2006
|
|
Urriaren 28ko 39/ 2002ko Legeak, 97/ 55/ EEEko Publizitate Konparatiboari buruzko Zuzentaraua Espainiako ordenamendura egokitu zuenak, formulazio berria eman zion PLOren 6.b. artikuluari, klausula orokor bat ere erantsiz. Merkataritzako fede on, arau zuzen eta usadio
|
onaren
printzipioa jasotzen zuen horrek (PLOren 6.b. in fine art). Beraz, publizitate jarduerari eskatuko zaion zuzentasuna merkatuko edozein jokaerari eskatzen zaion bera izango da (García Cruces, 1998:
|
2012
|
|
Era berean, profesioaren ardura zedarritzeko bi irizpide eman ditu. Batetik, jokaera zintzoak, eta bestetik, merkatuko fede
|
onaren
printzipio orokorra. Bi irizpide horiek ontzat har daitezke; izan ere, biak Europako lurralde gehienetako ordenamendu juridikoan daude.
|
|
Bi irizpide horiek ontzat har daitezke; izan ere, biak Europako lurralde gehienetako ordenamendu juridikoan daude. Merkataritzako jokaera zintzoen kontzeptua Pariseko Elkarteko Itunaren bidez barneratu zen Europako lurralde gehienetara, eta fede
|
onaren
printzipioa, berriz, Europako lurralderik aurreratuenek85erabili dute lehiaketa desleialaren klausula orokorra zedarritzeko.
|
|
Edonola ere, Espainiako legegileak Zuzentarauaren klausula orokorra barne araudira egokitu zuenean ez zuen Europako arauak erabilitako fede
|
onaren
printzipioaren interpretazio berbera erabili. Hau da, Zuzentarauak enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu zuen, printzipio horren eragina zabalagoa izanik Espainian baino.
|
|
Edonola ere, Espainiako legegileak Zuzentarauaren klausula orokorra barne araudira egokitu zuenean ez zuen Europako arauak erabilitako fede onaren printzipioaren interpretazio berbera erabili. Hau da, Zuzentarauak enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten jokaeren leialtasuna fede
|
onaren
printzipioan oinarritu zuen, printzipio horren eragina zabalagoa izanik Espainian baino. Hau da, Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikuluaren bigarren paragrafoak merkataritzako jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu arren, fede ona profesioaren ardurarekin identifikatzen du bakarrik.
|
|
Hau da, Zuzentarauak enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu zuen, printzipio horren eragina zabalagoa izanik Espainian baino. Hau da, Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikuluaren bigarren paragrafoak merkataritzako jokaeren leialtasuna fede
|
onaren
printzipioan oinarritu arren, fede ona profesioaren ardurarekin identifikatzen du bakarrik. Horren eragina, beraz, murritzagoa da, Europako arauak fede onaren printzipioari ematen diona baino.
|
|
Hau da, Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikuluaren bigarren paragrafoak merkataritzako jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu arren, fede ona profesioaren ardurarekin identifikatzen du bakarrik. Horren eragina, beraz, murritzagoa da, Europako arauak fede
|
onaren
printzipioari ematen diona baino.
|
|
«Jokaera bat desleiala izango da, merkatuko jokaerak fede on objektiboaren printzipioa urratzen duenean. Enpresaburuek edo profesionalek kontsumitzaileekin harremanak dituztenean, fede
|
onaren
printzipioa profesioaren ardurarekin identifikatzen da, eta hau bat dator enpresaburuek edo profesionalek dituzten edo izan lituzketen gaitasun eta ardura bereziekin, merkataritzako jokaera zintzoen arabera».
|
|
Aurreratu dugun bezala, Espainiako legegileak Europako 2005eko Zuzentarauaren banaketa berbera jaso du Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikulu horretan. Batetik, jokaera bat desleiala izango da, eskuarki, merkatuko fede
|
onaren
printzipioaren aurka egiten badu. Eta bestetik, enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten harremanetan, jokaera horrek profesioaren arduraren aurka egiten duenean.
|
|
Epaimahaia merkataritzako jokaera horren aurka atera zen. Erabakia arbuiatzeko esan zuen jokaerak merkatuko fede
|
onaren
printzipioa urratu zuela. Izan ere, eskatu ez zen zerbitzu batengatik erabiltzaileari egiteko eginbeharra ezarri zion.
|