak% 8 eta erdaldunak,% 4 Baina, aldi berean, pentsa daiteke gaur egungo datuak oso gertu egongo direla 2006koetatik, azken urteetan erroldatu diren jatorri atzerritarreko herritarrak ez direlako euskaldunak. Datu errealik ez dugun arren, aurreikus daiteke migrazio fluxu horrek eragin zuzena izango zuela euskararen ezagutza maila orokorrean eta, bereziki, gazte eta haurren portzentajeetan.
‎Ezagutza %90etik gorakoa denean, euskara plana duten enpresen eta herrien arteko aldea 25 puntura artekoa da. Era berean, enpresetako erabilera topea eta kaleko erabilera oso gertu daude, euskararen ezagutza edozein dela ere.
2017
‎lezo eta pasai donibaneko nerabeekin egon nintzen. behaketa hauek gipuzkoako bi herritako" kuadrillategi" 3 aisialdiko egitasmoaren baitan garatu nituen. guztira, 12 eta 16 urte arteko 65 gaztek parte hartu zuten. lezon lau ostiral arratsaldetan izan nintzen, eta pasai donibanen beste lau arratsaldetan, denak 2015eko udazkenean. behaketak aisialdiko programa honen barruan egiteko arrazoiak bi ziren: batetik, herri hauetako nerabe asko biltzen diren gune batean egoteko aukera ematen zidan; bestetik, egoera erabat informala ez bada ere, programa honetan nerabeak lagunarteko egoera ez formaletik oso gertu egoten dira.
‎Jaime Altuna Ram� rez – Genero identitatearen hizkuntza jokoa. ...jarraitu, ezta ordena mantendu ere. asmoa elkarrizketatutako gazteekin solasaldi ahalik eta erosoena edukitzea izan zen, euren esperientziak, diskurtsoak eta hausnarketa pertsonalak jaso ahal izateko. azkenik, testuinguru kultural, sozial eta linguistikoa ulertzeko dokumentazio lana burutu nuen. esan bezala, beraz, ikerketa planteamendu honek nerabe multzo batekin lagunarteko egoera ez formaletik oso gertu dagoen gune batean egoteko aukera eman zidan. horri begira, penelope eckert ek eta McConnelBehatutako praktiken ohiko jasoketa egiteaz gain, elkarrizketa informalak bideratu nituen eta Haurtzaro eta Nerabezaroaren Antropologian proposatzen diren zenbait talde dinamika erabili nituen. Talde dinamiken bidez gazteen egunerokotasune ra hurbiltzeaz gain, euren diskurtsoak jaso nahi izan nituen.
2018
‎Datu horiei, bereziki, erakunde publikoek balioesten dituztenei esaten diegu datu enpirikoak, besteak beste, errealitatean eragiteko erabiltzen direlako. Datu horiei errealitatearen isla aitortzen diegu, bai, errealitatekoak ez badira ere errealitatetik oso gertu baitaude.
2020
‎Aurreko parametroarekin loturan, erreferentzia eremua berehalakotasun komunikatibotik oso gertu dago, hizketa gaiak testuinguruan bertan bilatzeaz gain, jarduten diren objektu eta pertsonak ere solaskideekin gertu baitaude.
2022
‎Batetik, Imanol Amianok (2016) komikia proposatu zuen DBHn hitanoa lantzeko, euskarri hori ahozkotasunetik oso gertu dagoelakoan, eta" zalantzarik gabe, hitanoa ahozko hizkeraren erregistroari" dagokionez," bikain egokitzen zaio komikiari" (28 or). Azpeitiko eskoletan martxan dagoen egitasmoa osatzeko helburua du Amianoren proposamenak.
‎Baina garai berdintsukoa den K04 testuak ere abangoardia edota intelektualismo hori inspiratzen digu. " 24 orduak euskaraz" jaialdia iragartzeko kartela" Ez dok amairu" taldetik oso gertu zegoen, Jose Luis Zumeta margolariak sortua baita.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia