Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2004
‎Ikertzaileek azaldu dutenez, metabolismoak gantz gehiago erretzen du kaltzio gehiago hartzen denean, eta kaltzioa, hain zuzen, gorputzak egun batean metabolizatzen duen gantzaren %10 izan daiteke. Kaltzioak koipea murriztea nola sustatzen duen, oraindik ez dute oso ondo ulertzen. Zenbait ikertzailek, hala nola Tennesseeko Unibertsitateko Michael Zemmelek, uste dute «zerikusi zuzena duela zelulak koipe gehiago ekoiztera bultzatzen dituen bitaminaren, kaltzitrolaren, forma aktibo batekin».
2005
‎Prestakuntza horri “zainketa ikastaroak” gehitu behar zaizkio. Ikastaro horiek zure konpainian egin behar diren lan praktikoak izango dituzte ardatz; aisia jarduerak nola sustatu, gaixo, minusbaliatu edo ezgaitasun fisiko eta mentala duten pertsonentzako oinarrizko ezagutzak. Gainera, “dolu ikastaroak” ere ematen zaizkie, heriotzari buruz hitz egiteko, helduengan hain ohikoa den gai hori ikuspuntu psikologikotik aztertzeko.
2007
‎Hala ere, LTPa memoriarekin eta ikaskuntzarekin lotzen duen teoriaren iragarpenetako bat oso zaila izan da frogatzea: animalia zerbait ikasten ari denean hipokanpoko neuronen arteko loturak epe luzera nola sustatzen diren ikusi ahal izatea. Sinapsiaren arteko kontaktua artifizialki indartzeak, non nerbio zelula batzuk besteekin kontaktuan jartzen baitira, ikaskuntza eragozten du.
2008
‎Oztopo teknologikoak gainditu ondoren, gizartekoak burua gehien hausten dutenak dira erregulatzaileak eta airelineak. Horretarako, muga batzuk aztertuz, hala nola mugikorra erabiltzen ez uztea Ozeanoan zeharreko hegaldietan lo egiteko orduak eta turbulentziak, edo egin daitezkeen dei kopurua mugatzea hegazkinaren barruan aldi berean egitea, horrela nola sustatu zentzuzko erabilera, nork gainbegiratuta tripulazioa.
2010
‎Osasun eta Hezkuntza Sailaren arabera, egungo datuek erakusten dute Espainiako ikasleen artean dagoen arazo handienetako bat sedentarismoa eta gehiegizko pisua areagotzea dela. Gidak elikadura osasungarria nola sustatu edo ikasleek jarduera fisikoan denbora librea gehiago nola erabili azaltzen du, bai barruan (eskolako jantokietako menuak gainbegiratzea, etab.). eskolatik kanpo bezala, familiak ere inplikatzen dira. Ángel Gabilondo Hezkuntza ministroak esan zuen datorren asteazkenean, irailaren 1ean, bere saila eta autonomia erkidegoak bilduko direla Osasun Ministerioak joan den uztailean egindako gomendioak aplikatzeko estrategia adosteko.
2012
‎CIBERobn gantz nabarraren jarduera nola sustatu ikertzen ari da
‎konfiantza, afektua, denbora, diziplina eta gatazkak konpontzeko tresnak, besteak beste. Eskolei dagokienez, familiekiko harremana hobetzeko neurriak, eskolari dagozkion zereginak eta familiei dagozkienak edo bien artean eskola arrakasta nola sustatu azaltzen da. Udalerriei buruzko atal berezi bat ere badago, “hiri hezitzaileak”, “haur batek ikasi eta garatzen duen gunea” eta hezkuntzaren aldeko herritarren ekimenak eta ekintza arrakastatsuak aipatuz.
‎Unibertsitateko ekintzailetza, nola sustatu
2013
‎Zure txakurrak informazio jakin bat memorizatzea nahi baduzu, errepika ezazu eta probatu, gogoratzen duzunean. Artikulu honetan txakurren memoriaz, nola sustatzeaz eta epe luzerako txakurren oroitzapenak aztertzen dituen azterketa zientifikoaz hitz egiten da.
2014
‎Gainera, tratu txarren jokabideak ikusten dituzten seme alaben egoerak kezkatzen du, erasotzaile eta biktimaren rolak ikasten baitituzte beren amen aurka. Artikulu honetan azaltzen da zein kasutan jotzen diren tratu txarren biktima diren gazteak, nola sustatu berdintasuna, errespetua eta jokabide horien prebentzioa, nola babestu eta non eskatu laguntza.
2015
‎«Zer den, zer elementuk osatzen duten eta zein ordenarekin, zer gertatzen den ilusioz beterik gaudenean eta zer portaera pizten dituen pertsonarengan». Nola funtzionatzen duen eta, beraz, nola sustatu eta nola entrenatu jakiten ere laguntzen dute, pertsonen hazkundean duten ahalmena aprobetxatzen eta indarberritzen laguntzen. Ikerketaren aurkikuntza garrantzitsu bat da pertsona guztiek, gutxi gorabehera ilusioz betetakoek, puntuazio altua ematen dietela emozioarekin zerikusia duten elementuei (hurbileko pertsonak eta bizitzeko gogoa).
2016
‎Barazkiak eta haurrak, nola sustatu horiek?
2017
‎Adinaren araberako erantzukizuna Erantzukizuna ez da egun batetik bestera hartzen den zerbait; pixkanakako prozesua da, eta «haurraren adinera eta gaitasunera egokituz joan behar da». Horrela jasotzen du Ikasleen Gurasoen Elkarteen Espainiako Konfederazioak (CEAPA) gure seme alabengan autonomia eta erantzukizuna nola sustatu. Gurasoek zeregin garrantzitsua dute alde horretatik.
2021
‎oinez ibiltzea, jolas aktiboak eta antzeko beste ekintza batzuk izango dira jarduera fisikoa etorkizuneko bizitzarako funtsezkoa izan dadin. Adingabeen artean jarduera fisikoa nola sustatu jakin aurretik, jakin behar da zer ariketa motaz ari garen: Intentsitate arineko ariketak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia