Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2011
‎Haur hezitzaileak, bereziki, ardura handia du egoera horiek detektatzen, prebenitzen eta jakinarazten. Liburuan zehar ikusiko dugu zer ezagutza behar dituen, zer alderdi baloratu behar dituen eta nola jokatu behar duen halako egoeren susmoa edo ziurtasuna izanez gero.
‎3.2 jardueraGurasoentzako bilera batAzalpenaGurasoentzako bilera bat prestatu behar da, seme alaben egokitzapen denboraldian nola jokatu azaltzeko.GarapenaHiruko edo lauko taldeak osatu behar dituzue. Talde bakoitzak bere lana egin behar du.Bilera bat prestatu duzue, guraso talde bati azaltzeko haur zentrora egokitzeko denboraldian nola jokatu behar den. Gai horri buruz eman dugun informazioa erabili behar duzue, eta, beharrezkoa baderitzozue, informazio hori zabaldu duzue.Bilera euskarri elektronikoan prestatu behar duzue, aurkezpenak egiteko programa bat erabilita.Ondoen diseinatutako bi lanak gelan aurkeztuko dira, bilera bat izango balitz bezala, eta altzarien kokapena eta beste alderdi batzuk ere kontuan hartuta.IraupenaBi saio utzi ahal izango dira bilera prestatzeko, eta beste bat bileraren simulazioa egiteko.
‎1 Aurreko orrialdeko albisteak larrialdi egoera baten simulazioaren arrakastaz hitz egiten du. Istripu bat egiaz gertatzen denean nola jokatu behar genukeen jakiteko entrenamendua da.
‎6 Zikloa SA enpresaren arriskuen ebaluazioa egin ondoren, bi arrisku jasanezintzat hartzen badira, nola jokatu behar dugu?
‎Galderak16 Adierazi istripu batean zein den jarduteko oinarrizko araua, eta eman arau hori betetzen duen jokabide baten adibide bat.17 Zer sailkapen irizpide erabiltzen du sailkatze sinplea metodoak? Justifikatu metodo hori erabiltzea.18 Ordenatu ekintza hauek ikasi duzun oinarrizko bizi euskarriaren arabera.Kopeta kokotsa mugimendua egin; BBB egin; oihu egin, lankideak ohartarazteko; 112ra deitu; izena oihukatu.19 Adierazi nola jokatu behar duten langileek istripua izan den lekura iristean.20 Zer helburu dute lehen laguntzetako teknika hauek. BBB; kopeta kokotsa mugimendua; Heimlichen mugimendua; ahoz ahokoa; alboko segurtasun kokapena.21 Aztertu langile batek istripu bat izatean egindako jardun hauek, eta adierazi zuzenak diren ala ez. Okerrak badira, esan nola egin liratekeen.a) Lankidea lurrean konorterik gabe aurkitzean, BBB egiten hasi da.b) Kopeta kokotsa mugimendua egin du, arnasbideak irekitzeko.c) Tornikete bat egin du besoko zauri arin batean.d) Arnasarik hartzen ez duela ohartzean, alboko segurtasun kokapenean jarri du zauritua.e) 091ra deitu du istripuaren berri emateko.f) Beso bateko balizko haustura geldirik atxiki du, eta izotza jarri du beste besoko kolpean.g) Istripua izan duen langilea aurkitzean, berehala eraman dute ospitale hurbilenera.h) Langileak arnasa hartzen duela egiaztatu du, baina konorterik gabe dagoenez, enpresaren desfibriladore erdiautomatikoa erabili du.i) Lankidearen zauria sendatu aurretik, ongi garbitu ditu eskuak.j) Langileak esku bat erre du, eta hesgailu esterilez estali diote.22 Adierazi zer metodo den egokiena kasu bakoitzean zauritua garraiatzeko.a) Zauritua arriskuan dago, bizkarreko lesiorik ez dagoela ikusi da, eta bi laguntzaile daude.b) Zauritua ez dago arriskuan, eta bizkarreko lesiorik ez dagoela ikusi da.c) Zauritua arriskuan dago, eta bizkarrezurra hautsi duela uste da.23 Adierazi botika kutxa bateko elementu hauek zainketetarakoak, tresnak ala sendagaiak diren.Intsektuen helduetarako krema?
2012
‎Nola ebazten dituzte haiek eztabaida horiek? Taldean, helduen bidez, aurretik nola jokatu behar den ikusi badute, errazagoa izango zaie negoziatu, amore eman, entzun, ulertu eta abarretarako estrategiak aurkitzea. Horrelakoetan guztiok gara izaera demokratikoaren eredu.
2016
‎Ingurumen hezkuntza hezkuntza ekintzen multzo bat da, eta helburu du pertsonei ingurumeneko elementuen, ezaugarrien eta prozesuen berri ematea, eta bereziki gizakiok ingurumenean dugun eraginaz sentsibilizazioa sortzea, ingurumenari begira nola jokatu behar dugun erakustea eta jokabide hori sustatzea.
2017
‎Adierazi nola jakinarazi behar dien interesdunei eta nola jokatu behar duen haietako batek jakinarazpenari uko egiten badio, batzuk nor diren jakin ezin delako eta beste batzuk atzerrian bizi direlako.
‎20 Azaldu zergatik gerta daitekeen direkzioaren mekanismoak lasaituta egotea eta nola jokatu behar dugun hori konpontzeko.
2018
‎Emakume horrek hotz eta kritiko jokatu zuen batzuetan, edo maitekor eta adiskidetsu beste batzuetan. Esperimentua egin aurretik, esperimentatzaileek ikasleen erdiari esan zioten emakumearen jokabidea espontaneoa izango zela; beste erdiari, aldiz, adierazi zioten emakumeari aurrez markatu ziotela nola jokatu behar zuen. Zer eragin izan zuen informazio horren berri izateak?
‎Rola: gizarte posizio batekin erlazionatutako itxaropen multzoa (hau da, zer espero dugu posizio horretan dagoen pertsonarengandik), posizio horretan dauden pertsonak nola jokatu behar duten definitzen duena.
‎Power Rangersaskotan ikusi ondoren, eta Sylvester Stallone-ren eta Arnold Schwarzenegger-en akziozko pelikula asko ikusi ondoren, gazteek, gidoi? bat bereganatu dezakete; hau da, burmuineko film bat, nola jokatu behar den esaten diena eta bizitza errealeko gatazkei aurre egin behar zaienean martxan jartzen dena. Modu berean, telebistan hamaika sexu proposamen eta sexu harreman ikusi ondoren, gehienak arinkeriak bultzatutakoak eta konpromisorik gabeak, benetako harremanetan nola jokatu erakusten dieten zenbait gizarte gidoi bereganatu ditzakete gazteek; eta, askotan, eredu horiek ez dira hoberenak izango, ezta gutxiago ere.
‎Gizarte itxaropenekere eragiten dute laguntza ematean, nola jokatu behar dugun markatzen baitigute, askotan gu guztion onurarako. Sozializazioari esker, elkarrekikotasunaren arauaikasten dugu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia